• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
kosti mlacení
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
pavel
Wednesday 22 April 2009 - 20:47:49 Citovat
Host
jak poznám vadnou kost stabilizátoru??Predchozí majitej tvrdil že naprava g.o krom kostí klepkání male, ale pořád.
JOB
Wednesday 22 April 2009 - 21:02:47 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Normálně tu kost stabilizátoru odšroubuj celou nebo stačí na jedný straně a vyskoušej jak se ten čep hýbe,pokud jde volně nebo dokonce má vůli tak vyměnit.
Jinak mě dost zaráží že při GO tohle nevyměnili,protože omegy na to trpěj.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

pavel
Thursday 23 April 2009 - 13:48:12 Citovat
Host
mam ty same zkušenosti po výměně kosti mě okamžitě klepání přešlo...vyzkušej co ti radí JOB myslím si ale že budeš měnit...
Halca
Wednesday 25 November 2009 - 19:27:09 Citovat
Host
ahoj, řesím teď neúspěšně bouchání na pření nápravě u Áčkového Caravanu. Bouchá to od pravé strany(v kabině je to slyšet jako by od levého tlumiče) a jen při hlubokých výmolech, v prudkých zatáčkách a brždění na fleku. Sebevětší houpání autem bouchání nevyvolá. Zvuk nemá kovový charakter, spíš dutý.

Celou dobu jsem si myslel, že to bude horní uložení. Udělala se výměna(Monroe), leč výsledek žádný. Dávaly se i nová ložiska... tlumiče jsou staré 5 let (Monroe) a z toho to 3 roky stálo. Jezdí se s tím posledního půl roku.Všechny segmenty nápravy se v průběhu let měnily nalevo i napravo současně. Radiální tyčky stabilizace mají gumu jako novou, fosilnější mi přijde hlavně páka řízení a uložení stabilizátoru.

Co jsem vykoukal, tak horní miska tlumiče končí dost na fest v držáku tlumiče, ale napravo je to stejné a nic nebouchá. V prostoru motoru jsem vše uchytil, tak aby nedochálo k vibracím. Auto je 1989, takže zub času zapracoval a spoj mezi podběhem a nosníkem je chycený korozí. Jinak je to zdravější než spousza Béček. Už jsem viděl borce, kterým úplně urezly držáky tlumičů, ale takhle jim to taky nebouchalo...

Moje otázka bude trochu hloupá - co vše si mám představit na přední nápravě jjako kosti? je možné, že je to i můj problém nebo to může dělat nějaké napínání a vypínání toho zrezlého podběhu? Na místě ani na hydraulice se ten zvuk nepodařilo reprodukovat a už jsem v koncích .
Díky za jakoukoliv radu.
JOB
Wednesday 25 November 2009 - 19:46:32 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Halca : kosti jsou vlastně dva kulové čepy spojené tyčkou.Jedna strana je uchycený na stabilizátoru a druhá na phersonu.Nedá se to moc přehlédnout když sundáš kolo. Je to první věc co odchází.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

Halca
Wednesday 25 November 2009 - 20:41:13 Citovat
Host
jo, takže kosti jsou v mém podání radiální stabilizační tyčky... aspoň už vím jak se to jmenuje (díky). Kosti byly měněné těsně před tím, než jsem to koupil. Guma je na nich jako nová, ale přijdou mi, že je to nějaká šmejdská výroba. Nejsou přádně lakované.

Má to cenu měnit a nebo spíš hledat dál? Jde to určitě z levé strany. Horní uložení to není, pružina nenení cvaklá, tlumič by spíš skřípal než bouchal. Dolní miska tlumiče je zdravá. Napadá mě už jenom páka řízení (ta kovově řve, když vytočím hodně kola) a rameno (to bych fakt nerad ). Je na té nápravě ještě něco?

A do řízení se současně s hlukem vibrace nepřenáší, takže v řízení to nejspíš není.
wisastar
Thursday 26 November 2009 - 18:16:20 Citovat
Host
Halca napsal ...

jo, takže kosti jsou v mém podání radiální stabilizační tyčky... aspoň už vím jak se to jmenuje (díky). Kosti byly měněné těsně před tím, než jsem to koupil. Guma je na nich jako nová, ale přijdou mi, že je to nějaká šmejdská výroba. Nejsou přádně lakované.

Má to cenu měnit a nebo spíš hledat dál? Jde to určitě z levé strany. Horní uložení to není, pružina nenení cvaklá, tlumič by spíš skřípal než bouchal. Dolní miska tlumiče je zdravá. Napadá mě už jenom páka řízení (ta kovově řve, když vytočím hodně kola) a rameno (to bych fakt nerad ). Je na té nápravě ještě něco?

A do řízení se současně s hlukem vibrace nepřenáší, takže v řízení to nejspíš není.

taky sem mel takovej problem... vsechno sem vymenil a porad to delalo. nakonec to byli gumy ulozeni stab tyce za 50 kc
Halca
Thursday 26 November 2009 - 21:57:41 Citovat
Host
ok, to je dobrá připomínka. Když už budu měnit ty kosti, tak udělám i uložení stabilizátoru. Snad to bude mít výsldek a jízda po D1 už nebude jen rádio na 100dB a pohled přítelkyně, jako by nám měla upadnout každou chvíli kola

Nevypadá to složitě, takže jestli se najde čas, budu to přehazovat rovnou na ulici. Viděl jsem, že se to všechno montuje. Dají se ty gumy na držácích stabilizátoru normálně nasunout nebo je to třeba lisovat?
Legend
Thursday 26 November 2009 - 22:28:30 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Nejlepší je před tím, než něco kupovat a měnit, tak všechno prověřit, v jakém je to stavu:
Čepy řízení: sundat jedno přední kolo, sklepnout kulák řízení, na jednom konci a zkusit rukou jak jsou tuhé čepy, pokud vyvaklané a jdou lehce, tak vyměnit, správně mají jít mírně ztuha a měly by samy držet v poloze, do které se nastaví rukou a ne lítat sem a tam.
Kosti: odšroubovat kost na jednom konci, lepší je to odpojit dole a zase zkusit rukou, v jakém jsou stavu kuláky, pokud volný třeba jen jeden, tak vyměnit kost.
Spodní kuláky na ramenech: To je taky dobré zkontrolovat, protože pokud jsou špatné, taky dokážou dost mlátit a dokážou i mírně rozhodit geometrii, takže stačí odšroubovat horizontální šroub a matku z náboje a stlačit rameno dolů a vyzkoušet čep rukou. V případě, že bude špatný, není třeba měnit rameno, ale dá se odvrtat starý čep - 3 nýty a ke koupenému už jsou automaticky přibalené 3 pevnostní šrouby s matkama.
Spojovací tyč řízení: tato bývá často zdrojem velkého mlácení, zpravidla, když už je všechno vyměněné a pořád něco mlátí dál. Na této tyči se nachází dva čepy, na každé straně auta jeden, takže zase nejlepší kuláky sklepnout a odzkoušet, jestli mají vůli.
Takto se tedy všechno zkontroluje na obou stranách a mělo by být jasné, co vyměnit a co ještě ne.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Halca
Thursday 26 November 2009 - 23:08:48 Citovat
Host
Tím kulákem řízení (co se má sklepnout) myslíš "páku řízení"? Čepy řídící tyče sice zůstanou pozici natočení, ale pohybují se hodně lehce. Kosti jsem zatím neodmontoval, rukou s nima nijak nehnu.

Spodní kulák na ramení (tzn. "vodící čep"?) a za ním se nachází ten horizontální šroub... Myslím, že právě tady bude zakopaný pes, protože bouchání jde jakoby od tlumiče. Netušil jsem, že se to dá jen tak namontovat, což je pro mě super novinka. Už jsem se bál, že bude potřeba komplet rameno.

A jaký to má vliv na geometrii? Nezpůsobuje to náhodou zápornější odklon kola?

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1886 sec,0.1365 z toho dotazů.