• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Motor 2.0 DTI
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Maugli
Sunday 10 August 2008 - 14:33:25 Citovat
Host
Ahoj mam problem s motorem 2.0 DTI auto přestalo jet a již nejde nastartovat zkoušel jsem jestli mi jde nafta do vstřikovačů ale při startování vytéká z povolené trubky žhavení jsem vyloučil protože auto přestalo jet částčně zahřáté předtím sice startovalo hůř při určité teplotě ale vždy byť s problémama chytilo nevím jestli nemůžou být skočený rozvody či nějaká jiná závada
Martas
Sunday 10 August 2008 - 15:03:35 Citovat
Host
A co myslis ze ti na takovyhle popis zavady kdo napise ?

Zacni diagnostikou jestli nemas vadne nejake cidlo, pripadne elektroniku cerpadla, potom teprve lze na dalku neco radit, pricin muze byt hromada od nekvalitniho paliva az po tebou zminovane zhavici svicky (u novych motoru zhavi neustale ale s malou intenzitou).
Maugli
Sunday 10 August 2008 - 15:22:37 Citovat
Host
Je mi to jasný já opravuju škodovky takže se zafirou moc skušeností nemam a dnes se na diagnostiku nedostanu spíš jsem měl na mysli jestli se nevyskytuje tahle závada častějš a nedělá to určitej díl ale i tak díky
Yper
Monday 11 August 2008 - 08:36:13 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
V tomhle počasí žhaviče nežhaví!!!!!
Prostě vůbec nefungují.
Aby přeskočily rozvody je blbost, protože to by jsi už zničil ventily a nějakej píst.
Přeskočit nemohou, protože tam máš řetěz. Kdyby se ale rozeta (ozubené kolo) na vačce protočilo, tak se bude protáčet stále a odnesly by to ony písty a ventily.
Podle mne Ti padá nafta, pokud neodešlo vstřikovací čerpadlo. To vstřikovací čerpadlo ale odchází až jako poslední, protože s ním nebývá tolik starostí jako u 2,5 TD.
Jediné co Ti mohu doporučit je auto zkusit roztáhnout - nechat se táhnout tak 20-30 km/hod., zařadit 3° nebo 4° a pomalu pouštět spojku.
Tím zajistíš větší otáčky palivového podávacího čerpadla, které není v nádrži, ale je součástí vstřikovacího čerpadla, které je poháněno také řetězem klikového hřídele.
Tím se zvýší sací efekt a dojde k nasátí paliva z nádrže a k "proražení" vzduchového pytle od vstřikovacího čerpadla do vstřikovacího potrubí a na samotné vstřiky.
Jen samotným startérem to prostě neuděláš - můžeš zničit jak jej, tak i baterii. Navíc se k tomu druží i skutečnost, že padání nafty je způsobeno přisáváním vzduchu.
Takže pokud chceš závadu vyloučit, tak je více než vhodné zkontrolovat přepadové hadičky, které vedou od vstřiků zpět do sání čerpadla. Pro jistotu je vyměň - vyhoď ty hnusoby s textilním opletem a nahraď je celogumovými (1m stojí asi 80 Kč a jsou na věky).
Druhý problém a ten je pravděpodobnější že to způsobuje, jsóu netěsné vstup a výstup z palivového filtru. Je to vlastně hladké plastové potrubí zasunuté přes gumové těsnění do filtru. Pokud se tam těsnění uvolní, vymačká a vyklepe, tak to je opravdu problém, protože nafta z filtru padá dvěma směry. Od filtru, vstupním vedením, zpět do nádrže, a od filtru, výstupním vedením z něj, přes podávací a vstřikovací čerpadlo vracečkou do nádrže.
Nusíš sehnat nové těsnění na tyhle hadicové spoje a vyměnit.

Další způsob je bez roztažení, ale o to pracnější - nabitá baterie, povolené převlečné matky na vstřikovacím potrubí u vstřiků a demontované žhaviče - pro odstranění kompresního odporu.
Startérem se točí tak dlouho, dokud nafta doslova nestříká. To že se Ti zdálo že teče, není nic ve srovnání s tím, jak musí stříkat. Pak se namontují žhaviče, dotáhnou převlečné matky a nastartuje se.

Aby nafta nepadala, tak je potřeba vyměnit přepady a ony gumičky na filtru. Pokud gumičky nejsou, tak se instaluje zpětný ventil mězi filtr a nádrž a pak se instaluje druhý na vracečku, ale ten nefunguje jako zpětný ventil, ale jako přetlakový ventil - rozebere se a natáhne se mu pružina pro zvýšení přítlaku - instaluje se ve směru padání nafty - toku paliva od čerpadla.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Martas
Monday 11 August 2008 - 08:51:16 Citovat
Host
On si predevsim stezuje ze mu to chciplo, to ze to nejde nastartovat je az podruzne, takze na prepadove hadicky/padani nafty bych to primarne nevidel !
Yper
Monday 11 August 2008 - 09:27:19 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jo Marťásku, to máš pravdu, ale také píše, že mu to hůře startovalo už předtím. A pokud mu auto třeba stálo delší dobu - přes víkend, tak už nemusel nastartovat a pokud předtím, byť s problémy, nastartoval, tak to proto, že nafta nespadla tolik, protože přijel odpoledne/večer a ráno zase jel.
Pokud nafta padá jen od filtru k nádrži a nebo nespadne tolik, tak se podaří nastartovat a pak najednou motor zdechne, protože se nasaje vzduch do čerpadla a vytlačí se do potrubí ke vstřikům a je šlus.A nebo se s cukáním motoru otáčky udrží a motor se chytne.
Podle mne to byl jeho případ.
Jinak u nafty není proč by motor neběžel. Pokud totiž čerpadlo dává naftu a ta je vstříknuta do válce, tak dojde k nastartování.
Pokud nafta od čerpadla nejde, tak z důvodu zavzdušnění a nebo také z důvodu poruchy elektromagnetického ventilu přímo na čerpadle, které otevírá naftu na čerpadlo a funguje jako "chcípák" po vypnutí klíčku - utne naftu - jinak by motor běžel stále. To ale zjistí až tehdy, když nejprve zkusí to, co jsem mu napsal já.
Palivové vstřikovací čerpadlo se neseřizuje - to je dáno jeho postavením vůči postavení kliky - řemenice kliky výřezem proti značce na bloku motoru a přední ozubené kolo na čerpadle se značkou nahoře - taková šipka či trojúhelník. Kdyby došlo k jeho protočení, tak se protočí zase všechny rozety na čerpadle a nebude se otáčet ani rozeta pohánějící vačku a zase by došlo k destrukci. pístů a ventilů.
Kdyby bylo v háji čidlo kliky, tak by svítila diagnostika poruchy motoru a jinak tohle čidlo je jen na otáčkoměr a podle těch se zase řídí okamžik předstihu - vstřiku. Ale nikoliv u volnoběhu. Špatné čidlo kliky a případně porucha elektroniky čerpadla(vyjma elmag. ventilu) se projevuje hlavně při vyšších otáčkách - motor ztratí tah.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Anonymní
Sunday 09 August 2009 - 20:41:16 Citovat
Host
Ahoj,poradite mi
jake je orig. nastaveni mnozsti paliva u motoru X20DTL ?
Mam nastaveno :
start.davka 3.5mg/strk
max.dávka 0 %
EGR -10 %
Nacetl jsem to OP COM.
Mam menene cerpadlo a nevim kde to zjistit.
Dekuji za info

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1678 sec,0.1397 z toho dotazů.