• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Zafira 2.2 DTI - motor
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Beda
Thursday 06 December 2007 - 15:46:51 Citovat
Host
Zdravím, mám Zafiru, motor Y22DTR, naj 116tis., a vyskytl se tento problém: Nastartuji, vše OK, až pøi bìžné akceleraci zhruba po pøekrošení 2200 ot. motor zmìní zvuk, je jaksi ostøejší a hluènìjší. Tipoval bych to na to že se zmìní pøedvstøik. Auto si klidnì akceleruje dál akorát to je trošku více hluèné. Nejvýraznìjší to je pøi studeném motoru. Neøešil jste to nìkdo? Jo a ještì jeden poznatek volnobìh. Když auto stojí je normální okolo 800ot/min, pøi jízdì je vyšší asi tak 950 - 1000ot/min, jakmile zastavím spadne to na tech cca 800. vypozoroval jsem, že ty otáèky padají s rychlostí. Ptal jsem se v Opelu a tam mi technik odpovìdìl "No to víte u tìch dízlù je to tìžký..." Dík za pomoc Beda
Martas_
Thursday 06 December 2007 - 16:11:18 Citovat
Host
Uprime receno nevim zda tento dotaz nepovazovat za zert ...

V uvedenych otackach zabere turbo, ktere samo o sobe dela docela kraval a zrovna tak jev, ze dokud se auto nejak poybuje jsou volnobezne otacky malicko vyssi je normalni jev.
VGT
Thursday 06 December 2007 - 17:11:42 Citovat
Host
Beda napsal ...

...mám Zafiru, motor Y22DTR, naj 116tis., a vyskytl se tento problém ..

No, jestli ti to doteďka nedělalo ten ostřejší zvuk a nyní to začalo, tak se naopak problém odstranil ... Odkaz (pozornost zaslouží pravý graf, ne levý ...)
A s těmi zvýšenými otáčkami volnoběhu za jízdy vozidla na neutrál ... nevím jestli u dieselů, ale u zážehových Oplů ne starrších cca 12 let je to takto děláno záměrně.
Honza77
Saturday 08 December 2007 - 17:13:24 Citovat
Host
Ohledne otacek je to jak pise VGT normalni dela to vsem.Napr. pri dojizdeni na krirovatku mas kolem 1000 ot./min. pri zastaveni padnou na 800 ot./min.Ohledne turba za chladneho pocasi je turbo hlucnejsi, "je ho sliset" podstatne vic jak v lete, ale po zahrati to uz je OK.Proto by se nemel ropacek vytacet za studena, ja si ze studen. motorem jezdim max do 2500oot./min.
Doufam ze ti to pomuze nebo alespon uklidni.Stejne nejlip by ti to vysvetlil "YPER" .
Beda
Monday 10 December 2007 - 10:39:51 Citovat
Host
OK, ty otáèky jsou teda asi v poøádku, ale ta zmìna zvuku mi nìjak poøád nesedí. Mám a mìl jsem více dieselù a u žádného jsem si toho nevšiml. ten rozdíl zvuku bych pøirovnal asi k tomu, když pøeskoèí o jeden zub rozvodový øemen. Auto je o trochu hluènìjší a má ostrý zvuk. (Stalo se to otci na VW 1,9). ta zmìna je naprosto skoková, takže by mì zajímalo jestli to nemá souvislost napø. s øízením pøedvstøiku na èerpadle, turbo a olej bych z toho asi vynechal. Beda
ramon
Tuesday 28 October 2008 - 23:36:21 Citovat
Host
mne pri studenom motore to iste, a dalsim dvom kamosom co maju zafiru tiez, je to normalne netreba si to vsimat.
z0diaC
Wednesday 29 October 2008 - 09:53:32 Citovat
Uživatel #1221
Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23
Příspěvků: 441
ten zvuk je "normální" .... mám to úplně stejně ... pokud je motor studený - stanžím se aby turbo pokud možno vůbec pořádně nezabralo - čekám až se pohne ručička teploměru.
Krásně to jde vidět na grafu od VGTho ... kde zabere turbo.

s tím volnoběhem jsem si ničeho nevšiml ... kouknu nato .... ale četl jsem o tom někde tady v poradně - prý je to normální.

Mohl by jsi upřesnit ten Opel servis,kde Ti dali takovouto fundovanou odpověď ? - možná to bude někdy někomu k užitku - aby tam ani nemusel jezdit

z0diaC
Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF
Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF
Corsa B X10XE 3D ´99 OFF
Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT
Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF
Csala
Wednesday 29 October 2008 - 13:12:57 Citovat
Host
Beda napsal ...

OK, ty otáčky jsou teda asi v pořádku, ale ta změna zvuku mi nějak pořád nesedí. Mám a měl jsem více dieselů a u žádného jsem si toho nevšiml. ten rozdíl zvuku bych přirovnal asi k tomu, když přeskočí o jeden zub rozvodový řemen. Auto je o trochu hlučnější a má ostrý zvuk. (Stalo se to otci na VW 1,9). ta změna je naprosto skoková, takže by mě zajímalo jestli to nemá souvislost např. s řízením předvstřiku na čerpadle, turbo a olej bych z toho asi vynechal. Beda

Myslim, ze viem, o com hovoris.
Odkaz
Ja typujem zadieranie systemu naklapania statorovych lopatiek turbiny.

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2069 sec,0.1576 z toho dotazů.