• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor :: Re: problém s otáčtami
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
stanley
Odeslal: Sunday 03 July 2011 - 08:01:46
:::::zdravím lidi
mám omegu 2.0 l rok 98 16 ventil a při 4000 otáčkách mi chcípá motor a ukazuje se mi oranžová kontrolka --škube to a nejede můžete mi prosím poradit děkuji Stanley
Poslední odpovědi
Colommbo
Odeslal: Saturday 11 February 2012 - 09:45:33

Naprosto souhlasím. Tvrdím, že pokud chce člověk jezdit autem a dokonce snad spolehlivě, musí do něj čas od času prostě nasypat nějaký prachy, to se nedá nic dělat. Kolik a jak často to bude, záleží trochu na štěstí a hlavně taky na tom, jak se člověk k autu chová. Řeknete si možná, že jsem magor, ale beru to tak, že ta hromada železa a gumy má i duši a jak se k němu chovám, tak mi to vrací... A musí člověk rozumně zvažovat, na čem může ušetřit a naopak co neošidit.
KopA
Odeslal: Friday 10 February 2012 - 22:27:04

Měl jsem to taky u Vectry.

Vyměnil jsem čidlo vačky, čidlo kliky, krokáč, a díl sání co je na škrt. klapce (kvůli netěsnosti) - od tý doby 7 let jako hodinky.

Tyhle díly mají podle mě životnost cca 100 tis. km.

Použity byly pouze originální nové díly a to vč. nových těsnění pod krokáč a klapku (byla vyčištěna v rámci výměny krokáče takže musela být následně přetěsněna).

Minimálně zkus zkontrolovat/přetěsnit celý sání.

Přeber si to jak chceš ale jedno je jistý nebude to levná záležitost ovšem to jaksi není koupě a provoz auta obecně a né každý si to uvědomuje. Ti méně movití potom naříkají a servisují levně, čemuž přímou mírou následně odpovídá úroveň provozu vozidla (furt se něco se.e !buch ).
I auto je pouze stroj a každý stroj potřebuje údržbu = kvalita údržby = spolehlivost stroje.
RBr
Odeslal: Friday 10 February 2012 - 07:59:03

Martas napsal ...


Staci aby se "pridirala" a zustala pootevrena a potom nebude fungovat volnobeznej ventil, protoze to bude prisavat vzduch prave prez klapku a on to nebude umet doregulovat.


To bych pochopil. Ale pak by se otáčky chovali tak, že se pohybují pravidelně od 1000 do 2000 ? Mě připadá logický, že jakmile má ŘJ informaci od čidla polohy klapky, že klapka je aspoň kousek otevřená, přestane regulovat volnob.ventilem a motor zkrátka jede podle hodnot vzduchu a klapky. Vím, že jen teoretizuji, ale kdo by čekal na -20 a pak se po ránu šťoural v motoru?

Dnes ráno -13°a volnoběh naprosto ukázkový ve všech režimech. Tím nechci říct, že to nechám být, rád bych na to přišel.
Martas
Odeslal: Thursday 09 February 2012 - 20:24:22

Colommbo napsal ...

Škrtící klapka je vlastně jen kus plechu na čepu ovládanej táhlem plynu a polohu hlídá čidlo asi na způsob potenciometru, tož mi taky není jasný, jak by měla "odcházet..."


Staci aby se "pridirala" a zustala pootevrena a potom nebude fungovat volnobeznej ventil, protoze to bude prisavat vzduch prave prez klapku a on to nebude umet doregulovat.
Colommbo
Odeslal: Thursday 09 February 2012 - 20:14:49

Škrtící klapka je vlastně jen kus plechu na čepu ovládanej táhlem plynu a polohu hlídá čidlo asi na způsob potenciometru, tož mi taky není jasný, jak by měla "odcházet..." Kdyby to řekli mně, kterej má elektronickou dvojitou klapku za bratru skoro 17 tis.Kč, tož bych to, sice hóóódně těžko, asi musel chápat. Váhu vzduchu jsem taky neměl jak vyzkoušet, prostě to bylo hop! anebo trop! a ono tentokrát nakonec hop! - někdy se zadaří
RRAAFF
Odeslal: Thursday 09 February 2012 - 20:05:26

No dneska to bylo OK i po studeném startu (-7°C). Jak byl mráz -17°C a byl vítr, bylo to OK. Jakmile byl mráz a trochu vlhčí vzduch, tak to zlobilo. Zřejmě tam něco zatuhlo. Uvidím v neděli, když hlásí -40 )
RBr
Odeslal: Thursday 09 February 2012 - 12:42:55

Colommbo: pročteno. Teď je otázka, zda zkusit novou váhu, když nemám jistotu, že to bude ono. Docela drahá věc, jsem koukal.
Nemáte někdo info, kde se dá pořídit trochu levněji? (O-B 1997, X20XEV)
Jinak co potom vlákno sklouzlo ke spotřebě: dlouhodobě 8,5 l, přes zimu jsem jezdil pomaleji (asi 100 nebo 110 km/h) a šlo to až na 7,5 l. Ale jezdím SČ kraj a převážně po dálnici.

Ze servisu mi právě sdělili, že nic nenašli, že možná "odchází škrítící klapka". Tomu nějak nerozumím, co by na klapce mělo odcházet a jak by mohla způsobovat takovéto chování. Ujišťoval jsem se, zda nemyslí volnob. ventil nebo snímač polohy klapky. Ne, myslí opravdu klapku.
RBr
Odeslal: Thursday 09 February 2012 - 12:20:26

RRAAFF: podle příznaků věřím, že to bude stejný problém, jako jsi měl ty. Cena za krokáč je zajímavá oproti originálu.
Jen je otázkou, když se ti problém vrátil, zda to opravdu bylo krokáčem, nebo je krokáč tak nekvalitní, že vydržel rok.

Colommbo: vlákno pročtu, je trochu delší. Kdyby pomohlo, panáka přece platím já
Včera odpoledne bylo tepleji, žádný problém. Dnes ráno opět otáčky 1000 až 2000. Ráno jsem to strčil do servisu na diagnostiku apod., jestli něco nenajdou


Colommbo
Odeslal: Wednesday 08 February 2012 - 20:28:25

pro RBr: pro případ kolísání otáček zkus jen tak pro klid duše kouknout na můj příspěvek na téhle stránce motor, je to asi desáté vlákno pod tímhle tvým - Omega Y26SE váha vzduchu - zkušenost. Kdyby z toho něco pomohlo, zaplatím panáka

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1037 sec,0.0728 z toho dotazů.