• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Vectra B 2.2Dti stále padá nafta
Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Petr
Sunday 23 December 2012 - 12:43:11 Citovat
Host
Zdravím všechny. Předem bych chtěl moc poděkovat, že se najdou ještě ochotní lidé, kteří vynaloží námahu a ostatním poradí.
Ale abych přešel k věci. Vlastním Vectru Combi B, r.v. 2001, 2.2 Dti, najeto 200000km, CHIP na 115kW, loni měněny žhavící svíčky. Řekl bych, že motor celkem ve skvělé kondici. Do nafty jsem pravidelně lil VIF a pouze jezdil.
Před nedávnem se mi ale stalo, když jsem zaparkoval prdelí z kopce, že jsem již nenastartoval. V servisu mi vyměnili palivový filtr s odpovědí, že to bude tím. Nebylo a začal jsem studovat fóra a mít podezření, že mi padá nafta. Zatím provedeny tyto úkony:
1) vyměněn palivový filtr - nepomohlo (původní byl čistý)
2) mezi filtr a čerpadlo jsem dal balonek se zpetným ventilem a každé ráno zkoumal tlak. Pokud balonek nešel zmáčknout, systém byl evidentně natlakovaný, auto startovalo bez problémů. Párkrát se mi ovšem stalo (možná venku bylo chladněji), že jsem nenastartoval. Test balonkem, vůbec tam nebyla nafta. Bylo třeba, abych balonkem natlakoval a pak mačkal a kamarád zároveň startoval. Auto po cca 5s chytlo a jezdilo úplně normálně. Cca 3 dny klid a zase ráno problém.
3) Auto odvezeno do servisu OPEL, vyměněny přepadové hadičky a kroužky po tryskama. - vyplázl jsme 2,5tis. a světe div se, druhý den ráno zase nenastartoval. Nafta v balonku prostě nebyla.
4) Koupil jsem kvalitní hliníkový zpětný ventil a dal ho těsně před vstup do čerpadla. čili jsem mezi čerpadlem a pal. filtrem měl balonek i extra zpětný ventil. Rovněž bez úspěchu.
5) Jediné co mohu ještě udělat, tak je přetesnit pal. filtr ale myslím si, že to tím nebude.
Sem už bezradný, obávám se, že bude muset ven čerpadlo. Neumím si vysvětlit, kudy by ta nafta utekla. Leda že by něco netesnilo v čerpadle a nafta spadla vracečkou do nádrže. Neměl jste někdo podobný problém? Co jsem tak četl, tak jste vyměnili těsnění pod tryskama, nebo přetěsnili filtr, nebo přepadové hadičky a měli jste klid. U mě to ale bohužel nepomohlo.
Díky za odpovědi!
Petr

lesak
Sunday 23 December 2012 - 16:27:41 Citovat
Vectra A 3,0 V6
Uživatel #1443
Registrován: Saturday 01 March 2008 - 20:49:44
Příspěvků: 450
Vím že ti moje odpověd moc neřekne ale bádáš správně,většinou padá nafta spátečkou což ale může mýt tolik příčin že to ani nejde vyjmenovat.A může tě uspokojit (blbá sranda)že tento problém má 50% majitelů motoru Dti možná že i víc a to nepřeháním.Jsou lidi (a je jich opravdu dost)kteří kvůli tomuto problému (a po vložení nemalých financí na neúspěšné odstranění)auto velmi pod cenou prodali.Jediná rada zní-kontaktuj někoho kdo se v tom vyzná (motor Dti)a alespoň telefonicky poradí.Nelze to srovnávat s jiným autem protože tento motor je na tuto závadu velmi specifický.

Autoopravna-Pneuservis Plzeň a okolí
Odtahová služba
Petr
Sunday 23 December 2012 - 17:54:46 Citovat
Host
No vím, že tento problém má hodně lidí, četl jsem to tu. Rovněž jsem přemýšlel o jeho prodeji, ale pořád si říkám, třeba to bude jen banalita. Auto mám celkem v kupě a bylo by mi líto, prodat ho pod cenou. Proto se snažím chytit každé stopy, co by mohlo pomoci. Myslím si, že problém bude někde v čerpadle, těsnění, přetlakový ventil, apod. Jestli tedy nafta padá zpátečkou, a hned na vstupu před čerpadlem mám zpětný ventil, potom si to musí přisávat vzduch v čerpadle. Zase je mi ale divné, že nafta z toho nikde neteče a auto jede úplně normálně, žádné cukání, snížení výkonu apod.
Petr
Sunday 23 December 2012 - 20:59:28 Citovat
Host
Ještě jsem to narychlo vyfotil. Jen teď nevím, jestli jsem ten zpětný ventil (stříbrná věc hned před vstupem do čerpadla) dal na správné místo. Jestli neměl být někde u nádrže?


Odkaz
z0diaC
Monday 24 December 2012 - 08:30:53 Citovat
Uživatel #1221
Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23
Příspěvků: 441
minulý týden jsem řešil ten samý problém ale ještě jsem našel černou naftu v přepadech za vstřikama .... filtr NEBYL černý !!! ..... bylo to koužkama .... klidně Ti je tam mohli dát špatně - občas se stává,že kroužky už jsou z výroby špatné .... to,jestli Ti to tahá vzduch až za filtrem vyzkoušíš jednoduše - máš výhodu,že máš balonek nainstalovaný napevno .... vem si Pet flašku s velkým hrdlem (např od Nestea), naplň ji čistou naftou a přichyť ji někam,kde nepřijde k újmě abys mohl zavřít kapotu - jde to někde kolem filtru - mezi filtr a turbo .... odpoj fitr a dej obě hadice do flašky (asi budeš potřebovat ještě kus gumových hadic), odvzdušni systém (startování s balonkem) a nech systém zapojený jen na flašku .... uvidíš jestli Ti nafta spadne - pokud ano,je problém v koužcích nebo přepadech .... pokud ne, hledej u filtru nebo cestě do (z) nádrže ..... ještě bych zkusil vytáhnout tu naftu stříkačkou z přepadu - jakou bude mít barvu .... po vyndání stříkačky si drž hadičku zmáčklou kleštěma ať si nenatáhne zpátky vzduch !

no a hodně štěstí při laborování .... já nejezdil asi měsíc .... z kama jsi ? - můžu doporučit skvělé servismeny tady u nás.

z0diaC
Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF
Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF
Corsa B X10XE 3D ´99 OFF
Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT
Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF
Petr
Monday 24 December 2012 - 12:21:06 Citovat
Host
Ahoj, děkuji za rady. Jsem od Rychnova nad Kněžnou, Východní Čechy. Dneska jsem šel ráno startovat, 2x jsem žhavil a motor cca po 4s točení chytil.
Poté jsem zkusil dotáhnou duté šrouby na čerpadle (vstup i výstup) - šlo to poměrně lehce - ???.
Pak jsem znovu překontroloval přepadové hadice (minulý týden namontované v servisu spolu s těmi těsnícími kroužky - samozřejmě tam dali pouze ty opletené)
Jedno Tčko mi kdysi prasklo, je tam náhrada z odstřikovačů s kratšími trubičkami. Pro jistotu jsem hadičky stáhl plastovou páskou a opatrně zakápl vteřinákem pro dokonalé utěsnění.
Zkusil jsem i stříkačkou natáhnout naftu z přepadů a byla čistá.
Potom jsem pro jistotu oblepil vzniklé spoje mezi originální plastovou hadicí a mojí gumovou hadicí (instalace balonku a zpětného ventilu) lepidlem.
Jestli nepomůže ani toto, zkusím ten test s PET flaškou. I když si myslím, že nádrž je stále podstatně níže, než budu moci flašku umístit a bude to jako kdybych stál čumákem z kopce... Tu PET flašku asi umístit co nejníže to půjde?
z0diaC
Monday 24 December 2012 - 13:44:29 Citovat
Uživatel #1221
Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23
Příspěvků: 441
je to jedno .... ber v jaké úrovni jsou vstupy z filtru .... hrdlo vychází většinou tak do půli úrovně filtru .... pokud bude problém u motoru,tak se to s tou flaškou projeví ..... pokud dál (filtr a dál),tak to nastartuje normálně ..... no a jinak .... jak víš v jaké kondici je motor ? ty starty Ti začali dělat z ničeho nic nebo to startuje dlouho už delší dobu ? taky startuju někdy i 15s - v chladnějším počasí ..... bohužel - tlaky na válcích 18-18-18-20 - všechno ostatní je naprosto v pořádku - motor zevnitř čistý,olej nežere ..... najeto cca 250t. reálně myslím 350 - taky leju VIF a kvalitní naftu ... čekám až přijde čerpadlo,což jsem myslel,že bylo právě před měsícem .... naštestí jen to zavzdušnění.

z0diaC
Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF
Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF
Corsa B X10XE 3D ´99 OFF
Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT
Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF
Petr
Monday 24 December 2012 - 15:45:06 Citovat
Host
Uvidím jak se to vyvrbí a pak zkusím laborovat s flaskou. Motor startoval na brnknutí, dá se říci že i teď, když náhodou nespadne nafta. Začlo to totiž, že padala náhodně,možná dle teploty.
Petr
Monday 31 December 2012 - 13:19:58 Citovat
Host
Nafta mi evidentně padá vracečkou (2 zpětné ventily na vstupu do čerpadla nepomohli) a proto jsem udělal test. Před čerpadlem jsem nechal pouze balonek - sám má zpětný ventil a druhý zpětný ventil (hliníkový) jsem dal na výstup z čerpadla. Obsahuje totiž pružinku, která přetláčí těsnění a ventil zavírá. Vyvolává tedy určitý, byť malý, odpor a za klidu motoru neuteče tolik nafty z čerpadla. Nechal jsem auto 2 dny stát a nastartoval. Sice jsem asi 5s startoval, ale chytlo to, to by bez něho bylo nemožné vůbec. Proto mám plán, že když nepřijdu na to, kde soustava podchází, tak koupím přetlakový ventil a dám ho za čerpadlo. A tím docílím mechanicky toho, že mi nafta za klidu motoru neuteče.
Dneska jsem ale na radu Zodiaca umístil PET flašku s naftou a zkusím jeho test. Když prostě nepřijdu na problém, namontuju ten přetlakový ventil. Doufám, že mé bádání třeba pomůže ostatním. Vím, že bych mohl auto odtáhnout do servisu, ale vím jak by to dopadlo. Postupně by mi za těžký prachy vyměnili vše a pak bych zjistil, že to nepomohlo a že stejně musím měnit čerpadlo.
kontakt
Monday 31 December 2012 - 15:58:32 Citovat
Host
Ahoj Petr,
mam podobny problem ako ty, skusal som tiez rozne varanty riesena, rad by som s tebou vec prediskutoval, mozno si navzajom pomozeme.

Mohol by si ma prosim ta konktaktovat? Zijem v Prahe, tu je moje tc: 731 137 419

Diky,
Patrik

PS: do noveho roku s dobrym startom!

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1596 sec,0.1273 z toho dotazů.