Témata příspěvků | |
Namork1 | Mám problém s Agilou 1.0 r.v.00. Startuje nádherně za jakýchkoliv teplot ale zhruba po 10sekundách po nastartování spadnou volnoběžné otáčky a motor jede jakoby na 2 válce. Zvuk hroznej jako traktor, občas mírně střelí, a na přidání plynu nereaguje, někdy ho přidání spíš zadusí. Při zahřátém motoru je vše OK. Také jsem si všiml že pomáhá jakmile začne motor haprovat vypnout zapalování a prostě nastartovat znovu, pak je to už v pohodě. Nedávno se k tomu ještě rozsvítila kontrolka diagnostiky, dřív nesvítila i když tento problém mám již delší dobu. Zatím jsem zkoušel jen vyměnit svíčky bez úspěchu. Napadá někoho co by to mohlo být? Díky |
Poslední odpovědi | |
Namork1 | Tak si myslím že jsem na to asi přišel. Po přečtení tématu s podobným problémem jsem na doporučení zkusil při volnoběhu odpojit váhu vzduchu. Otáčky motoru se mírně zhouply a najednou se motor sametově rozběhl. Už i reagoval na sešlápnutí plynu a s mírným zaváháním ochotně vyletěl do otáček. S připojenou váhou opět zvuk traktoru a dušení při přidání plynu. Zkusil jsem to i projet s odpojenou váhou a je to 100 a 1. O hodně lépe táhne, čtverku jsem bezproblémů vytáhl na 120km/h, dřív jsem na tuto hodnotu horko těžko rozjížděl pětku a přes 130 jsem se nedostal. Po pár kilometrech se mi rozsvítilo autíčko s klíčem a později i symbol motoru což je ale logické. Diagnostika vypsala P0100 Mass or volume air flow "a" circuit a P0170 fuel trim. Z toho tedy předpokládám že problém bude ve váze vzduchu a byl bych rád kdyby mi to někdo ze zdejších odborníků potvrdil. Díky |
KopA | Proklatý EOBD kódy, nicméně jak hláška napovídá - korekce paliva. Čerpáno z Odkaz *Na vstřikovačích řešíš dodatečný nastavení dávky paliva - koriguješ (trimuješ) aby motor šel hladce a nebyl chudej/bohatej. V případě s katem se tím řídí bohatost zejména ve volnoběhu a nejspíše nemá vliv v normálním jízdním režimu, kdy to jede na mapu. *Prostě ECU potřebuje informaci o velikosti dávky ...ale v klidu na volnboběh to nebude ono. *Tak můj problém pokračuje ...nejde studená nastartovat...musím různě při startování přidávat plyn a pak po delší době a opakovaném startování chytne, ale pořád ji musím držet pod plynem, jinak hned zhasne. Ohřátá již chytá našup. Trochu mi taky houpe volnoběh, tak 1000-1200ot/min (u teplého motoru, studený hned zhasne). *Příznaky vypadaj tak, jako by to ve studeným režimu nezvýšilo dávku. Při startování to tam chčije na každou otáčku a lambda nic neřeší - až když se to rozběhne, tak se to začne řídit. Ten trim je potom za jízdy řizenej signálem z lambdy (kvůli emisím), jen ve volnoběhu je nastavenej na určitou hodnotu (aproto ti to taky asi za tepla houpe) *Tam není sytič ... spíš funkce přídání dávky na základě nízký teploty prostě elektronika vyhodnotí studenej motor a krmí to. Někde bude chyba v signálu teploty, nebo signálu dávky. *Tak motor je po diagnostice a dle výsledků bylo úsilí zaměřeno na 2 místa senzor teploty nebo dražší varianta - porucha ECU *Tak dnes prvních 200 km po velkém servisu a výměně senzoru teploty, který byl vadný a zřejmě odpálil něco v ECU (vyměněna i ECU). Vrátil jsem se s nadšením, motor jede perfektně, neškube!!!, krásně drží volnoběh, startuje studený i teplý, prostě paráda. A musím říct, že takhle dobře to nejelo ani když jsem to koupil... |
Host | Tak mi to kamarád napíchl na diagnostiku a vypsalo to P0170 fuel trim |
Brenky | Jako první bych určitě zkusil diagnostiku....ta Vám napoví co je špatně. |