Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
třícestný ventil a jeho zapojení |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Woodman |
| ||
Host | Ahoj všem, jsem tady nový a zaregistruji se zaplacením příspěvku, mám Opla Omegu B Caravan a přestalo mi jít topení, pročetl jsem vlákna, ale nenašel jsem tento problém. jedná se o třicestný ventil, dvě hadice jsou teplé a jedna uplně studená, dále potřebuji radu. Z v rchní části vede krátká hadička , ale nikam není zapojená a vůbec nevím kam ji zapojit. Děkuji všem za odpovědi | ||
| |||
mates |
| ||
mates Uživatel #39 Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30Příspěvků: 1953 | No a jakejpak máš motor v té Omeze, he? No a taky zkus zadat vpravo nahoře do políčka Hledat třeba "tricestny ventil" nebo "ventil topení" a pár odkazů ti vyjede...třeba: Odkaz Odkaz Odkaz Odkaz Odkaz [ Upraveno Tuesday 06 November 2012 - 10:23:20 ] Lexus RX 350 Honda Crosstourer | ||
| |||
Stepo |
| ||
stepo Uživatel #2246 Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22Příspěvků: 242 | neni ten ventil jen u 2,5 a 3,0 ? Ve zkratce: z vrchni casti ventilu vede tenka podlakova hadice z motoroveho prostoru do kabiny zhruba v mistech, kde tam vedou hadice vody topeni. Jeji nepripojeni znamena, ze topenim bude neustale cirkulovat voda - tzn. melo by topit. 3 cestny ventil je zapojen tak,ze solo vyvod je vstup, spodni vyvod vede zpet do motoru ( maly okruh ), vrchni vyvod slouzi jako odbocka k topeni. Dost zalezi na tom, ktere 2 hadice mas ted teple Zkontroluj hlavne ty, co jdou k topeni - u prepazky v motorovem prostoru. Dost castou zavadou je pricpany vymenik topeni, ktery po tech letech proste netopi ( to pak musi palubka ven a vymenik novej ). | ||
| |||
Woodman |
| ||
Host | Ahoj kluci, děkuji za rady, dnes jsem odpojil všechny hadice k třícestnému ventilu jedna z nich byla úplně zacpaná ( prakticky neprůchodná ) a i ventil byl naprosto ucpaný, vše jsem vyčistil a propláchnul. Podtlakovou hadičku jsem odpojil a propláchnul jsem i výměník tepla. Začlo to trochu topit, ještě jsem nejem delší trasu, tak uvidíme. Po městě to asi nezjistím, uvidím až pojedu rychleji zda to topí, nebo začne opět z průduchu foukat studený vzduch Poté dám vědět ..a ještě jednou díky | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | To je podezrele, nemelo by se to mit cim ucpat - a hlavne, pokud uz bylo neco ve vode (asi olej...) nebo tam nekdo nalil nejake tesnici svinstvo, tak bude ve stejnem stavu topeni i chladic... Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Woodman |
| ||
Host | tak jsem zjistil, že pohřátí motoru v malém i velkém okruhu je část chladiče studená i přesto, že okolní hadice jsou uplně teplé. Vypadá to na ještě přicpaný chladič. Zkusím odpojit spodní a vrchní hadici, vypustit a propláchnout tlakem vody, uvidíme jestli to pomůže.....reaguji na JarduB, vypadá to, že tam bylo to těsnící svinstvo.... | ||
| |||
Stepo |
| ||
stepo Uživatel #2246 Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22Příspěvků: 242 | Ten bordel z toho uz nedostanes, bohuzel. Vymena je jedine spolehlive reseni. Na zimu s tim problem asi mit nebudes ( to spis s tim topenim v mrazech ), ale v lete bude asi situace presne opacna, v tom lepsim pripade jen porad pojedou ventilatory sahary, v tom horsim to neuchladis.... | ||
| |||
Woodman |
| ||
Host | Ahoj Stepo, takže si myslíš, že vypuštění systému a proplach je zbytečný? Pokud ano, tak to dělat nebudu a zkusím tuto zimu to nějak přežít... | ||
| |||
Stepo |
| ||
stepo Uživatel #2246 Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22Příspěvků: 242 | Reknu to takto. Pokud tam das vodu pod tlakem, mozna neco odplavis. Neco taky uvolnis, takze to nevyleze hned, ale klidne po troskach bude zacpavat vsecko mozne, nejvice vymenik topeni ktery ma dost male trubice. Osobni zkusenost mam takovou, ze to normalne ven nejde ( ani proplachem, bohuzel ) a vymena je zdaleka nejlepsi reseni. Ja uz absolvoval obe a rozdil je markantni. Je jasne, ze treba vymenik topeni ted menit nebudes, ale chladic je celkem jednoduche vymenit a druhovyroba neni az tak financne narocna. Otazka je, jestli s tim autem chces par let jeste jezdit a investice se vyplati - to je na Tobe. | ||
| |||
Woodman |
| ||
Host | Díky Stepo, toto auto mám hodně rád, je to držák, nikdy zásadně nezklamal, mám v plánu si toto auto ( OLDU ) nechat Dám na Tvoji radu a pokusím se vyměnit chladič. Ještě jednou díky .Ahoj. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |