• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Motor 2,6V6 Y26SE
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Mirek
Wednesday 30 January 2008 - 11:39:26 Citovat
Host
Prosím o radu. Motoru po ohøátí zùstávají po vyøazení rychlosti nìkdy viset volnobìžné otáèky na cca 1500-1700. Tato závada je asi týden. Pøed mìsícem byly mìnìny rozvody a svíèky ( Denso K20PBR-S10). Diagnostika mi ukazuje "Tlak paliva" a jako podružnou závadu špatné pálení válce 1,3 a 4. U studeného motoru se to neobjevuje. Jinak motor bez problémù jde do otáèek a "tváøí se normálnì". Mohl by mi nìkdo poradit kde hledat závadu a jak postupovat? Dík!!
Legend
Wednesday 30 January 2008 - 13:40:44 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Nehlásí to spíš špatné pálení na válcích 1,3,5? Tento motor má zapalovací moduly pro každou hlavu zvláš't a jsou nasazené přímo na svíčkách, tak by to mohlo mít souvislost se špatným moulem na pravé hlavě (ve směru jízdy). 1,3,4 by nedávalo smysl, když 4. válec je na druhé straně motoru. Ještě na to může mít vliv servomotorek škrtící klapky. Naštěstí tento motor už nemá krokáč a EGR ventil, tak se tím zužuje možný okruh vadných dílů.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
mirek
Wednesday 30 January 2008 - 13:55:05 Citovat
Uživatel #1410
Registrován: Wednesday 30 January 2008 - 13:04:29
Příspěvků: 44
No to je právě to, že to jsou skutečně tyto válce, protože jsem si taky myslel že bude ta jedna strana rampy špatná, ale oni to jsou válce na obou stranách. A co s tím servomotorkem klapky? Dá se to vyčistit, nebo ho mám zkusit sehnat a vyměnit? A co ten tlak paliva, má na to vliv ten motorek? Dík

Omega A 2,4i - odejitá
Omega B 2,5 V6 - odejitá
Omega C 2,2 16V - odejitá
Omega C 2,5 V6
Omega C 2,6 V6 Caravan
Vectra B 1,6 16V
Rusta
Wednesday 30 January 2008 - 14:14:06 Citovat
Host
Co se týče EGR u Y26SE, tak už jsem se tady na fóru jednou ptal jestli má nebo nemá a odpověď byla, že má. Tak teď nevím.
Legend
Wednesday 30 January 2008 - 17:54:07 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Ještě jsem se pro jistotu podíval do schémat zapojení a motor Y26SE už opravdu nemá EGR ventil, pravděpodobně není potřeba z důvodu, že jsou lambda sondy před katem a za katem, takže by motor měl dostatečně splnit emisní limity.
Zkus vyčistit škrtící klapky, dá se k nim dostat po demontáži takových těch tlustých plastových kolen, co vedou dolů k pomocným škrtícím klapkám. Samotný servomotorek škrtící klapky nejspíš bude OK, ale může být zanesená škrtící klapka a to může dělat nepořádek. Pokud máš někde poblíž vrakoviště a měli by tam díly na Y26SE nebo Y32SE, tak by se dal servomotorek vyzkoušet proti nějaké záloze.

[ Upraveno Wednesday 30 January 2008 - 17:56:19 ]

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
mirek
Wednesday 30 January 2008 - 21:14:07 Citovat
Uživatel #1410
Registrován: Wednesday 30 January 2008 - 13:04:29
Příspěvků: 44
Zatím moc díky za rady, zkusím se na to o víkendu podívat. Ještě zkusím vyměnit palivový filtr, doufám že je u tohoto modelu taky u nádrže jako u ostatních Omeg a nebudu muset někde hledat a být překvapený jako když jsem viděl 4x katalizator a 4x lambdu!

Omega A 2,4i - odejitá
Omega B 2,5 V6 - odejitá
Omega C 2,2 16V - odejitá
Omega C 2,5 V6
Omega C 2,6 V6 Caravan
Vectra B 1,6 16V
mirek
Wednesday 20 February 2008 - 11:51:33 Citovat
Uživatel #1410
Registrován: Wednesday 30 January 2008 - 13:04:29
Příspěvků: 44
Tak uz to jezdi!!!
Dik za rady. Vymenil jsem palivovy filtr, vycistil sani a zkontroloval hadicky a kabely v motoru a nic nepomohlo. Uz jsem chtel vyrazit do Opel servisu, ale kamarad mi poradil velice sikovneho autoelektrikare. V pondeli jsem mu to tam odvezl a odpoledne mi nahlasil ze tam na diagnostice nacet 9 ruznych zavad. Postupne to zacal vylucovat a domerovat, vcetne modulu zapalovani. No proste vcera odpoledne bylo opraveno a zavada byla v "cidle merice mnozstvi protekajiciho vzduch".
Oprava vcetne vyhledani a ceny ND stala neco pres 7tis., ale auticko chodi jak ma, a i spotreba sla cca o 2 l/100km dolu (pres Prahu 8,6l/100km).
Dekuju za radu a doufam ze tento muj problem poslouzi nekomu jako voditko. _;



Omega A 2,4i - odejitá
Omega B 2,5 V6 - odejitá
Omega C 2,2 16V - odejitá
Omega C 2,5 V6
Omega C 2,6 V6 Caravan
Vectra B 1,6 16V

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2111 sec,0.1524 z toho dotazů.