• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
kosti mlacení
Přejít na stranu  1 [2]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Martas
Friday 27 November 2009 - 07:38:15 Citovat
Host
Spousta lidi co se tyce stabilizatoru meni dily uplne zbytecne.

Pokud zadni stabilizator spis vrze ve velke vetsine pripadu je to tim, ze je zkorodovany a pouha vymena pryzoveho ulozeni nepomuze bud vubec nebo velmi kratkodobe. Ten stabilizator je nejlip celej vyndat, poradne zbavit koroze a pokud nejsou puvodni gumy zvlast znicene neni treba je menit (cena je sice pomerne zanedbatelna ale vetsina lidi co lze opravit opravuje), klidne je staci lehce omotat izolackou a bude to slouzit dal.
Kdyz se jen vymeni bez osetreni tyce stabilizatoru velmi brzy se "vymelou" a bude to jeste horsi a bude se to delat znovu nebo donekonecna.
Legend
Friday 27 November 2009 - 08:45:43 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Halca napsal ...

Tím kulákem řízení (co se má sklepnout) myslíš "páku řízení"? Čepy řídící tyče sice zůstanou pozici natočení, ale pohybují se hodně lehce. Kosti jsem zatím neodmontoval, rukou s nima nijak nehnu.

Spodní kulák na ramení (tzn. "vodící čep"?) a za ním se nachází ten horizontální šroub... Myslím, že právě tady bude zakopaný pes, protože bouchání jde jakoby od tlumiče. Netušil jsem, že se to dá jen tak namontovat, což je pro mě super novinka. Už jsem se bál, že bude potřeba komplet rameno.

A jaký to má vliv na geometrii? Nezpůsobuje to náhodou zápornější odklon kola?


Myslím čepy řízení, se kterými se seřizuje geometrie, na každé straně auta jsou dva, jeden má vždycky levotočivý a druhý pravotočivý závit a jsou spojené závitovou trubičkou. Vždycky stačí sklepnout jeden z nich, aby se to dalo zkontrolovat.

Ještě je na pravé straně pomocný čep řízení (to bude asi páka řízení), ten se dá dobře prověřit, když bude odklepnutá spojovací tyč, tak ten musí chodit plynule bez vůle, u tohoto se často stává, že se vymlátí a lítá shora dolů třeba i o půl centimetru.

Spodní kuláky na ramenech nezspůsobí ani tak změnu odklonu, ale spíše sbíhavosti, stačí aby v něm byla vůle desetiny mm, ale na obvodu kola už se rozdíl ve sbíhavosti několkrát vynásobí.

A ty kosti se jen tak na autě nepoznají, trvale na ně působí stabilizátor, takže s nima není možné pohnout. Když je budeš odpojovat, tak je taky potřeba pákou stlačit stabilizátor, mě na to stačí třeba 2 dlouhé nástavce na golu spojené za sebou.

Co se týká geometrie, tak ta se musí udělat po výměně jakéhokoliv dílu na řízení a taky by v tu chvíli měly být v pořádku spodní čepy na ramenech. Jediné, co na geo nemá žádný vliv, jsou kosti.


Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Halca
Friday 27 November 2009 - 08:52:49 Citovat
Host
takže na geometrii už budu muset tak jako tak. Dnes mrknu na ty kosti, ale nedostává se mi teď času. Zbytek bude muset počkat na příští týden. Zatím děkuju za vyčerpávající rady, určitě se ozvu, jak jsem dopadl.
Csala
Friday 27 November 2009 - 14:58:15 Citovat
Host
Nedavno som tie tycky stabilizatora menil. Auto moze zostat stat na kolesach. (Samozrejme na ukor zhorseneho pristupu).
Staci vytocit koleso a uvolnit maticu spodneho klbu tycky. Vyhoda je v tom, ze ked auto stoji na kolesach, tak stabilizator vyvija minimalny tlak na klb tycky a vtedy je mozne klb vysunut. Potom je mozne skontrolovat volu obidvoch klbov. V pripade potreby tycku vymenit.

Este by som chcel upozornit na jednu vec: niekedy sa tazko identifikuje, od ktoreho kolesa hluk pochadza. Myslim to vseobecne. Hluk sa po ocelovom podvozku roznasa a mnoho skusenych mechanikov vymenilo napriklad lozisko kolesa na nespravnej strane.
Halca
Friday 27 November 2009 - 20:19:43 Citovat
Host
dnes jsem s tím vůbec nehnul. Asi svého mechoše co mi měnil ložisko zastřelím, protože tak dorvané šrouby kol jsem ještě neviděl. Skončil jsem na tom, že nemám čím sundat kolo.... ..klíč na kola po působení 3 metrové páky ohnutý. Pak jsem zkoušel ráčnu, ale ořech se odporoučel taky. Zítra mu to vezu zpátky, ať mi to kolo sundá, protože na té páce jsou už tak velké síly, že se bojím abych nezalomil srouby __;

Každopádně ložiska jsou měněná obě a horní uložení taktéž. Budu muset sehnat někoho, kdo si zařídí a já si to poslechnu ještě z venku a ze sedadla spolujezdce.
Halca
Saturday 13 March 2010 - 22:26:35 Citovat
Host
sice to sem píšu pozdě, ale přece:

nakonec se potvrdilo, že bouchají kosti + byl orezlý přední stabilizátor v místech, kde drží v gumách a právě tam to dělalo takové tlumené hluboké zvuky. Po opískování stabilizátoru a výměně gum (cena za gumy asi 100kč) je to už přes 2,5tkm v pohodě. Kosti jsem dal Delphi, tak jsem zvědav, jak dlouho tam vydrží.

Takže mockrát díky za rady, které mě dovedly k výsledku.. .mno a vzhůru do dalších průserů s 20 let starým autem
vrgadaa
Sunday 14 March 2010 - 07:27:41 Citovat
Host
s prvni omegou jsem najel 100 000km a obcas neco kleplo v predni naprave, menilo se vsechno mozne (kosti, cepy dokonce cely stabilizator vcetne ulozeni, tyce rizeni, silentbloky ramene, predni tlumice...) a jezdival jsem do ruznych servisu a neodstranil to nikdo-nakonec jsem si zvykl a zvuky ignoroval. Krome toho klepnuti na nerovnostech se to jinak chovalo normalne. Nakonec si to odstrail az dalsi majitel vozu, ale priznam se ze uz nevim, co to bylo, mlel neco o nejaky gume-prezervativ to nebyl.
...
Stejne jako mne rozciloval obcas nejaky selest pri stlaceni spojky-muj mecos tvrdil, ze je po smrti a, ze mi ji za 14 vymeni (12ka material), v toto stavu po smrti najezdila 60 000 km a myslim, ze je v aute dodnes... Bych ruzne pazvuky u plnoletych aut neprecenoval, na rozvrzanost maji tito veterani narok
...
Ne, ze by to nesralo, ted mi neco sramoti v palubce, staci zatlacit na ten ctverecek u prepinace svetel a prestane to a jinak to zni, jako by se tam tocil motorek, ci sramotil lpg ventil, uz si pomalu zvykam to ignorovat, i kdytz mozna tu palubku rozdelam, abych tomu prisel na kloub
JardaB
Sunday 14 March 2010 - 07:30:30 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
No ja vzdycky utrpim sok, kdyz zapomenu zapnout radio nebo najare poprvy otevru okynka, to mam dojem, ze se kazdym okamzikem musi rozsypat Ale pak si clovek zvykne

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Halca
Sunday 14 March 2010 - 11:37:41 Citovat
Host
jj bez toho rádia je to přesné. Teď jsem jel po dlouhé době asi 100km bez rádia libujíc si, jak mi to pěkně nebouchá a jenom palubovka vrže asi na třech místech.

Tak jsem zjistil za jedinou jízdu, že začíná odcházet omezovač dveří u řidiče, nemám přimontovaný reproduktor v levém sloupku, mám netěsnost na výfuku a ještě něco šramotí při zpátečně vzadu... ale takové blbosti teď opravovat nebudu...

... už jenom proto, že se objevil další problém - z auta teče někde mezi viskospojkou a olejovým čerpadlem olej a přestože je to tak 1litr/20km, tak nejsem sto zjistit odkud ^au
vrgadaa
Sunday 14 March 2010 - 17:55:42 Citovat
Host
mam vypozorvano, ze kdyz zacnu vymyslet pi*oviny, jako ledky misto zarovek na podsviceni budiku, nebo tuning hlavu s ostrou vackou do 2litra, tak se neco vysype mnohem dulezitejsiho, jako, ze to prestane startovat, nebo zacne sramotit lozisko na kompresoru klimatizace-proste takove jemne upozorneni, ze jsou na uate mnohem dulezitejsi veci...

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1658 sec,0.1264 z toho dotazů.