Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Katalyzátor Omega 3.2V6 |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Kraťas |
| ||
Host | Zdravím pánové, měl bych zas po dlouhé době jeden dotaz. Na mojí 3.2V6 mi zlobí katalyzátory. Opakovaně se mi poslední dobou rozsvěcovala kontrolka emisí a při načtení závad vždy vyskočilo, že "katalyzátor nedosahuje mezních hodnot" (nebo tak nějak). V katalyzátorech na poklep nic nechrastí, takže vypálené a vysypané nejsou, ale lambda sondy před i za katalyzátorem (na každé větvi výfuku jsou 2) vykazovaly při měření prakticky stejné hodnoty - takže směs spalin před i za katalyzátorem je defakto stejná, tzn. že katalyzátory umírají Když jsem se jen tak ze sportu optal v autorizáku na cenu nových katalyzátorů, šel jsem do kolen - bylo to pomalu víc než zůstatková hodnota auta Takže buď se na opravu vykašlu a budu jezdit dál se svítící kontrolkou (a na STK budu muset nějak uplatit měření emisí), nebo zkusím nějaký univerzál. Na ty mám bohužel dost rozporuplné reference - v servise mi říkali, že už se jim prý párkrát stalo, že namontovali do auta univerzální katalyzátor a nic se nezměnilo, stejná chyba se objevila znovu. Proto bych se chtěl zeptat, jestli s podobným problémem někdo nemáte zkušenost, nejlépe jestli nemůžete doporučit konkrétní katalyzátor, který by se dal použít (případně jestli se někomu doma neválí rozstřelená 3.2V6 na díly, s funkčními katy ). Předesílám že relevantní jsou informace z aut s motory, které plní EURO3 - tj. 3.2V6, 2.6V6 (a asi 2.2?). Předem díky za jakoukoli odpověď k věci. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Prvni vec je, ze ty lambdy pred a za byvaji uplne jine a jinak citlive, takze srovnani hodnot nemusi byt smerodatne. Je otazka, jestli je v haji kat nebo lambda. Mozna by bylo nejlepsi udelat na emisich neformalni orientacni mereni, u nas to stoji 2 kila, pokud projde, je v haji spis nejaka lambda za. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
nebi007 |
| ||
Host | Jake hodnoty lambdy vykazovaly? nedavno jsem resil stejny pripad na OC 2.2. Kolik ma auto najeto a byly nekdy meneny sondy? Jestli sondy ukazuji nejakou konstantni hodnotu s treba mirnou korekci tak tvz. zamrzly a jsou po smrti. spravne maji hodnoty pulsovat v presne periode od 0,1 - 0,8V. Mam video pred a po vymene lamby a tam je videt hezky rozdil. Na OC 2.2 jsem vymenil pouze prvni ridici sondu, ta druha ma kontrolovat kat ale zamrzla tak sikovne ze mi nedela problemy. Jinak tu sondu jsem mel vymenit daleko driv, auto mnohem lepe jede a spotreba sla vyrazne dolu 1,5-2l. Po tomto zjisteni jsem se zajimal i o lamby na OC 3.0 a tam bylo to same - zamrzle lamby ktere menili hodnoty pouze v zavislosti na teplote. v autokelly jsem vychytal vyprodej a koupil 2 lamby za 224kc Vycitam si ze sem jich nevzal vic, ted za jednu tu samou chteji 2100kc. [ Upraveno Saturday 12 January 2013 - 23:29:07 ] | ||
| |||
wisastar |
| ||
Host | Ja bych si ted chtel koupit vsechny 4 novy ale nevim jaky. Na automedik jich je asi 60 a cena od 900 do 4 tisic za kus a vsechno bosch. Tak jaky je mezi nimi rozdil? Jsou vsechny 4 stejny? | ||
| |||
nebi007 |
| ||
Host | Zalezi jestli budes chtit lambdu primo s konektorem ceny od 2000 a vys a nebo pak tzv. univerzalni ty od Bosche zacinaji od 1300, kde Ti dodaji spojku a ty na ni napojis puvodni konektor. Bosch ma radu univerzalnich lambda sond ktere jdou snad na vsechny typy aut. Nekde zkus pohledat katalog ktera je urcena pro tve auto. Na ty sondy za katama bych se vykaslal, pokud Ti to nebude pak vylozene hlasit nejake chyby katu. Jsou tam prakticky k nicemu na rizeni motoru nemaji vliv, jen hlidaji funkci katu. Chvili zkus sledovat kelly, casto tam byvaji velke vyprodeje, treba vaha vzduchu na 3.0 V6 za 350kc a nebo lambda za 112kc | ||
| |||
nebi007 |
| ||
Host | Pro predstavu jsem nahral videa. prvni video je s vadnymi sondami Odkaz a druhe je s vymenenou prvni lambdou, je tam videt jeji spravna cinnost Odkaz | ||
| |||
wisastar |
| ||
Host | Na kelly je ted v akci BOSCH s origo konektorem za 1600 s DPH... Tak do nich asi pujdu. | ||
| |||
Stepo |
| ||
stepo Uživatel #2246 Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22Příspěvků: 242 | Co kdyz ma lambda pravdu a mas v haji kat ? ( IMO pravdepodobnejsi u toho auta ). Orientacni mereni vyjde jiste levneji nez nakup sondy, kterou mozna ani nepouzijes. Zmereni emisi ti da fakticka data a ne jen to, co si nejaka jednotka v aute precte na nejakem snimaci. | ||
| |||
nebi007 |
| ||
Host | Bosch doporucuje vymenu po 160000km pokud ma auto pres 200000 a nikdy nebyly meneny je podle me velmi mala sance ze meri lambdy spravne. Mereni emisi Ti neoveri spravnou funkci katu, pokud je v haji sonda motor spatne spaluje a z toho plynou i spatne emise a to muze byt klidne kat v poradku. | ||
| |||
nebi007 |
| ||
Host | Wisastar: Bosch s konektrem za 1600 je slusna cena. budes kupovat 4 kousky? | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |