• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor :: Re: Výpadky motoru 2,0 Di (X20DTL)
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Yper
Odeslal: Thursday 02 April 2009 - 20:49:18
Vážení, já vím, že je to nezvyklé, ale potřebuji vědět zda někdo z Vás už neřešil podobnou závadu:
při plynulé jízdě a zahřátém motoru dojde k okamžitému odstavení motoru. Bez jakékoliv hlášky či nepravidelného chodu motoru. V okamžiku, když chci znovu nastartovat, tak po vypnutí a následném zapnutí klíčku se nerozsvítí vůbec kontrolka dianostiky motoru, která by pak následně před startem zhasla. Prostě je totálně mrtvá.
Současně ať točíte startérem jakkoliv dlouho, tak k naskočení motoru nedojde.
Když se motor nechá cca 10 minut odpočinout a znovu se zapne klíček zapalování, tak kontrolka diagnostiky motoru se rozsvítí (podle stavu vychladnutí na krátko či normálně) a v tem okamžik motor naskočí na první převalení kliky. Nicméně ujede se pár kilometrů a dojde k té samé situaci - motor zdechne jako když vypnete klíček v zapalování.
Protože jsem to za poslední táden měl několikrát, tak jsem vypozoroval, že v jednom případě dokonce kontrolka poruchy motoru, když jsem zapnul klíček v zapalování, poblikávala. Nechal-li jsem pak motor odpočinout déle, tak se rozsvítila, proběhl test a motor bezchybně naskočil.
V okamžiku, kdy se motor rozběhne, tak není žádná porucha diagnostikována a rovněž tak ani diagnostika na PC nic nepřečte. Poze v jednom případě se zaznamenalo - porucha hl. relé ŘJ.
Původně jsem si myslel, že by to mohlo být něco s čerpadlem a ochlazoval jsem jej vodou, ale to nepomohlo - navíc kdyby odcházela elektronika v něm, tak by se to projevovalo postupně a sníženým výkonem atp.
Pak jsem si myslel, že by to mohl bý elektromagnetický ventil přípustě paliva na čerpadlo - podle mne také ne, protože to by se zprvu projevilo cukáním.
Rovněž jsem si myslel, že bby to mohlo být čidlo otáček kliky, podle kterého ECU řídí vstřikovací čerpadlo - když jej ovšem odpojím, tak kontrolka diagnostiky se normálně rozsvítí a motor lze natočit a pak jde v kolísavém režimu a tuším trvale svítí porucha motoru.
Já osobně si myslí, že by to mohlo bý ono relé, které napájí elektroniku samotného čerpadla a nebo samu ECU. Jenže já mám manuál jen na benzínové motory a potřebuji vědět, kde se ono relé nachází - táži se Vás, kteří máte přímo tento typ motoru a víte to a nebo i těch co jej nemáte, ale máte manuál, ve kterém je i popis pro tento typ dieselového motoru.
Díky všem, kdo mi dají info.
Poslední odpovědi
Ondra
Odeslal: Thursday 04 June 2009 - 06:21:13

dobré vyřešení problému, ale osobně bych se do tohodle nepustil, pájet jednotku
jinak Ypere na tebe bych potřeboval mejlový kontakt, potřeboval bych radu ohledně mého DTI, takže pokud budeš mít zájem poradit, tak se mi prosím ozvy na mejl, ja tvůj nevidím.. díky Ondra (o.barta@seznam.cz)
Yper
Odeslal: Wednesday 03 June 2009 - 21:59:19

2 EnRico: ..přišel a opravil
2 Prazdroj: ..zabiju Tě až Tě uvidím!

Zdá se, že jsem to opravil. Když jsem totiž jezdil s jednotkou řízení volně položenou pod oknem, tak když jsem náhodou chytil větší díru, tak jak neupevněná jednotka nadskočila a klepla si o karoserii, tak k výpadku motoru došlo znovu, ale motor šel okamžitě natočit.
Pod oknem jsem ji samozřejmě vozil proto, protože se ochlazovala a nevypadávala.

Takže jsem to psychicky nevydžel, jednotku odpojil, vycuknul ven a rozebral. Když jsem ji propájoval posledně, tak jsem nemohl propájet jednu stranu toho čipu proto, protože jsem se nevešel hroem mikropájky na lůžko čipu a packy sousedního švába. Proto jsem si vzal novou odporovou mikropájku, vyndal něděný hrot, nechal ho osoustružit na průmě asi 3mm a s dlouhým hrotem.
Pak jsem si donesl velkou lupu a umístil do držáku, pájku zahřál, kontakty natřel roztokem lihu s rozpuštěnou kalafunou a celého švába jsem dokolečka propájel, včetně tohou sousedního, který byl také již jednou pájen.
Aby to nebylo málo, tak jsem propájel i všechny přívodní piny od konektorů. Byla to pakárna, ale jen jsem kontakty ohřál tak, aby se hnuly - sín se slil.
Pak po připojení jednotky jsem motor nastartoval a zkoušel s jednotkou klepat o karoserii a motor kupodivu nevypadl. Takže jsem nakonec jednotku vsadil do boxu a zadělal vodotěsným překrytí. zatím vše drží. Je to už 14 dní.

Nevím jestli jsem to psal i předtím, protože jsem líný číst to co bylo napsaáno předtím, ale motor nešlo nastartovat i tehdy, když stálo auto na slunci. Kontrolka motoru se vůbec nerozsvítila. Musel jsem auto vyvětrat a jednotku odpojit a ochladit a pak auto chytlo.
Takže tak - zde, na tomto příkladu je vidět, že kdybyste se s poruchou obrátilo na některý autorizovaný servis, tak Vám vymění čidlo otáček, pak vstřikovací čerpadlo a pak celou řídící jednotku. Není každý servis stejný, ale některé zaručené rady samotných automechaniků těchto servisů nejenže tahají za uši, ale i za oči!
Prazdroj
Odeslal: Thursday 16 April 2009 - 18:12:36

Ypere já ti poradím jo je to rozbitý.... !!(a) !!(a) si chudák ale užsi skoušel třeba to vopravyt???? !!(a)
EnRico
Odeslal: Thursday 16 April 2009 - 17:13:52

Ypere, ještě jsi nepřišel na příčinu?
Lhex
Odeslal: Monday 06 April 2009 - 08:43:37

nemáte někdo na pujcení řídící jednotku Bosch EDC 15 M 6 i s kroužkem a čipem ... ??
Yper
Odeslal: Monday 06 April 2009 - 07:48:53

Další pan chytrej "pšouk" si upšouk genitální nápad, který tady řešíme i bez jeho nápovědy už téměř od samého začátku, protože jsem se ptal různých specialistů v Opelu v Chomutově a dalších a dalších a jejich "odborné" rady byly, že to dělá elektronika ve vstřikovacím čerpadle, takže jsem je rovnou poslal do řiti i s jejich praxí a specializací na tenhle druh automobilu.
Každopádně milý "pšouku" sám dobře vím, že je to jednoznačně ztráta napájení pro ŘJ a to už dlouho!

2 KopA:
takže ještě jednou - když je motor O.K., tak po zapnutí klíčku proběhne ruzsvícení kontrolek a to i kontrolka motoru - proběhne test a normálně natočím - úplně bez problému.
Pokud se motor prohřeje - někde okolo 90°C, tak za chvíli dojde k odstavení motoru. prostě chcípne jako když vypnete klíček. Všechny kontrolky po zapnutí klíčku se rozsvítí, jen kontrolka motoru nikoliv - motor nejde natočit!
Našli se další značkoví odborníci, kteří tvrdili, že je to i snímač otáček motoru!
Další blbost, protože když je motor ready, tak když odpojím tohle čidlo, tak kontrolka motoru zůstane trvale svítit, ale motor lze natočit do volnoběžného kolísavého režimu.
Současně s tím jsem už dávno eliminoval, že to elektronika vstřikovacího čerpadla není! Když je motor ready, tak jsem konektor na čerpadlo odpojil a přesto se kontrolka elektroniky motoru rozsvítila, zhasla a pak znovu rozsvítila.
Když dojde k výpadku motoru a stále trvá a já ji připojil na profi diagnostiku, tak zahlásila - chyba/výpadek v komunikaci - opakovat/ukončit.
Z toho je tedy evidentní, že ŘJ není napájena, protože se s ní diagnostika nedokázala spojit.
Pokud dojde k obnovení stavu, že se dá motor natočit, protože kontrolka motoru se už rozsvítí, tak se dá vyčíst hláška - žádný signál rpm z ŘJ na čerpadlo a ještě jedna o snímači otáček, ale to je přeně to o čem se tady bavíme stále dokola. že většina automechaniků od diagnostik umí jen tyhle chyby přečíst a né skutečně diagnostikavat -dát si je do souvislostí s předchozími měřeními.

A také jsem psal o tom, že když se trefím zapínáním klíčku do stavu, když motor jakoby chladne, tak jsem vypozoroval, že kontrolka motoru se rozsvítí-zhasne-rozsvítí-zhasne prostě pomrkává ve velmi vrátkých intervalech, což svědčí o nějakém studeňáku.

Každopádně po kabelech už nejdu, protože jsem s nimi veksloval a tahal za ně jak se dalo a nic.
Relátka jsem vyměnil - ta v kastlíku u té jednotky žhavení.

ŘJ jsem v pátek vyndal a rozebral a při té příležitosti jsem zjistil, že se v ní už někdo v minulosti hrabal. Jednotka je totiž čipnutá a samotný čip tam byl pravděpodobně napájen natvrdo a teď je tam na vysokých nožičkách - takový atyp. můstek a samotný čip je vyjímatelný a současně je vedle toho nově připájen další čip.
Takže jsem vzal bodovku mikropájku a všechny nožičky jakoby znovu zapájel - jak ten můstek, tak integráč vedle. Nový cín jsem nedával, jen jsem mikropájku přiložil na nožky a cín se slil.
Pak vsem v konektoru viděl (přípojné na ŘJ jsou vlastně dva - jeden větší a jeden menší), že jsou tam 3 silné vývody a ty jsem rovněž tímhle způsobem připájel.

Teď mám sundán plast pod oknem a ŘJ je volně přístupná - po povolení 4 matek M10 na vodotěsném uzávěru k ní. Celý víkend jsem s ní ale jezdil volně - teď má pršet, tak jsem to dotáhl.

KopA: já bych potřeboval zda nemáš Ty a nebo někdo jiný detail těch přípojných konektorů k tomuto typu motoru z r.97, protože jsem se chtěl podívat zvlášť na některé piny a hlavně na ty plusy a kostru! !!(a)

Dávat chlazení, jak si tady upšouk pan pšouk, je zvěrstvo, protože to je tak extrém na to, až tohle auto pojedu, při nevyřešení problému, prodat za 20 litrů do Áček, aby to vydrželo nějaký čas na předváděčky.
ŘJ musí vydržet ty teploty, protože je na to stavěná!
KopA
Odeslal: Saturday 04 April 2009 - 23:33:37

pšouk napsal ...

já Ti napovím Ty specialisto na Opely - co takhle řídící jednotka chlazení ? Už se to nedá číst :_:n


A tu má Vektra jako kde?

Ypere chci se zeptat, když máš tu poruchu a zkoušíš startovat jaký kontrolky ti svítěj a jaký oproti normálnímu stavu nesvítěj?
(airbag, ABS, ukazatel nafty se hýbe, žádný kontrolky nesvítěj?)
pšouk
Odeslal: Saturday 04 April 2009 - 21:06:37

já Ti napovím Ty specialisto na Opely - co takhle řídící jednotka chlazení ? Už se to nedá číst :_:n
Yper
Odeslal: Friday 03 April 2009 - 23:54:19

2 Strelák: ..o.k., domluvíme se.

2 Lhex: díky, tohle jsem potřeboval vědět - takže zítra před startem proměřím pin 38 a myslím si, že na něm to napětí bude. Pak to projedu a až to vypadne, tak to proměřím znovu - jednotku nebudu zadělávat dovnitř, takže to nebude tak pracné. Nevím, zda jsou piny na konektoru očíslované, ale předpokládám že ano. Pokud tam napětí nebude, tak zkusím natáhnout plus přímo od baterie a uvidím co to udělá - ale relé spíná, je jiné, takže předpokládám, že by se na kabelu mělo objevit. Nicméně právě ta hláška o tom, že s jednotkou nelze navázat spojení jasně ukazuje na poruchu jejího napájení.
Čert aby to vzal! (ner!
Pojistky jsem kontroloval všechny - jak v palubce, tak i všechny v motorovém prostoru.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0783 sec,0.0427 z toho dotazů.