Autor
|
Příspěvek
|
Dodo | Sunday 28 November 2010 - 20:34:51 | | |
| |
|
Jiřik | Wednesday 01 December 2010 - 20:18:03 | | |
Taky by mně zajímalo, jak to tam je, někde na netu jsem viděl foto sání Mondea ST220 a tam je klapka pro delší i kratší kanál zvlášť, asi ovládané servy. Copak je něco snazšího, než zbytečnosti uřezat, serva odpojit a tyto klapky ovládat plynovým pedálem? A máš škrticí klapku pro každý kanál zvlášť jak v M3! Ty delší kanály bych samozřejmě vyhodil, k radosti z jízdy potřebujem ty kratší, pryč původní klapku, svést to dohromady nějakým laminátovým boxem k váze vzduchu, na hřídelku napojit potenciometr a do každého kanálu hadičku od volnoběhu a dalších podtlakových čidel. Lidi, jestli se mi tohle jednou povede, už nic jinýho dělat nebudu! |
| |
|
Dodo | Tuesday 14 December 2010 - 15:23:54 | | |
Tady jsou řízený podtlakem a elektroventilem.Jde mi oto že se otevřou a hned zavřou.Četl jsem někde něco o rezonančnim přeplnění nevim....Jednou jsem je zkusil natvrdo otevřít a projel jsem to.Šlo to za plynem plynule ale zdál se mi menší krouťák v nižších otáčkách.To odpovídá právě proměnné délce sání za klapkou.Každopádně je to nějak řízený a právě mě zajímá jak to funguje jinym "bláznům" co maj V6. Jo ty klapky jsou jenom 2 takže ne pro každej válec,škrtící jedna předtim v půli cesty. |
| |
|
Jiřik | Wednesday 15 December 2010 - 08:50:14 | | |
No právě proto to tam je- v nízkých otáčkách má směs menší rychlost, je potřeba delší kanál, vy vyšších naopak- to je právě využití fyziky, rezonanční plnění využívá mírného přeplnění pomocí rázových vln v sání, to funguje vždy jen při určitých otáčkách, teoreticky by to fungovalo v širším rozsahu jen při plynule proměnném sání, což asi není technicky proveditelné. Používá se proměnný zdvih a časování ventilů, což je účinnější a efektivnější. (staré plečky nemají, což je možná dobře) |
| |
|
Jiřik | Wednesday 15 December 2010 - 11:03:57 | | |
Ještě něco- ty extra dlouhé kanály zajišťují nižší specifickou spotřebu paliva při nižších točkách, ale i částečném zatížení. Samozřejmě to jde hůře do otáček, zkrátit kanály u V6 tak teoreticky o něco zvýší spotřebu paliva, ale v kombinaci s úpravou softwaru (plné zatížení a lehce posunutý omezovač) člověk získá nejen pocitově úplně jiný MOTOR Nebo by šlo to variabilní sání zachovat, ale nahoře to místo do jedné klapky svést do dvou navzájem propojených (vynechat horní díl sání) z klapek pak společný box, na který připojit teprv váhu. U 2.5 odhaduji +15kW nad 5tis. otáček |
| |
|
vrgadaa | Wednesday 15 December 2010 - 15:01:37 | | |
predpokladam, ze to bude podobne jako dualram v ackove omeze. Ten je na netu popsany dostatecne vcetne obrazku. Tam to bylo, ze se otevirala podtlakem pootocenim klapka v propojovaci spojce mezi 2mi vetvemi sani nad 4000 otacek. Na rozdil od podobnych bazmeku jinych vyrobcu, je provedena robusne a kovove a ne plastove. Nicmene i presto se miklapka rozletela asi pri nejakym trisknuti LPG v sani (jiste to nevim) a zbytky nalitaly do valcu, kde potloukly 2 pisty. Dodnes nechapu, jak se prepasirovaly pres saci ventily dovnitr. Po teto zkusenosti se mi tohleto reseni pranic nelibi... |
| |
|
Host | Wednesday 15 December 2010 - 20:12:51 | | |
Jo přesně jak říkáš.Robustní ocelové klapky(měl jsem je venku).Akorát mě asi pracujou nějak divně .Když jsem už několikrát četl o kopanci okolo 4tis. otáček tak mi to nedalo se tady optat.Jinak LPG tam mam taky ale už sekvenční SGI když to šlehne zpátky ale taky znam z předešlého Oplíka __; Nepotřebuju ten motor tunit ale jenom jsem chtěl mít jistotu že mi ty klapky nemakají jak maj. |
| |
|
vrgadaa | Wednesday 15 December 2010 - 21:02:46 | | |
zadnej kopanec se nekona, to je blabol, to neni zadny turbo, alespon ne u klasickeho dualramu. Kdyz se klapka neotevre, tak dle grafu z netu (nechce se mi to hledat), poklesne vykonova krivka a momentova krivka a motor netahne, jak by mohl nad 4000 otacek, coz je myslim 150 tacho na dalnici, takze o nic moc clovek stejne neprichazi (neresime prudke rozjezdy). U 3litra jsem spatnou funkci nepoznal pres rok (spatne zapojene hadicky podtlaku po generalce motoru). Pokud je naopak zaseknuta klapka v otevrene poloze, tak to hure jede pri nizsich otackaycj a mozna i vic zere, ale kdo by takove problemy resil u 200 konoveho auta? ... Pokud je to poznat, uprimne pokud se na to clovek soustredi, tak mirne asi jo, ale pokud vic, tak to proste nefunguje jak ma, tj. neprepina to pri spravnych otackach (3800-4000). Funkci dualramu lze mimochodem snadno zkontrolovat pri oddelani plechoveho krytu tahem za plynove lanko-klapka preklapava prekvapive rychle. Beckove omegy maji multiram-tak to asi bude o neco slozitejsi ... Jinak mne to nefachci ani na 150konove 2,6ce a to z duvodu LPG. Je nasavany a odpojeni vstriku vyhdonoti jednotka jako poruchu a nedovoli z motoru dostat maximum, tj v rezimu LPG neprepne klapka, ale i s timto hendikepem 220 tacho vytahne, pravda pomaleji. Na benzin to samozrejme jede spravne, ale je nacnuta lambda a ta obcas rovnez rozsviti ECU kontrolku a vetsinou, kdyz by si clovek pral, aby to opravdu jelo na max. ... pokud ruzne letaji otacky, hledal bych chybu asi jinde, ruzna cidla apod. |
| |
|
Jiřik | Thursday 16 December 2010 - 08:20:29 | | |
Vrgado, jak může ŘJ vyhodnotit odpojení vstřiku, když tam jsou emulátory, které to "oblbují"? |
| |
|
vrgadaa | Thursday 16 December 2010 - 08:38:16 | | |
no nejlevnejsi nasavany LPG, tj. u mne za 13litru do 6 valce 110kW (loni), nic takoveho jako oblbovaky nema, proste po prepnuti na LPG se rozsviti kontrolka ECU-porcuchha vstriku. U dvoulitru s rizenym nasavanym je to udelano inteligentneji a kontrolka nesviti. U 3litra se taky rozsvitila ECU, ale klapka prepinala-ECU to neresilo, no a u sekvence na 2,5 beckovo to taky oblbovavalo. Takze u mych 4 aut na LPG to bylo 50 na 50:-) ... Uvazuji ze dam i to turbo do LPG, LPG je u nas proad pod 14 korun a benzin 34-vim ze je to asi kravina, ale ja to u te benzinky tezce nesu |
| |
|
|