• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Pravidelna prohlidka
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
Lib
Thursday 16 September 2004 - 13:11:59
Host
Prave sem dostal mailuchu z Temposervisu s nasledujici nabidkou:
Napínací kladka 1590,- kč
vodící kladka 2x 640,- kč
rozv. řemen 1100,- kč,
vodní pumpa 1050,- kč
Olej 0w30 máme od Texaca za 435,- kč / L.
Olejový filtr 68,- kč, kabinový filtr 306,-kč
Práce cca. 2000,- kč
.
Co vy na to, mam do toho jit? (mam s nema dobrou zkusenost - jednou mi vyvarovali bezpecnostni srouby a parkrat dobre poradili) HLAVNE by me vsak zajimal nazor na ten olej Texaco. Ted tam mam Castrol s tou samou viskozitou
Yper
Thursday 16 September 2004 - 14:58:06
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
K tomu oleji, jednou jsem napsal, ľe moľná ani tak na výrobci nezáleľí a je to spíą věcí konzervatismu kaľdého z nás.
Kaľdopádně vąechny u nás prodávané oleje (zejména značkové a těmi je jak Castrol, tak i Texaco) musejí splňovat hodnocení dle API, coľ je metoda posouzení a značení olejů převzatá ze států a to hlavně vzhledem k provozu v drsných klim. podmínkách Kanady a Aljaąky.
Vąechno je hlavně vztaľeno k zimě, tedy ono "w" jako winter.
Moľná budu psát co asi víą, ale pochopil jsem, ľe tahle rubrika je i pro jiné.
První číslo je třída vztaľená k zimě - je jich celkem 6 (0-5-10-15-20-25). Tohle číslo v sobě zahrnuje tzv meze čerpatelnosti při mínusové teplotě a dynamickou viskozitu, také při mínusové teplotě (jedno je -10 a druhé snad -30, ale nejsem si teď úplně jist co je k čemu). Kaľdopádně hodnota 0 a 5 je vhodná právě a hlavně do extrémně nízkých teplot. Dobře maľe a zubovým čerpadlem je dobře nasávána bez tzv. kavitace - přetrľení sacího sloupce.
Olej označený 10 v prvním sloupci je olej, který je polosyntetický, protoľe hodnot pro tuto třídu by se minerálním olejem nedosáhlo. Od čísla 15-25 jsou to minerály.
Číselná hodnota ve druhém sloupci po "w" je třída pro léto a těch je jen 5. Hodnoty jsou 20-30-40-50. Hodnoty v těchto třídách zase určují jakoby obrácené funkce třídy, která je na začátku označení oleje - t.j. ľe určují změnu viskozity a čerpatelnosti při letních teplotách.
Pro naąe klimatické pásmo je jednoznačně výrobcem Opla doporučován olej, který začíná aľ číslem např. 10w40 - t.j. polosyntetika, kdy zde nejsou extrémně nízké teploty a pokud jsou, tak jen krátce a léta jsou poměrně teplá.
Pokud bych si vzal olej 25w60, tak ten je asi snad jen do Austrálie nebo Afriky.
Takľe si vyber, já nikoho do ničeho nenutím a navíc problematika olejů je skutečně vědecké téma, na němľ se stále pracuje a konají se různé konference a kolokvia....
Ahoj

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Lib
Thursday 16 September 2004 - 15:58:51
Host
jj tohle vsecko uz sem nastudoval pri predchozi vymene Ja bych jen doplnil, ze to druhy cislo (viskozita tepleho oleje) se taky nesmi volit prilis male cislo, s XXw30 se moc nedporocuje jezdit na jih v lete bez chladice oleje - jinak se olej muze prehrat a ztratit mazaci schopnosti. 40ka je optimum. Co se tyce te zimy - cim nizsi tim lepsi, ale je taky tekutejsi a hur to muzou snaset starsi motory (vetsi prusaky pri netesnostech, vetsi spotreba oleje), ale treba pri kratkych popojizdeckach to muze docela setrit palivo. Ja tam ted mam castrol 0w30, nikde nevyteka a oleje to zere cirka 2 deci na 10k km, coz si myslim je uplne v norme, takze tam velmi podobny (taky castrol) 0w40, ktery u toho servisu maj taky, je jen o 20ku drazsi nez ten Texaco havoline. Minule me stal 660/litr - holt predrazena skodovka, ale kdyz jinde nemeli a ja ho potreboval ten den :\
Yper
Friday 17 September 2004 - 08:52:16
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
No, to je to, co jsem psal, s tím příkladem na Austrálii a Afriku. Já pouľávám u své nafty (2,0 Di, 198 tis.km) 10w40, tedy onu polosyntetiku, kterou jeątě říznu aditivem za cca 300,-Kč a olej měním do 8 tis.km, protoľe bordelu je tam pořád dost. V létě někdy dávám 15w40-50, ale to musím vědět, ľe pojedu na dovolenou a budu jej měnit zcela jistě na podzim jako teď. Je hrozné, kolik lidí se snaľí uąetřit za olej - jen dolévají a zcela bezmezně věří dodavatelům a výrobcům olejů. Teď jsem přes známé opravoval celkem 3 turba - to co z nich vyteklo se oleji nepodobalo - barvou a nečistotami to připomínalo spíą mazut! Ani nevím, kolik mi to ľere, ale při poslední výměně, kdy jsem to neuhlídal a najel skoro 10 tis., tak jsem měl oleje pořád dost - i kdyľ blbějąí měření stavu oleje v motoru jsem neviděl (tahle měrka se Oplákům moc nepovedla). Jinak jsem dost skeptický na oleje dodávané servisy, které čepují ze sudu. Sudy nechávají otevřené, na horním víku pořád bordel, pumpu na přečerpvání do dávkovací nádoby přehazují sem tam atp - je zatím málo servisů, které mají uzavřený systém - větąinou jen značkové.Mám celkem výhodu, protoľe tady u nás je zastoupení Mogul Korak(dnes Paramo), kde ředitel je kamarád a tak oleje kupuji celkem za dobrou cenu.
Ten kdo ąetří na oleji, na jeho ceně či na jeho výměně, nikdy neuąetří! _legion
Jo a nemáte někdo zkuąenost s Xeramicem?

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
qpc
Friday 17 September 2004 - 11:04:16
Host
jinak ty ceny náhradních dílů jsou na spodní hranici normální sehnatelnost plus minus pár korun.Celej rozvodák je pro ąikulu práce asi na 3hodky při nepropocenym tričku
PU
Friday 17 September 2004 - 13:32:53
Host
Taky mě bude čekat výměna oleje a tak jsem se rozhliľel co za olej a narazil jsem na stránkách Fuchs-oil (v aktualitách) na článek "Nový motorový olej pro Opel". Kdyľ se Vám bude chtít, tak na to mrkněte. Taky jeątě nevím do čeho půjdu, ani nevím co tam mám za olej a původní majitel taky ne. Dával to vľdycky do značkovýho servisu, kam s tím já uľ nepojedu.
 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1926 sec,0.1498 z toho dotazů.