• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
třícestný ventil a jeho zapojení
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Woodman
Tuesday 06 November 2012 - 09:47:04 Citovat
Host
Ahoj všem, jsem tady nový a zaregistruji se zaplacením příspěvku, mám Opla Omegu B Caravan a přestalo mi jít topení, pročetl jsem vlákna, ale nenašel jsem tento problém. jedná se o třicestný ventil, dvě hadice jsou teplé a jedna uplně studená, dále potřebuji radu. Z v rchní části vede krátká hadička , ale nikam není zapojená a vůbec nevím kam ji zapojit. Děkuji všem za odpovědi
mates
Tuesday 06 November 2012 - 10:18:45 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
No a jakejpak máš motor v té Omeze, he?
No a taky zkus zadat vpravo nahoře do políčka Hledat třeba "tricestny ventil" nebo "ventil topení" a pár odkazů ti vyjede...třeba:
Odkaz
Odkaz
Odkaz
Odkaz
Odkaz


[ Upraveno Tuesday 06 November 2012 - 10:23:20 ]

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Stepo
Tuesday 06 November 2012 - 10:27:50 Citovat
stepo
Uživatel #2246
Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22
Příspěvků: 242
neni ten ventil jen u 2,5 a 3,0 ?

Ve zkratce: z vrchni casti ventilu vede tenka podlakova hadice z motoroveho prostoru do kabiny zhruba v mistech, kde tam vedou hadice vody topeni.
Jeji nepripojeni znamena, ze topenim bude neustale cirkulovat voda - tzn. melo by topit.
3 cestny ventil je zapojen tak,ze solo vyvod je vstup, spodni vyvod vede zpet do motoru ( maly okruh ), vrchni vyvod slouzi jako odbocka k topeni.

Dost zalezi na tom, ktere 2 hadice mas ted teple
Zkontroluj hlavne ty, co jdou k topeni - u prepazky v motorovem prostoru.
Dost castou zavadou je pricpany vymenik topeni, ktery po tech letech proste netopi ( to pak musi palubka ven a vymenik novej ).
Woodman
Tuesday 06 November 2012 - 18:59:43 Citovat
Host
Ahoj kluci, děkuji za rady, dnes jsem odpojil všechny hadice k třícestnému ventilu jedna z nich byla úplně zacpaná ( prakticky neprůchodná ) a i ventil byl naprosto ucpaný, vše jsem vyčistil a propláchnul. Podtlakovou hadičku jsem odpojil a propláchnul jsem i výměník tepla. Začlo to trochu topit, ještě jsem nejem delší trasu, tak uvidíme. Po městě to asi nezjistím, uvidím až pojedu rychleji zda to topí, nebo začne opět z průduchu foukat studený vzduch Poté dám vědět ..a ještě jednou díky
JardaB
Tuesday 06 November 2012 - 19:12:06 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
To je podezrele, nemelo by se to mit cim ucpat - a hlavne, pokud uz bylo neco ve vode (asi olej...) nebo tam nekdo nalil nejake tesnici svinstvo, tak bude ve stejnem stavu topeni i chladic...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Woodman
Wednesday 07 November 2012 - 10:08:43 Citovat
Host
tak jsem zjistil, že pohřátí motoru v malém i velkém okruhu je část chladiče studená i přesto, že okolní hadice jsou uplně teplé. Vypadá to na ještě přicpaný chladič. Zkusím odpojit spodní a vrchní hadici, vypustit a propláchnout tlakem vody, uvidíme jestli to pomůže.....reaguji na JarduB, vypadá to, že tam bylo to těsnící svinstvo....
Stepo
Wednesday 07 November 2012 - 10:36:52 Citovat
stepo
Uživatel #2246
Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22
Příspěvků: 242
Ten bordel z toho uz nedostanes, bohuzel.
Vymena je jedine spolehlive reseni. Na zimu s tim problem asi mit nebudes ( to spis s tim topenim v mrazech ), ale v lete bude asi situace presne opacna, v tom lepsim pripade jen porad pojedou ventilatory sahary, v tom horsim to neuchladis....
Woodman
Wednesday 07 November 2012 - 10:56:15 Citovat
Host
Ahoj Stepo, takže si myslíš, že vypuštění systému a proplach je zbytečný? Pokud ano, tak to dělat nebudu a zkusím tuto zimu to nějak přežít...
Stepo
Wednesday 07 November 2012 - 11:12:19 Citovat
stepo
Uživatel #2246
Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22
Příspěvků: 242
Reknu to takto.
Pokud tam das vodu pod tlakem, mozna neco odplavis. Neco taky uvolnis, takze to nevyleze hned, ale klidne po troskach bude zacpavat vsecko mozne, nejvice vymenik topeni ktery ma dost male trubice.

Osobni zkusenost mam takovou, ze to normalne ven nejde ( ani proplachem, bohuzel ) a vymena je zdaleka nejlepsi reseni.
Ja uz absolvoval obe a rozdil je markantni.

Je jasne, ze treba vymenik topeni ted menit nebudes, ale chladic je celkem jednoduche vymenit a druhovyroba neni az tak financne narocna. Otazka je, jestli s tim autem chces par let jeste jezdit a investice se vyplati - to je na Tobe.
Woodman
Wednesday 07 November 2012 - 11:19:49 Citovat
Host
Díky Stepo, toto auto mám hodně rád, je to držák, nikdy zásadně nezklamal, mám v plánu si toto auto ( OLDU ) nechat Dám na Tvoji radu a pokusím se vyměnit chladič. Ještě jednou díky .Ahoj.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1428 sec,0.1102 z toho dotazů.