• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
renovace auta
Přejít na stranu  1 [2]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
jsem pry blazen jen
Saturday 01 March 2008 - 23:01:09 Citovat
Host
To : freez

Z vrakace bych tam chtel dat minimum věci,nejradeji zadne.Vis,ono i kdyby to stalo 120 000 kč tak je to fakt smesna suma oproti novemu autu.Kdyby byly ND levne na nove auta,tak bych to nedelal,ale uz jen pro priklad.Astra 1.6 16V maximalni rychlost co jsem z toho vytahl je 217km.V prepoctu na cena/1km při normalni jizde 0,9 –1,1kč/km,při jizde na plny plyn 1,5-1,7 kč/km.(LPG,benzin neresim).Znamy ma Vectru 2,5 V6.Jeho vyjde 1,8-2,0kč/km při normalni jizde,při jizde na max az 4kč/km(taky LPG) .Dále například jeho kotouče stoji 10 000 ale me jen 3500,jeho gumy stoji 10 000,me polovinu.Stejne mu to nejede vic nez 230km/h .Jeho rozvody 10 000,me jen 3000.A to je prosim Vectra z roku 97.Ja najezdim rocne 60-80 000km.Me se ta investice vyplati.

Vis,ona ta klima ma něco s kompresorem,resit to nebudu,jen to vymenim,ona se ta oprava zaplati sama poctem najetych km.V chladici je mala dirka,uz jsem to mockrat lepil,vydrzelo to vždy tak 3 mesice.Motor,on by taky ještě slapal.Chci resit vsechno na jare,nez bude v lete horko nebo v zime zima.
Tim ze bych koupil jiné auto,třeba z roku 00,tak vyresim situaci tak na 2 roky a muzu resit to co resim ted,ale ovšem za jinou cenu.
Ono je uplne jedno,co je s tim motorem,on ted třeba beha,ale vysere se az to budu nejmim potrebovat.
Jinak,podle meho nazoru,když je cas a mas chuť,tak vsechno se udela.Boude je vseobecne v poradku,na první pohled.Na druhy pohled bude jiste zrezla zevnitr…Vis,i v pripade,kdybych nasel nejake zrezle místo dejme tomu na podlaze,tak to vyriznu a navarim to tam z jiny astry,na tom nic není.
Ja se jen docela divim lidem,kteymse robije auto a zjisti ze oprava je vyjde na 20 000 diky třeba altiku.Vzdyt ten altik se da sehnat vymenym dilem za 5 000.Ty servisy to vi a taky to tak delaji a mají na tom docela slusnej vejvar.
Martas
Saturday 01 March 2008 - 23:15:48 Citovat
Host
Sice neuvadis konkretni typy motoru, ale never tomu ze dva ruzny motory prohodis s minimalnimi zamenami dilu okolo (do AF se davaly celkem 4 1,8 a 3 2,0 motory a kazdej z nich je uplne jinej). Nebude ti sedet vyfukove potrubi, u vetsiny saci potrubi, palivove potrubi, ridici jednoky budou jine urcite, to stejne imobiliser, motor budes vetsinou muset prehodit i s prevodovkou, pak ti ve vetsine pripadu nebudou pasovat poloosy do naboju atd, atd o eletrice ani nemluve a legislativa je kapitola sama o sobe u takoveto prestavby ...

Promin, ale tohle bez detailnich znalosti doma v garazi (nebo i dilne) metodou pokus - omyl neudelas a pokud ti to bude delat nekdo jinej, nedoplatis se.

Ne ze bych te chtel odrazovat proc ne, ale vzhledem ke volbe tvych otazek me nepripadne ze jsi neco byt jen podobneho uz nekdy delal.
JardaB
Sunday 02 March 2008 - 07:14:29 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Hele clovece, ty ceny dilu co uvadis nejsou nejak vyznamny, daji se koupit kotouce za 10 ale i za 5, gumy uz vubec, kdyz tam das Matador, vyjde to +/- nastejno u vseho. Jiny motor snad technicky s vetsim usilim do toho narves, ale papirove je to pokud vim neresitelne a kdyby nedej boze nejaky prusvih.... O problemech s STK nebo prodejem nemluve.
Ja bych koupil treba stejne stare jine auto s tim motorem co chces, poprehazoval to lepsi a zbytek prodal. Nebo si kup Omegu, dily jsou stejne levny a je to o necem jinem - no ta spotreba bude trosku vetsi

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
vrgadaa
Sunday 02 March 2008 - 09:04:13 Citovat
Host
Podle mne nesmysl, kup jine a poskladej z toho to lepsi, zvyseni ceny bude zanedbatelne, nikdo ti to pri prodeji nezaplati a pri bouracce z cizi viny se asi budes muset hodne hadat s pojistovnami, aby jsi z nich dostal nejakou kacku navic oproti tabulkam.
...
Anebo kup omegu, tuhletu cestu resim momentalne ja, snad to vyjde.
...
Prvni a nejobtiznejsi problem, musi se sehnat kus s nehnilou kastli, tj. kus, ktery jezdil v lete do kostela anebo to uz predchozi majitel vyvaril a nechal prestrikat (kontrola prahy, nosniky, zadni lemy spodni kraje dveri a zadni sloupky. Samozrejme to nesmi byt obouchanec do rohliku.
snad se povedlo 10 000 Kc porizovacka (dobre penu i baterka v cene)
...
vyladovani prohresku po byvalem majiteli
Olej 325 Kc
Svicky 280 Kc
Zalepeni predniho skla 700 Kc
Vycisteni a drobne opravy karoserie 500Kc
KOrekcni tuzka u Opla 190 Kc
...
Necekane prusery tekouci nadrz
nepovedene zalepeni 100 Kc
Vymena za jinou novou starou nerezavou 1000 Kc
Stavitena sedacka ridice 400 Kc
Pri te prilezitosti z cerstve bouraneho vraku vydolovany i predni kotouce a sada 4 desticek (3 mesice jete) 2000 Kc
Demontaz/montaz (nadrz, kotouce, desticky) u garazistu 1300 Kc
No a jeste jsem tam nemohl nechat sani s LPG klapkou 1000 Kc
.................................
Secteno 10000 Kc porizeni, 6800 investice první tyden k tomu rocni ruceni 4600, a predpokladam, ze do auta opet zavedu plyn (chybi jen nadrz a smesovac (uz v tom aute LPG byl a rozvody jsou udelane). Cimz ziskam jednoduche, pekne, prostorne a nesmrtene auto za cenu neco pres 20 000 korun se spotrebou oklolo 10 litru plynu.
................................
A kdyby se neco vysypalo, starych omeg je, druhovyroby rovnez a i takovy motor se najde v inzeratech za 1500 korun, kdyz se toho nekdo zbavuje, navic auto nelakave pro zlodeje ci teenagery, ty vetsinou nelaka povozit se v rodinnem kombiku se slabym motorem
........................................





freez
Sunday 02 March 2008 - 19:35:39 Citovat
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition
Uživatel #316
Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24
Příspěvků: 1620
prý blázne: no tak jak se dozvídám od tebe víc a víc , musím situaci přehodnotit tak, že ten motor 1,6 který tam máš a prostě se ho z nějakých důvodů chceš zbavit resp ho chceš vyměnit za jiný a nejlépe silnější 1,8 16 což je buďto c18xel , x18xe , c18xe ať zvolíš kterýkoli z těchto motorů čekají tě úpravy i na autě řídící jednotka a imobilizér bude jen začátek. Motory 1,8 mají jednotku simtec kdežto tvůj motor má jednotku multec-s a to se musí přehodit. Jak to bude s věcmi typu převodovka a poloosy a tak podobně, záleží na motoru který bys sehnal. Tady nahrává otázka další , od koho a v jakém stavu bude ten motor. To je vždy sázka do loterie ale pokud bys počítal s kompletní generálkou pak je to vcelku jedno. Když vezmu v potaz, že bez známosti, neboli lidově řečeno na černo ti nikdo tuto přestavbu nezlegalizuje protože tvůj podvozek není dimenzován na motor 1,8 ani 2,0 a legálně to jako přestavba neprojde, jedině že ti vždy někdo udělá na černo technickou, což ale vylučuje tvůj zájem o havarijní pojištění , resp i u povinného ručení ti po případné havárii a zjištění takového nelegálního zásahu pojišťovna naprdí. Pokud opravdu chceš jiný motor a je to alfa a omega a prostě ho chceš, měl bys zauvažovat o tom že koupíš jinou astru už s tímto motorem 1,8 a nebo 2,0 a tu si opravíš , protože to co dáš do jiné astry ušetříš na nákupu řídící jednotky imobilizéru , poloos, převodovky atd atd. Nehledě na to že po dobu co budeš dávat novou astru do pořádku, tak máš čím jezdit. Opravdu bych pro tebe jako lepší viděl tuto variantu. Astra F v kombíku je skvělé auto a pokud tě nelákají novější modely pak nevidím problém v tom že si ji chceš nechat , já jsem byl nucen tu svou dát pryč právě kvůli legislativním problémům na motoru, jinak bych se jí nezbavil. Nebudu ti tu popisovat že po tom co jsem si koupil astru G s motorem 2,0 už bych se asi k astře F nevracel je to prostě jiné auto, ale o tom to tu není. Pokud bys koupil astru s motorem 1,8 a nebo 2,0 nevidím problém v její renovaci , a věř tomu že tyto motorizace se dělali i v lepší výbavě a tak možná bude i něco navíc to s té svojí nemáš, po výčtu dílů které chceš měnit vidím, že je jich poměrně dost a to nevíš co bude až se pustíš do kastle , a proto je pro tebe výhodnější tyto díly dávat rovnou na novou astru s tou správnou motorizací. Budeš ma ní moct dělat a nekoukat přitom na čas protože máš v čem jezdit , nehledě na to že pokud tu starou ještě prodáš něco malinko se ti i vrátí. jeto těžké rozhodnutí a nezávidím ti to rozhodování , ale variantu přehazování motorů ti vážně nedoporučuji , protože se to nevyplatí a jsou s tím velké problémy které za to nestojí když aster F v motorizaci 1,8 a nebo 2,0 je dost na prodej a dají se sehnat za solidní cenu.

Asi jsem si v tom udělal zase gulage ale jinak to opravdu nevidím. _;

Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub
Yper
Monday 03 March 2008 - 08:00:29 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jako jediný problém vidím přehození motoru a ŘJ. Elektronika je pakárna, ale pokud seženeš motor včetně kabeláže a ŘJ, tak by to neměl být žádný problém. A protože se motor sežene i se svody, tak zase o jednu starost méně s předěláním výfuku.
Pokud motor 1.8, tak bych se snažil sehnat ten, který má jen jednu lambdu - pokud se takový motor vyráběl.
Jinak co se týče karoserie a podvozku, tak je to brnkačka.
Brnkačka je i předělat zadní bubny za kotouče - na vraku se dají sehnat náboje na zadní bubnokotouče.
Pokud motor repasovat a to buď tu 1.6 a nebo 1.8, tak jako základní repasi, co bych udělal já, je výměna lágrů na klice, výměna pístních kroužků, výměna rozvodů a napínací kladky, váměna gufer na klice, výměna hydroštelů - ale tam bych se omezil jen na ty, které jsou viditelně v háji.
Co se týče imobilizéru, tak ten jsem neřešil, nicméně si myslím, že by neměl být problém ponechat ten původní. Je to samostaná jednotka.
Každopádně vím co chceš dělat a také asi vím, proč to chceš dělat a dovedu Tě pochopit.
Já osobně, kdybych měl dostatek prostoru, tak jsem schopen auto rozebrat do posledního šroubku a znovu jej poskládat s tím, že si plno věcí udělám na něm jinak a lépe, než jak to udělali v továrně.
Celá karoserie by šla na opískování a její břicho, včetně nosníků už by nebylo bodované, ale celosvařované a zesílené, protože tak jak je udělané mi nevyhovuje - kroutí se a vrže a to pak dává šanci korozi pronikat tam, kde páchá největší škody a lze jen těžko opravvat.
Asi bych také vyfoukl lemy blatníků - každopádně na zadku, protože pokud se podíváte na zadní nápravnici, tak tam zjistíte, že rozchod zadní nápravy lze zvětšit (alespoň na Vectře)! Má předvrtané otvory pro posunutí! _;
Dělat s autem se dá spoustu věcí a protože já jsem kutil, tak Tě vůbec nezatracuji a jsem dalek toho, abych Ti radil - kup si nové! Blbost!
Chceš-li si hrát a kutit, tak to dělej! !!(a)
Jinak co se týče interiéru sedaček, tak to je ta nejjednodušší věc - stači je jen vyndat a rozčalounit a pak odnést k čalouníkovi a ten Ti je dokáže hodit i do kůže přírodní nebo syntetické a vyjde Tě to mnohem levněji, než kupovat nové za 2x7 litrů. Nebo je seženeš na vraku.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
VGT
Monday 03 March 2008 - 08:16:36 Citovat
Host
Dá se udělat cokoliv a jakkoliv (s doklady k autu pak ovšem bývá problém). Jestli chceš auto na užívání (běžné ježdení) a ne na tuningové srazy (kam bys ho měl správně přivézt na podvalníku), tak oprav auto s tím motorem jak ho máš doma. Jestli toužíš mermomocí po jiném motoru, kup nejdřív takové auto a to pak zgenerálkuj (to ti radí již Freez a já jeho rady v tomto směru pokládám pro tebe za jediné rozumné).
freez
Monday 03 March 2008 - 21:08:53 Citovat
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition
Uživatel #316
Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24
Příspěvků: 1620
Tak jsem na to hodil ještě jednou očkem a výměna motoru x16xel za jakýkoli jiný s vyšší kubaturou obnáší opravdu výměnu ne jenom motoru ale všech ostatních dílů s ním spojených , jako je uložení, poloosy, převodovka atd. Bohužel stejné uložení a nápravové díly s převodovkou byly od motorů 1,2 až právě do x16xel , nad tuto kubaturu se vše měnilo kvůli nárůstu výkonu a točivému momentu. Proto je tato přestavba víceméně nesmyslná , pokud nechceš ponechat stávající x16xel pak ano , pokud chceš větší obsah motoru je to nereálné a vyplatí se ti poohlídnout se po jiné astře a tu zrestaurovat.

Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub
Legend
Tuesday 04 March 2008 - 07:54:31 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Imobilizér je vždycky v jednotkce motoru, nikdy v žádném opleu není jako samostatná jednotka. Ale není to až takový problém, společně s jednotkou motoru se jenom vymění čtecí kroužek okolo spínačky a čip v klíči a je to.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Yper
Tuesday 04 March 2008 - 10:40:21 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Ano, tak takhle je to, jak napsal Legend. Z minulosti a podobného případu jsem věděl, že lze záměnu na imobilizéru provést.
V klíči je čip (samostatně) - vypadá jako tranzistor bez nožiček nebo jako kondík v plastovém pouzdře a čtecí jednotka - kroužek je okolo krčku spínačky.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1443 sec,0.1054 z toho dotazů.