Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
kontrolka žhavení |
Přejít na stranu 1 [2] | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Topeko |
| ||
Host | Motocob,Brandon. Mám VC 2,0DTI 2003 naj. 40000 km a mám obdobný problém.Největší problém je při 8-10st.Netočím 15 vt. ale asi 5vt. a někdy musím i 2x.Letos v lednu při minus 18 st. to chytá na drc.I když YPER píše,že to žhaví pořád,já slyšel,že ne.Ale nerozumím tomu,tak se nepouštím do odborné diskuze.V OPELU mi řekli,že to je normální.Tak nevím. __; | ||
| |||
Henry |
| ||
Host | No, mam rovnaky problem. Musi byt na to spravne obdobie, ked su teploty rano, pripadne aj poobede, ked startujem z prace, okolo 10-15°C. Vtedy mi studeny motor startuje neprijemne dlho, tych 5 sekund urcite. Ja som to zhavenie bez signalky skusal - chcel som to overit. napojil som tenky drotik pod konektor jednej zhavicky a meral vnutri multimetrom. Naozaj zhavi, ale odhadom len 2 sekundy! A nie som si isty, ci to nahodou nebola len kontrola z RJ ci ma obvod cez zhavice, | ||
| |||
TM |
| ||
Host | Mám 2,0DTI a stejný problém se startováním. Zajímalo by mì jestli se žhavení nedá na poèítaèi pøenastavit, aby žhavilo døív a déle. Slyšel jsem, že se také pøedìlává el. obvod. Nemáte s tím nìkdo zkušenost? | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Topeco, Motocob, Brandon, Henry. Každopádně "něco" budete mít na svých autech špatně. Tyhle teploty od +10°C až někam k nule jsou takové kritické a abych pravdu řekl, tak se děsím, že by mne to mohlo také potkat. Zatím ťuk ťuk na čelíčko a železo. Tlaky jste si nechali změřit? Zejména Vy, co máte motory s datem narození někde okolo r.98 a níže. Myslím si, že ani není třeba ŘJ přeprogramovávat. Jde jen o to zjistit, jak funguje čidlo teploty. Zda se jedná o klasický termočlánek nebo odporové teplotní čidlo. Jak jsem psal shora, zatím tento problém nemám, ale kdybych měl, tak čidlo demontuji a podívám se, jak měří. Tzn., že bych změřil jeho odpor vůči změně teploty. Pokud by odpor klesal s rostoucí teplotou, tak bych tam předřadil odpor o takové hodnotě, kdy bych telotu žhavení posunul směrem nahoru o 5°C. Tzn. že by ke žhavení, kdy se rozsvítí kontrolka, neprobíhalo až kolo 0°- 2°C, ale už při 5°- 7°C. Jinak jak někdo z Vás napsal - jednotka žhavení samozřejmě test žhavičů provádí. Já mám v současnosti problém asi s jedním žhavičem, kdy když nastartuji, tak se cca po 5ti vteřinách rozsvítí kontrolka poruchy motoru, ale jakmile ujedu nějakou vzdálenost, tak kontrolka zhasne, protože se žhaviče zahřejí a změní se jejich odpor.Je to i chyba vyčtená z registru ŘJ. Z této skutečnosti pak jednoznačně vyplývá, že jednotka žhavení musí zákonitě test žhavičů provádět trvale, protože jinak by ke zhasnutí poruchy motoru nedocházelo. Navíc když je motor teplý, tak při opakovaných startech k rozsvícení nedojde. Vždy jen když je studený a ke zhasnutí dojde po různě dlouhé vzdálenosti: 300-500 m. Podle toho, jaká je venku teplota, která ovlivnila teplotu motoru. To co jeden z Vás naměřil, bude podle mne ono klasické přižhavení před startem, kdy ještě nesvítí kontrolka žhavení. Abychom měli skutečně jistotu, že se jedná o žhavení nebo o test, tak by bylo nutné nechat to zapnuté déle a pozorovat, zda k tomu dojde v pravidelných intervalech opakovaně, protože test musí probíhat stále. Také by to chtělo asi měřit i průtok proudu, protože podle mne test neprobíhá s plným proudem, ale jen nějakou malou hodnotou a je měřen asi celkový odpor žhavičů. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Henry |
| ||
Host | Prud rad odmeriam, ale urcite mi nevystaci moj merak z rozsahom 10A Pripadne vystaci len raz Ano Yper, moze to byt aj slabsimi tlakmi. Uz som tu na fore niekde spominal, ze som bol v Opli na merani tlakov vo valcoch, ale smola je v tom, ze vzdy tam dojdem s horucim motorom a vtedy su tlaky OK. A nechavat tam auto bez dozoru do dalsieho dna nemienim. Zislo by sa mi to odmerat cez vikend rano na parkovisku pri teraz beznych 5 °C. Tlakomer na diesel mi ale nikto domov neda ( | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Kdyby to někomu pomohlo, tak jsem měřil odběr proudu studených žhavičů - při venkovní teplotě 10°C odebíral každý žhavič 16Ampér. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
david |
| ||
Host | dobri večer potreboval bi som reltko na zavenie | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Mal som ten istý problém na VB 2000, 74 kW. Zhavenie mi signalizovalo len asi od 0 st. C a menej ale nad 0 asi tak do 10 st. celzia som štartoval veľmi obtiažne.. Tak som rozbalil bandáž na kabeláži od čidla teploty (u mňa hnedý a modrý káblik), rozstrihol som ten modrý a medzi oba konce naspájkoval odpor 220 ohmov. Teraz mi to žhaví už už od cca 13 - 15 st. C a auto chytá na drcutie štartérom. | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1192 | Zcela logicky, když ECU žhaví i tehdy, kdy dříve nežhavila/nepotřebovala. Touto operací jsi odstranil následek, nikoli však příčinu... W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] | |