Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra interiér |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Man. klima - kudy uniká? |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Petr |
| ||
Host | Utíká mi náplň z manuální klimatizace VeBe 1997 X18XE automat. Fluorescenční látka neukázala žádný únik v motorovém prostoru u kompresoru, trubek, chladiče, ventilků. Asi to utíká až někde pod ventilátorem. Co tam obvykle bývá špatně - těsnění - nějaký ventil nebo výparník? | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | A dali ti tam pri poslednim plneni skutecne "kontrastni" latku ktera pod UV lampou odhali misto uniku ? Ale i kdyby ne, co myslis ze to kdo poradi ? Existuji jeste detektory na bazi identifikace plynu ktere mohou odhalit kudy ti to pripadne utika, ale pokud nemas "nic videt" tezko ti nekdo poradi. | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | nejčastěji to uniká u výparníku nebo u hřídele kompresoru.. Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
Petr |
| ||
Host | Kontrastní látku tam dali, části klimy v motorovém prostoru jsou čisté, ale vypadá to na ten pajšl, který je schovaný pod ventilátorem - výparník a spol. I zvukové projevy by tomu odpovídaly - syčení někde pod palubkou při spuštění kompresoru. Tak to rozděláme a uvidíme. | ||
| |||
mates |
| ||
mates Uživatel #39 Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30Příspěvků: 1953 | No tak to jsi na tom stejně jak já. Po zimě náplň prázdná...takže doplněno i s barvivem, osvíceno...a nic. Pak jsem dojel na osvícení za 3 dny...a zase nic. Je prý možnost, že to dostalo v mrazech záhul a unikla a nebo ještě někde, kam se nedosvítí... Každopádně to teď klimuje normálně, nikd enic nesyčí. Lexus RX 350 Honda Crosstourer | ||
| |||
Lhex |
| ||
Host | Petr napsal ... syčení někde pod palubkou při spuštění kompresoru. Tak to rozděláme a uvidíme. syčení může být celkem OK, nekdy se tak projevuje nedostatek naplně. - je tam expanzní ventil, něco jako tryska, vysoký tlak náplně se mění na nízký a proto dojde k ochlazení soustředil bych se na vysokotlakou část... mám špatný ventilek na nízkotlaké části a přesto nápln vydrzela pres zimu, coz jsem necekal.. | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | taky jsem kdysi hledal a nic,hledal jsem podruhé a najednou to šlo kolem fřídele kompresoru. Jinak jak píše kolega,syčení je projevem nízkého tlaku chladiva.A malého obsahu :-/ Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Nemusi byt, pokud to syci jen chvili, muze to byt tim, ze je chladivo jinde nez ma byt. Hlavne je zajimavy, ze jsem jeste nevidel kompresor, ktery by nebyl zadelany od oleje (z klimy) ale chladivo pritom nejak vyznamne nemizi. Z toho vyvozuji, ze kazdy kompresor je mirne netesny a je potreba obcas doplnit chladivo a olej Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Petr |
| ||
Host | No, vzhledem k tomu, že klima byla naplněna "až po vrch" a do 2 dnů tam nebylo nic, syčí to pod palubkou, tak se domnívám, že problém bude pod ventilátorem na výparníku. Testovali to na dílně jak na přístroji, tak několikrád denně za chodu motoru, a nic se neukázalo. Uteče to asi při jízdě, když se auto klepe - buď netěsnost těsnění, nebo nějaká prasklina, která se otvírá a zavírá. To že náplň pomalu uteče do 2 let, nebo nejhůř vydrží jednu sezónu bych se nedivil u tak starého systému, ale za den to je fičák. Takže rozděláme a zvizitujeme a pak se uvidí. Dám info. | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Jak se doplňuje do kompresoru olej a jaký? Mám kompresor celý od oleje a když dlouho stojím ( v garáži) je pod ním i nakapáno. Autu je 10 let ale klimatizaci ještě nebylo třeba doplňovat. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |