• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
olej benzin/nafta
Přejít na stranu  [1] 2 3 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
mj
Monday 06 June 2005 - 11:09:43 Citovat
Host
mozem sa opytat, preco sa doporucuje menit ten isty olej pri benzine po 15 000 a pri nafte uz po 10 000 (tak to bolo na tomto fore doporucene uz viackrat...) pytam sa preto, ze pri servisovani v znackovych servisoch je to uplne naopak (napr.: benzin 30 000/ diesel 50 000 a pod.... viem, ze nebudete suhlasit s tak velkymi intervalmi... ide mi skor o ten pomer benzin/nafta)
JardaB
Monday 06 June 2005 - 11:32:14 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Co vim, tak u nafty je olej vic zatezovan, vetsi tlaky. Taky se vice znecistuje - saze. A hlavne turbo je na olej dost choulostive. Z vlastni zkusenosti, kdyz to vymenim po 8000, tak je to na chodu motoru hned znat (stejny olej jako predtim).

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Yper
Monday 06 June 2005 - 12:23:14 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 JardaB: konečně stejný názor (hlavně z vlastní zkuąenosti). Já na to tady upozorňuji uľ dlouho - resp. pořád.
Já u benzínu měnil 10K a u nafty měním 8k km. Jsem ochoten slevit u benzínu na 15k a u nafty na 10k km jako stropu.
2 mj:
1)nafta má větąí provozní tlaky a tudíľ více namáhané třecí plochy
2)spalováním nafty (i při sebedokonalejąím) vzniká velké mnoľství uhlíku (ve sloľení uhlovodíkové řady, je toto palivo více uhlíkaté a těľąí) Více uhlíku v řetezci spalováním nevytvoří CO nebo CO2, ale čistý uhlík ve formě sazí. Ty se uzazují na stěnách válce a jsou následně stírány do oleje. Proto oleje pro diesely musí obsahovat sloľky, které je rozpouątí a udrľují ve vznosu - neklesají a nemají tak tendenci tvořit na místech, kde je změna - přechody proudění, trvrdé nánosy - ucpávají kanály a nebo se odloupnou a pak působí jako ąmirglpapír. Dokonce velké mnoľství sazí spolu s olejem můľe vytvořit něco, co připomíná kolomaz.
®ivotnost těchto přísad je dána dnem jejich přidání do oleje, stářím motoru - větąí kouřivost a také jejich tepelným namáháním při provozu auta. Rovněľ tak se na nich podepisuje i to, zda je olej v autě jakoby jen skladován - najedu pár km v létě, pak zase v zimě a pak zase jen v létě atd atd - tady pak nehraje roli to, kolik km najedu na tento olej, ale to, kdy jsem jej do auta nalil a jak dlouho tam je. Já se snaľím dodrľovat max. 1 rok, pokud dříve jiľ nenajedu onu hranoco, kterou jsem si dal, 8k - 10k km!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Red_Dwarf
Monday 06 June 2005 - 19:21:39 Citovat
Host
To Yper:Myslíą,ľe moc vadí,ľe výměnu oleje přetáhnu tak o 400km.Bude to výměna na 120tkm.Olej je Castrol TXT 5W-40,bude tam teď 11měsíců.X18XE
Radąi se ptám.
mj
Monday 06 June 2005 - 20:20:10 Citovat
Host
vdaka za vysvetlenie, napriek tomu si neodpustim otazku:
a toto vsetko... renomovany vyrobcovia (VW, GM, PSA a pod.) nevedia, ak davaju pre diesle dlhsie intervaly?
JardaB
Monday 06 June 2005 - 21:45:56 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Vyrobci to podle me vedi, maji spocitane, ze takhle ten motor vydrzi xxx km a pak si zakaznik koupi nove auto. Ale nesleduju to, klasicke TDI co jsem mel cest poznat, meli doporucene vymeny 10 nebo 15 nebo max. 20tkm (Volvo). Mozna novejsi CR (HDI, TDCI ...) jsou k oleji setrnejsi. Me uz potesi i to, ze motor je pri castejsi vymene super cisty a drazsi to ani neni, protoze pouzivam polosyntetiku cca 120Kc/l. Proste mam pocit, ze motor radsi horsi olej casteji, nez super kvalitni na hodne km. O long life jsem cetl i nekolik prispevku, co za humus z toho po 30tkm vytece (jeden byl myslim benzin 1.8T) a dalsi, ze se ten olej behem intervalu v podstate vymeni dolevanim...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Yper
Tuesday 07 June 2005 - 08:33:55 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 JardaB:
Tak to je přesné - tohle dělám i já. Dám raději jakoby méně kvalitní olej za niľąí cenu, ale častějąí výměnu. Motor je pak absolutně čistý. Také si schovávám přebytky, které sleju dohromady a pak třeba 4mi litry udělám jeątě proplach, kdy nechám motor točit 15 min. na volnoběh.
Psal jsem o tom hodněkrát tady - consorcium Fiat/A.Romeo/Lancia pouľívají do svých aut olej značky Selenia (prvovýroba a i na garančky). Je zajímavé, ľe v katalogu druhů olejů od tohoto výrobce se dočtete, ľe např. olej dle API 10W40 a dále dle ACEA A3/B3, je pro pouľití v naftových motorech na 15k km. Při komůrkovém vstřiku se interval výměny ale zkracuje na 8k km.Tzn., ľe při přímém vstřiku se můľe nechat těch 15 tis., ale zase při pouľití v turbomotorech a i kdyľ se jedná o ten přímý vstřik, je lhůta výměny zkrácena opět jen na 8 tis. km. Závěr a» si udělá kaľdý sám.
Já tam teď na léto mám dokonce syntetický olej(ve skutečnosti polosyntetika) 20w50 - je zajímavá jeho barva - čirá, temně zelená. Dokonce jsem ho na srazu ukázal NIOvi. Řekl, ľe tohle tedy jeątě neviděl.
Do nových motorů se dnes dávají čidla, která kontrolují mazací schopnosti oleje. Nicméně tahla čidla ovąem nedetekují ľivotnost detergentních, antioxidačních a protipěnivostních přísad a spousty daląích přídavků, které dělají dneąní oleje tím, čím jsou.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Tuesday 07 June 2005 - 08:38:52 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jeątě jsem zapomněl to hlavní! Zapomeňte na charakteristiku, co je kvalitní a co méně kvalitní olej. Je nesprávně vľité, ľe oleje označované Ow a 5w jsou vľdy kvalitní a ostatní 10w a výąe jsou méně kvalitní - to uľ dávno není pravda - ty rozdíly jsou smazány.
0w a 5w lze nazvat jen přídomkem "lehkoběľné" a to» vąe.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Tomas
Tuesday 07 June 2005 - 19:17:25 Citovat
Host
Jen drobna poznamka - oleje řady 5W-xx lze běľně sehnat i ve specifikaci ACEA A3/B3, u kterých se nejedná o lehkoběľné oleje. SAmozřejmě je moľno je sehnat i ve specifikacích ACEA A1/B1 a A5/B5, které jsou opravdu lehkoběľné. Pouľití těchto lehkoběľných olejů u Aster je přinejmenąím hodně riskantní. Neposuzujte oleje jen podle viskozity, ale i podle specifikace!!!!
Václav
Thursday 09 June 2005 - 08:44:02 Citovat
Host
V Čechách onehdy byla jistá Hollywoodská celebrita a ta si přivezla na 10 dní pobytu 350 slipů či trenýrek. Není pochyb o tom, ľe 30 krát denně měnit slipy nemůľe být na ąkodu, ale ... Není to s těmi výměnami olejů něco podobného- i kdyľ ne v tak silném nepoměru? Měl jsi Ypere (i vy ostatní) někdy jetý olej na tribotechnickém rozboru?? Já ano. Chcete o tom povyprávět? Zajímaly by mne i Vaąe eventuelní zkuąenosti a tímto problémem. Subjektivní posouzení, ľe z motoru vytekly hrozné s**čky neberu. Kdyby totiľ nevytekly, tak ten olej nestojí za nic (nechal je v motoru).

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1391 sec,0.1032 z toho dotazů.