Opel Club Renbau :: Poradna :: OSTATNÍ :: Ostatní |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
C20LET ---- C20XE |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
misan26 |
| ||
Host | Cau ve spolek mam par takovych mozna blbych otazek tak predem se omlouvam . Vcem spociva hlavni rozdil tehlech motoru krom TURBA a toho ze kazdy ma jiny system vstrikovani.. je mozne do toho C20XE pridat turbo sehnat RJ z C20LET a rozchodit to nebo toje kravina. Samozrejme vim ze by se musela upravit komprese z 10.5 na 9. Co by slo udelat tesnenim pod palici... Jen tak laborujem mame totiz tenhle motor doma C20XE Dik moc | ||
| |||
wisastar |
| ||
Host | misan26 napsal ... Cau ve spolek mam par takovych mozna blbych otazek tak predem se omlouvam . Vcem spociva hlavni rozdil tehlech motoru krom TURBA a toho ze kazdy ma jiny system vstrikovani.. je mozne do toho C20XE pridat turbo sehnat RJ z C20LET a rozchodit to nebo toje kravina. Samozrejme vim ze by se musela upravit komprese z 10.5 na 9. Co by slo udelat tesnenim pod palici... Jen tak laborujem mame totiz tenhle motor doma C20XE Dik moc krome komprese budou jiny vacky... | ||
| |||
misan26 |
| ||
Host | Proc myslis ?? | ||
| |||
KopA |
| ||
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e! Uživatel #825 Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15Příspěvků: 824 | Systém vstřikování SFI je pro oba stejnej a vačky jsou fakt jiný. Napíšu sem víc až se vyspím. Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg | ||
| |||
misan26 |
| ||
Host | OKi | ||
| |||
KopA |
| ||
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e! Uživatel #825 Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15Příspěvků: 824 | Obecně ten kdo tuto přestavbu dělal (a že hlavně v UK je těch lidí hodně) nakonec tvrdí že se to nevyplatilo (cenově a náročností prací) a je lepší sehnat LET. ECU XE Bosch Motronic 2.8 LET Bosch Motronic 2.7 - se vstupem pro podtlak Turbo XE - LET KKK-16 Bude potřeba zajistit podtlakové řízení turba což není sranda - je tam elektricky řízený 4 cestný ventil. Blok Je stejnej pro oba motory s jedním rozdílem - LET má zpátečku oleje a vedení oleje pro turbo. Vedení oleje je přítomno i u XE pouze zaslepeno ale zpátečku je nutno dodělat buď do bloku nebo do vany. S turbem navíc souvisí i chlazení které bude třeba nějak dodělat odbočkou z vodního okruhu - víceméně jde jen o hadice. Písty XE lité MAHLE LET kované MAHLE Existuje možnost že v XE vyrobených do roku '93 budou taky kované (během 93 došlo ke změně těžko zjistit kdy přesně). Na pístu LET je označení 86 P 47 pro kované a 86 F 47 pro lité. Ojnice jsou stejné Klikovky jsou stejné Jiné sání Jiná spojka, převodovka Musí přenést 280Nm a víc krouťáku LET XE má 196Nm a tomu odpovídající spojku, převodovku, diferák, poloosy atd. atd. Hlava Hlavy by měli být shodné. Nižší komprese je u LET dosaženo jiným tvarem dna pístu. Vačky Jsou jiné. XE má víc agresivní vačky. Běžnou úpravou LET je použít vačku sání z XE ale výfuková se vždycky nechává z LET. Asi by to bylo na dlouhý laborování s použitím stavitelnejch ozubenejch rozvodovejch kol (nevím jak se tomu říká česky - anglicky to je "vernier pulley"). Výfukové vačky - vlevo LET vpravo XE Autor fotky tvrdí že lze vidět jak má XE vačka větší zdvih. Toť vše co vím nebo co jsem se dočet. [ Upraveno Sunday 26 December 2010 - 17:39:29 ] Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg | ||
| |||
lesak |
| ||
Vectra A 3,0 V6 Uživatel #1443 Registrován: Saturday 01 March 2008 - 20:49:44Příspěvků: 450 | Mám tušení že někde na Calibra clubu jsem četl že nemontovali turbo na C20XE a motor hrabal i při přeřazení na trojku.Nedělali žádné úpravy komprese.Ujeli ale jen cca 80 km a pak totál destrukce motoru.Jinak supr popis a na těch vačkách je vidět že jsou jiné. Autoopravna-Pneuservis Plzeň a okolí Odtahová služba | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Kopo, to jsou vyčerpávající iformace! Kde jsi k nim přišel? Máš nějaký odkaz na někoho, kdo se to pokoušel předělat? Zdá se mi až skoro neuvěřitelný, že jsou ojnice a ojniční čepy a lágry taky stejný! (na svém XE jsem je měl pěkně vymletý, co teprv u LET!) Pokud mám písty kované (je to z Kadetta r.89), teoreticky by mohly zůstat, jen by se trochu zbrousily do roviny nálitky na dnech, při provozu na LPG by vyšší komprese nevadila (LPG má snad 110 ROZ) asi bych moc ale nevěřil hlavě, tu mám KS- co by s ní ty šílený tlaky provedly (motor má teď nalítáno 220 tis.) a taky ty vačky jsou nanic- s těma to začne správně dýchat až kolem pěti tisíc - taková charakteristika význam turba dost devalvuje, jsou potřeba ty origo vačky. Tzn. opravdu to nemá cenu, lepší je sehnat celej motor, což jsme teď řešili, viď? Ale fakt se bojím toho turba, když v turboservisu psali, že po 150tis. každý turbo začne pouštět olej... oprava- 6-15 tisíc, počítejme spíš s horní hranicí. Lesáku, necituješ ten článek, jak dávali turbo na 20NE ? Tam to dopadlo nějak takhle, i když to asi nebude žádný velký rozdíl. | ||
| |||
wisastar |
| ||
Host | ty kovany budou mit asi vsechny ty 110 kw ne? jinak na tech vackach to opravdu videt je, ikdyz je fotka mazla.. jeste byl rozdil v kalibrach turbo do roku 93 a pak ten eco tek vejs ne? kalibra do roku 93 litala tacho 260 tusim. | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Ecotec měl 100kW ten s turbem nemá nic společnýho. Jinak ty 20XE opravdu podle tacho klidně 260 vytáhnou, ale to je skutečných 225 Ten motor je načasovanej aby táhl ve svrchní třetině otáček, můj táhne nejlépe mezi 5a omezovačem. Uprostřed je to ale docela bída, proto chceme jít do turba. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |