• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega elektrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Nezávislé topení
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
žanek
Sunday 14 February 2010 - 18:44:03 Citovat
Host
Zdravím oplací mám omegu C 2.0 dti 99 a bufik mi ani neškrtne je uplně mrtvej. Chtěl jsem se zeptat pod jakou pojistkou ho mám hledat a které čidlo ho spouští případně kde by mohl být odpojen. Elektrické vedení je k němu upně nové. Díky za pomoc


[ Upraveno Sunday 14 February 2010 - 22:28:46 ]
kejml-litv
Tuesday 16 February 2010 - 07:29:34 Citovat
Host
poradit ti neumím za to mám taky dotaz: omega X30XE příprava na nezávislé topení, spočívá ta příprava pouze v tom, že je tam čerpadlo na NT, nebo je připravena i jakási el. instalace a že by auto bylo schopno při určité "zimě" sepnout NT po nastartování. Na ovládání NT z panelu aut. klima si ani nepomýšlím to by bylo moc.

Kde máš v OC umístěné to vlastní topení?
žanek
Tuesday 16 February 2010 - 18:40:05 Citovat
Host
Já ho mám origo takže vubec nevím jak a kde je zapojen. Bufik mám umístěný před pravím předním kolem. Ze spodu je přychycen na šasi. Měl by fugovat tak že když venku klesne teplota pod určitou mez tak po otočení klíčkem by měl bufík naskočit aby jsi startoval teplejší motor. Dá jse to předělat aji na dálkové ovládání.
Jarka
Friday 19 February 2010 - 22:16:58 Citovat
Host
Také zdravím, tento týden jsem si koupila opel merivu a mám také nezávislé topení (bufík) na dálk.ovládaní. Bufík se mi spouští při nastartování a začne se valit bílej dým, jako někde na diskotéce. Docela se s tím stydím jezdit, můžete mi poradit co s tím a nemáte český návod? Díky
Jerry
Saturday 20 February 2010 - 00:57:14 Citovat
Jerry

Uživatel #596
Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15
Příspěvků: 783
Mám OC r.v. 2002
Musíme si uvědomit, že NT není kvůli tomu aby nám bylo teplo, ale aby se motor dříve ohřál.
Nevím jestli se NT dávalo do benzínů, ale spíš byly jen v naftě.
NT automaticky spíná pokud je venkovní teplota pod +3°C a to ještě ne hned protože vyhodnocuje styl jízdy ws venkovní teplota jestli je motor schopen se zahřát sám.
Dálku nemám nebo mi ji zapoměli dát ale to bych byl docela naštvanej !!! !frr
Co se týče kouře tak špatné čidlo teploty v NT nebo hžavící svíčka v NT.

Chtěl bych z praxe upozornit na jednu dost důležitou věc !!!
Pokud sednete do auta s NT a venku je např. -2°C nastartujete ujedete cca 4km do Alberta na nákup tam to vypnete za 20min. příjdete nastartujete ujedete 2km do OBI atd. tak pak se nedivte že to kouří !!
To NT v tu chvli vlastně neví co má dělat. Čerpadlo stříká naftu na hžavící svíčku která je sice teplá ale nehžaví protože už nedostává signál že má hžavit protože čidlo myslí že NT hoří. Proto ten dým než se vše vzpamatuje (resetuje) a pokračuje v normální funkci.
Toto popojíždění je pro tyto systémy to nejhorší.
No tak asi tak.

Jerry

[ Upraveno Saturday 20 February 2010 - 00:59:03 ]

Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128
JardaB
Saturday 20 February 2010 - 07:24:18 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
To ta funkce nejde vypnout? A je mi divny, kdyz bily kour (predpokladam naftu) tak bych tipoval, ze to nejak hori, ale jde tam malo vzduchu nebo moc nafty - treba je uz nejak vadny kompresor (vetrak). Co jsem mel velkeho bufika v kulne, chtelo to postelovat pomer vzduchu a nafty, jinak to fakt hulilo jak fabrika. Jinak muze byt taky vadna tryska, palivove cerpadlo, nebo propaleny horak atp (co ja vim, jak je to tady udelany - vetsinou se nafta strika do misky na rotujici casti a tam pak hori) Kazdopadne bych proste hledal poruchu bufiku nebo ho odpojil, to musi nastartovat do normalniho chodu behem par (desitek) sec. A prel bych se, jestli je dulezitejsi ohrat motor nebo si udelat komfort

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
wisastar
Saturday 20 February 2010 - 17:29:22 Citovat
Host
jak poznam ze mam bufik mam omegu 2.5 td rok 95 a ta topi asi po sto metrech a je taky hned ohrata... driv nez 2.0 16V ktery topi tak po 15 min.
Jerry
Sunday 21 February 2010 - 23:21:03 Citovat
Jerry

Uživatel #596
Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15
Příspěvků: 783
JardaB napsal ...

To ta funkce nejde vypnout? A je mi divny, kdyz bily kour (predpokladam naftu) tak bych tipoval, ze to nejak hori, ale jde tam malo vzduchu nebo moc nafty - treba je uz nejak vadny kompresor (vetrak). Co jsem mel velkeho bufika v kulne, chtelo to postelovat pomer vzduchu a nafty, jinak to fakt hulilo jak fabrika. Jinak muze byt taky vadna tryska, palivove cerpadlo, nebo propaleny horak atp (co ja vim, jak je to tady udelany - vetsinou se nafta strika do misky na rotujici casti a tam pak hori) Kazdopadne bych proste hledal poruchu bufiku nebo ho odpojil, to musi nastartovat do normalniho chodu behem par (desitek) sec. A prel bych se, jestli je dulezitejsi ohrat motor nebo si udelat komfort


Tak ještě jednu a pomaleji !!!
Moje OC r.v. 2002 commonrail
Tepelná výměšna motoru je tak minimální, že bez bufíka se na volnoběh zahřívá hrozně pomalu.
Když např. pojedeš s tímto motorem v teplotě kolem nuly několik kjilometrů ze zkopce na volnoběh tak se motor vpodstatě podchladí.
Proto zapíná bufík aby motor dohřál. Nezapíná kvůli tomu, že ti je zima !!!

Samozřejmě, že může být cokoli špatné ale pokud to dělá (kouří) jako mě jenom někdy tak to je tím co jsem popisoval.
Bílý kouř z nafy neznamená že hoří ale že plynuje a to je to že stříká na rozpálenou ale chladnoucí hžavící svíčku
tu a celý vnitřek ochladí pak čidlo zareaguje a opět zapne hžavení a bufík chytne.
Než chtne tak kouří.

[ Upraveno Sunday 21 February 2010 - 23:25:34 ]

Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128
Vraňoch
Monday 22 February 2010 - 10:31:11 Citovat
Host
Nevim jake NT se davalo do Omegy. Ja mam v jinem aute Webasto, nezapina se samo, ale na dalkove ovladani a startuje tak, ze se spusti vetrak na malo, zacne zhavit, za cca 10sec zacne cvakat davkovaci cerpadlo - strikat naftu, pak se zacne ozyvat huceni - spalovani a vyleze sotva znatelny oblacek dymu, ktery ale hled zmizi a pak postupne zacne vetrak spalovaciho vzduchu zvysovat otacky a i davkovaci cerpadlo postupne pridava, az dosahne NT plneho vykonu. Pri vypnuti se vypne davkovaci cerpadlo, vetrak se zpomali, ale nezastavi a po chvili se zase zapne zhaveni, aby se vypalily zbytky nafty - zase se objevi maly oblacek dymu a pak se vypne vse. Funguje jinak dobre, ale za 5 minut to rozhodne motor nenatopi.

Mam postahovanych par navodu jak pro Webasto, tak pro Eberspacher - poslu Legimu, at to nekam vystavi a sem da odkaz. V tom navodu k Eberspacheru je dobre popsana funkce (zapalovani, vypinani) NT - to same plati pro Webasto - jsou prakticky stejne.
legionar
Monday 22 February 2010 - 11:10:39 Citovat
Legionar kouká

Uživatel #1
Registrován: Tuesday 23 September 2003 - 21:39:25
Příspěvků: 1263
a tady jsou navody Odkaz . Soubor mohou členové najít i na klubovém FTP-OCR

[ Upraveno Monday 22 February 2010 - 11:12:00 ]



Opel Vectra GTS 2.8 Turbo

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2915 sec,0.2377 z toho dotazů.