• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Spotřeba naměřená a spočítaná - palubní počítač
Přejít na stranu  1 [2] 3 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Martas
Tuesday 07 October 2008 - 10:18:54 Citovat
Host
Vraňoch napsal ...

dovolil bych si zdvorile nesouhlasit (teda nevim na 100% jak u AG, ale rekl bych, ze to bude hodne podobne). Pri "kalibraci" PC se zadava typ vybavy auta, z cehoz se potazmo odvodi jak velika to ma kola a nasledkem toho se nastavi kalibracni koeficient. Ten se da (v nizsi urovni) nastavit i primo, takze bu se to tim dalo postupne doladit. Pokud by teda na aute byly treba mensi kola nez puvodni, tak by to melo tento projev.


Jedna se o AH proto sem to napsal jak sem to napsal, nicmene pokud je zminena AG tak tam je to stejne jako u VeBe, OmegyB tedy zadava se jediny kod pro palubni PC ktery lze nalezt v tabulkach pro dany rok vyroby a dany typ motoru. Pokud je u auta uvedeno nekolik rozmeru kol jedna se vzdy o ekvivalentni ale stejne velka kola !!!

Zmenit se porotrednictvim TECH2 da pouze to, co bude palubni PC ukazovat napr. spotrebu v l/100km, galon/100mil, spotreba v l/km ci km/1l a jeste jazyk (ENG nebo GER) ... nic vic.
Honza
Tuesday 07 October 2008 - 13:09:10 Citovat
Host
Kola jsaou 205/55/R16 - jsou uvedená v techničáku. Nikde jsem se nedočet ani nezjistil, zda-li výpočet palubáku souhlasí pro tento typ kol. Jízda po městě i mimo město v poměru 50-50. Dlouhodobá spotřeba se zatím drží kolem 5,6l dle palubáku, ale ve skutečnosti je úplně jiná..cca 6,2l.

No moc se toho v pc nastavit neda. Šlo mi o to jestli toto "lhaní" palubáku je normální nebo jde o nějaký problém?

Příští týden jedu do servisu na výměnu rozvodů a náplní tak se poptám i tam.

Jinak díky za rady a informace
Meneator
Tuesday 07 October 2008 - 21:57:10 Citovat
Host
Lhani palubaku teda moc normalni neni. Alespon u benzinu ne. Udaje pro spotrebu dodava ridici jednotka motoru a ridici jednotka ABS (resp cidla kol). Palubak se jeste ohlizi i na stav nadrze, ale to mam dojem neni pro jeho pocty ten zasadni udaj. Nejspis je pouzity jen pro dojezd. Podle toho co rikal servisak v oplu se u Pal. PC da krom nastaveni indexu (ktery v sobe zahrnuje vybavu, velikost kol apod.) nastavit i koeficient tech hodnot - tzn korekce spotreby +- 10%.
Csala
Wednesday 08 October 2008 - 08:01:26 Citovat
Host
Tak som nasiel v uzivatelskej prirucke (pre Omegu B ) alternativne rozmery pneu:
195/65/R15 Φ = 634,5mm
205/65/R15 Φ = 647,5mm = + 2,01%
225/55/R16 Φ = 653,9mm = + 2,97%
235/45/R17 Φ = 643,3mm = + 1,37%


[ Upraveno Wednesday 08 October 2008 - 08:03:36 ]
Martas
Wednesday 08 October 2008 - 08:05:47 Citovat
Host
No to je presne ono povolena tolerance jsou 3% tim je mysleno ze ta kola jsou stejne velka, kazdopadne 3% na velikosti kola neudelaji 15% na spotrebe.
Lhex
Wednesday 08 October 2008 - 09:08:35 Citovat
Host
Honzo: mrkni trochu na vyšší matematiku. palubní počítač nepočítá tak, že koukne do nádrže a spálené palivo vydělí počtem kilometrů.. počítá to jako průměr aktuálních spotřeb (takže derivací ) v krátkých časových úsecích, ale ne kontinuálně, jasný? prostě vezme spotřebu třeba každé 2 (ale spíš více??) sekund a z toho udělá průměr...
Z toho plyne, že když auto jede dlouho s víceméně stejnou spotřebou bude údaj přesnější, než když se spotřeba každou sekundu mění. Já beru údaj z BC na jednotlivé cesty jako přesný, na vyjetí celé nádrže ale jako zhruba orientační...(některá auta například vůbec neměří spotřebu když auto stojí, takže rozdíl pak může být ještě větší)
Martas
Wednesday 08 October 2008 - 09:20:41 Citovat
Host
Lhex napsal ...

Honzo: mrkni trochu na vyšší matematiku. palubní počítač nepočítá tak, že koukne do nádrže a spálené palivo vydělí počtem kilometrů.. počítá to jako průměr aktuálních spotřeb (takže derivací ) v krátkých časových úsecích, ale ne kontinuálně, jasný? prostě vezme spotřebu třeba každé 2 (ale spíš více??) sekund a z toho udělá průměr...


Tak to prave presne naopak, podle cetnosti vstriku spocita mnozstvi vstrikovaneho paliva v litrech (nektere palubni pocitace maji tuto polozku i jako jeden z udaju) a to podeli poctem ujetych kilometru, na aktualni spotrebu vubec nebere ohled. Kdyby bral ohled (delal prumer) na aktualni spotrebu tak ja osobne bych musel mit prumer do prace (4km po Praze s 6ti semafory a 2 kopci) kolem 25l/100km.

Ale mas pravdu ze do nadrze nekouka do ty kouka jen kvuli dojezdu pokud si ho vynulujes.

Jestli pocita nebo nepocita i spotrebu pri stojicim vozidle nevim, nicmene jsem presvedcen ze ANO. Ale urcite se toto promita do prumerne rychlosti, cca. 3minuty stani = -1km/hod, to mam odzkousene.


[ Upraveno Wednesday 08 October 2008 - 09:28:26 ]
Lhex
Wednesday 08 October 2008 - 10:55:12 Citovat
Host
Martas: já nemám jak to dokázat, do těch softwarů řídících jednotek nevidím a než něco najdu bude trvat a možná o tom nenajdu nic.. v zásadě si myslím, že chyba vzniká hlavně v tom, že měření neprobíhá kontinuálně, ale přerušovaně, což mnohem méně zatěžuje výpočetní techniku!!! Jinak totiž třeba aktuální spotřeba ani nejde vypočítat - ta odpovídá právě a jen určitému danému krátkému časovému úseku!! A pro ten výpočet stačí znát jen četnost vstřiků a rychlost.
Ona i ta četnost vstřiků je taky funkcí času...?? takže bez derivace s tím nejde nic počítat.. a jestli ECU počítá kontinuálně celkový absolutní počet vstřiků a ještě k tomu všechno ostatní, nezasekává se, tak bych tam očekával nějaký minimálně dvojádrový procesor...
Honza
Wednesday 08 October 2008 - 20:25:07 Citovat
Host
Nikdy jsem se nestaral o to kolik dojedu a jaká je spotřeba s přesností na desetiny. Dřív jsme si to spočítal na mobilu a byl pokoj. Věděl jsem relativně přesně, že jsem na 55litrů ujel 1050km. Ted vím všechno možný, ale ne to co bych rád.... Děkuji Vám za rady a informace ohledně výpočtů.

Takže pokud jsem to dobře pochipil tak pc neměří podle nádrže, ale podle jednotky motoru (počet vstřiků apod). Podle toho co jsem se díval když jsem vynuloval počítadla, tak průměr bere z okamžitý spotřeby.
Martas
Wednesday 08 October 2008 - 20:35:02 Citovat
Host
Kdyz pominu ze principy vypoctu uz tu nekde byly uverejnene s odkazem nekam na web (bohuzle sem to nenasel), tak pokud palubakem spocitane mnozstvi paliva podelim ujetyma kilometrama tak me vychazi prumerna spotreba naprosto presne s udajem ktery palubak spocital sam, coz jen potvrzuje co pisu ze prumerna spotreba nevychazi z aktualni. A to, ze tu moji kratkou cestu do prace, kdy vetsinu cesty palubak ukazuje okamzitou spotrebu obvykle dost podstatne nad 20l/100km ale vysledny prumer je kolem 10l me v tom jenou utvrzuje.

Ale je v podstate jedno jak to pocita, pokud se udaj rozchazi o 25% je to moc a vicemene nepouzitelne a i zde uvedena korekce +- 10% (pokud to lze) moc nepomuze.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2060 sec,0.1597 z toho dotazů.