• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
V zimě nestartuje
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Termit
Sunday 20 December 2009 - 23:57:43 Citovat
Host
Ahoj,tak jsem snad přečetl všechno co tu kdo píše o startování a zafiře a petřeboval bych prosím nějak vydedukovat moji závadu.Začnu základními udaji:
Zafira 2.0 Di 16 Vent. motor X20 DTL, rv: 99,najeto 188tis km
servisní knížka: pravidelná kontrola plus něm. razítka z opla.
Koupeno v létě.
Problém: papá olej asi 3L na 15tis km, pod venkovní teplotu 3C startuje asi 5 sec, pod 0C už jenom točí. s eterem nastartuje prakticky ihned jen co se plyn dostane sacim potrubím do motoru asi 3 otáčky.Tím bych asi vyloučil to padání nafty, i když...(nafta by padala i za tepla?)
Vservisu ve Warnsdorfu mi odborně vyměnili žhaviče(preventivně) tak že je nedotáhli a jeden starý přetrhli.Zjistil jsem to teď když jsem hledal proč to nestartuje.Vyměnil jsem tři ten 4tvrtý má asi smůlu, změřeno ometrem a ampermetrem a kupodivu jeho všechny hodnoty jsou stejné jako ty tři.Změřeno napětí na žh. při žhavení a asi 18 sec po zhasnutí kontrolky.Vyměněny filtry,namontován zpetný ventil před filtr,výměna komplet hadiček přepadu.diagnostika i za jízdy v bosh servisu.čerpadlo prý ok.Divili se že to auto vůbec nekouří.Kouří mi jenom po startu - hafo bílých smradlavých par.Dočetl jsem se tu o gumičkách pod vstřikama, ale tady co jsem koukal jsou vstřiky schovaný pod vačkou...Teď už mi zbývá asi jen komprese.No a spotřeba mě taky trošku překvapila.9l na 100km. Ale 150 kg stále v kufru- opravuji kotle- kdyby někdo něco potreboval....Bez toho eteru by to bylo auto pro jižní státy.Měl jsem rendlíka 19 , 500tis 94, teď s ním jezdí kamarád bylo mi líto ho sešrotovat za ty služby.nikdy mě nenechalo ve štychu.
Do zafiry jsem se zamiloval na první pohled,a těch 7 míst....Chtěl byj ji mít v cajku jako toho rendla.Predse to nevzdám.Tak a tedˇ prosím babo raď.....
Martas
Monday 21 December 2009 - 06:27:52 Citovat
Host
No mozna stacilo zmerit tlaky a nemusel ses tady takhle rozepisovat ....
Termit
Monday 21 December 2009 - 21:02:24 Citovat
Host
Martas: Možná jsem se rozepsal proto, abych nezačínal s radou...vyměň přepadový hadičky...A možná proto, že jsem si přečetl asi celý story tohodle problemu. Je fakt mohl jsem napsat ...mam auto a ono nestartuje, co mám dělat?...A možná proto, že tenhle problém má podle mého hledání na netu dost lidí a každá rada je jim drahá.
Martas
Monday 21 December 2009 - 21:08:02 Citovat
Host
Jenze pri tyhle spotrebe oleje jsou ty tlaky to prvni co je potreba udelat jestli neni vybehabej motor ... Tohle jsou pomerne typicky priznaky motoru kterej nema tlaky. Muzem ti tu radit kde co a protoze uz jsi asi kde co zkousel tak zbytecne a pak treba prijdes na to ze jediny reseni je prinejmensim prekrouzkovani.
Termit
Monday 21 December 2009 - 22:56:56 Citovat
Host
Jasan. Už jsem obědnaný na ty tlaky.Spotřeba oleje dle opla je až 5 litru od výměny k výměně. Mě se to zdalo trochu moc jelikož na rendlu jsem dolil max 1/2 litru a někdy ani to ne. mám za to že to výrobce píše pro sychr aby si někdo nemohl stěžovat.ether je ether. I vejtřasky na to starovali super.to myšleno v uvozovkách.Malá 19 rendl jezdil za 8 litrů i s plným kufrem, velá zafira jezdí za 9 aaž 9,5 litrů ale nafty. No teoreticky jsem na tom stejně , ale mám velký auto, pokud nechci jezdit 180 km/h což zafirka jen tak lehce nezvládá.Nestěžuji si , jen mě s..e že nevím čím to je.
Termit
Monday 21 December 2009 - 23:04:45 Citovat
Host
Překroužkování- z motorky vím že jen vyměnit kroužky je většinou na nic, válec je totiž vyběhanej do šišata ( neznám správný termín ) je tudíž nutný výbrus, ale to je o motorce . co se dělá s motorem auta neznám.
Martas
Tuesday 22 December 2009 - 11:51:20 Citovat
Host
Omlouvam se, spatne jsem si precetl puvodni prispevek s tim ze to ma spotrebu oleje 3l/1500 km coz by bylo hodne, udavane 3l/15000 km to je sice malicko vic ale zadna tragedie.

Zmerenim tlaku nic nezkazis, ale tim to asi nebude.

Sjed si nekam na diagnostiku at ti nactou udaje z teplomeru (je jich tam vic), tipoval bych, ze teplomer nasavaneho vzduchu/venkovni teploty/motoru udava spatne hodnoty, proto to nestartuje (nedostatecne zhavi) a ma velkou spotrebu.

Jeste zkus nechat promerit baterii, uz se tu resilo ze i baterka ktera byla napetove v poradku a motorem bez problemu tocila byla pricinou spatnych studenych startu (to ze se to toci nepatrne pomaleji se neda sluchem poznat).
Termit
Tuesday 22 December 2009 - 15:02:31 Citovat
Host
Ahoj, tak baterku už mám taky za sebou.Na zátěžáku měla 93%.Je i vidět že je nová.Jsem rejpal,ale když ráno dám voltmetr přímo na žhavičku tak mi při těch mrazech žhaví asi 10sec pak zhasne kontrolka a žhaví asi 20sec.Ono to má žhavit i za jízdy?To čidlo je někde u filtrů? Mohu ho vyzkoušet že ho podchladím i třeba na -50C.co to bude dělat.Jinak po novým roce jdu znovu na diagnostiku,nechám tam auto přez noc a oni ji udělají ráno za studena i s tlakama.A kouknou jak vypadají předstřiky za studena.Někde jsem se dočetl že když se v nízkých otáčkách ozývá klepání tak mohou být špatně nastavený.Myslel jsem si že je vytahanej rozvodovej řetěz, ale ten prej musí vydržet víc km než mám já.
tak jsem zvedavý.Zatím si natahnu silikonovou hadičku z kabiny do filtu sání a při startování tam na dvě či tři sec pustím ether a pojedu.Někdo tam má nitrák já holt eter.Dokavaˇauto jezdí tak to nevidím černě.Kdyžtak mám v záloze ještě toho rendla...
Termit
Tuesday 22 December 2009 - 15:16:20 Citovat
Host
Ještě jedno: Na redlíka jsem měl tlustou příručku (volně prodejnou asi 190kč ) podle který se dal skoro rozpulit motor. Na tohle auto s tímhle motorem není na netu nic a ani v oplu. Jako by chtěli ututlat že tenhle motor někdy vyráběli. Dost to svazuje ruce,spotřeby , náplně, výměny a kontroly všeho možnýho dělám podle toho silnějšího motoru a ne 60KW.Pokud jsem hledal špatně tak se omlouvám.Ale jestli víte kde se to dá sehnat napište prosím. Mám i německej originální návod k obsluze a ten motor tam neni.
Termit
Monday 04 January 2010 - 22:43:55 Citovat
Host
Ahoj.Tak už jsou tu zase mrazy....Byl jsem u jednoho zákazníka opravovat kotel a vyklubal se z něj opravář aut.Na rozdíl ode mně, jelikož já sem mu ten kotel opravil, mně moc nepotěšil.Na otázku kolik mám najeto a po mé odpovědi odvětil: A to to ještě jezdí???Ale dal dobrou radu.Mám použít nějaký čistič vstřiků co se dává do nafty.Tak jsem po cestě zpátky jel natankovat a nalil tam jednu pixlu myslím že od sonaxu.A nic.Jezdil jsem na to celé svátky.Dneska a včera mrzlo a já ráno nastartoval bez pomoci etheru!!!!.Zítra jedu pro naftu tak se zase po něčem podívám a pořádně tu zafirku nakrmím.ps: nevíte náhodou o nějakém manuálu pro tuhle holku ? 60kw

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1880 sec,0.1534 z toho dotazů.