Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra interiér |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Vyhrivane sedacky - VB |
Přejít na stranu 1 2 3 [4] 5 6 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Já vliselin neměl, protože všude už bylo zavřeno a navíc teď po revoluci se obchody textilem smrskly natolik, že musíte hledat, kde se látky prodávají. Ano vliselinů je několik. Záměrně jsem 1. fotografii fotil tak, aby bylo jasně vidět, jak vyhřívání dělají v originálu - jsou tam jasně vidět vpichy po vodící konstrukci. Co se týče teplotního čidla proti přehřátí (je součástí dečky), tak stačí jen jedno a já jej nedával přímo do místa, kde se sedí, ale co nejvíc dozadu, protože celou dobu používání podprdelníku v původním provedení mi vadilo, jak se celkem rychle zahřeje - až pálí a pak následně vypne a dlouho trvá, než se zase zapne (než vychladne bimetalické pojistka). Je to dáno tím, že na ní člověk sedí a její vychladnutí trvá déle. Proto jsem ji umístil k zadní opěrce a namotal na ni také 4 závity (namísto původních dvou) a zatavil do smršťovací bužírky. Každopádně použití vliselinu je nejjednodušší řešení a nejméně pracné (tedy pro ty, kteří vědí co to je a jak se používá -plastové lepidlo v mikrovrstvě je jen na jedné straně a to je třeba vědět, abyste nezmršili manželce žehličku). Za totáče jsem si hodně věcí šil sám a tahle syntetická látka se dává do pasů kalhot, do límců košil atp. Navíc tento postup nevyžaduje vlastnit šicí stroj, ale já drát záměrně entloval na šicím stroji křížovým stehem proto, aby drát seděl na pevnějším podkladu a entl jej držel stále ve vytyčené dráze, protože dospělý člověk zcela určitě váží několikanásobně víc než dítě. Pokud se podíváte na 1. fotografii znovu, tak uvidíte, jak je drát výhřevu vytrhaný z konstrukce - to není tím, že bych jej už rval z toho vliselinu, ale je to následek 14ti denního používání. A dále se podívejte na čidlo - je rovněž umístěno zhruba do prostoru ohybu - tedy tam, kde se stýká opěrka se sedákem. Navíc pokud se použije vliselin (nijak jej ale nezatracuji), tak je to další vrstva bránící prostupu tepla směrem k pozadí. Je třeba si uvědomit, že potah sedáku-čalounění, není tvořen jen látkou, ale látkou s molitanem a napařenou klouzavou podšívkou o síle zhruba 5mm a to je další překážka pro prostup tepla. Podle mne originál čalounění s výhřevem je o něco slabší a molitan obsahuje teplotně vodivou náplň - podobný molitanu, do kterého se balí komponenty pro PC či zapichují integrované obvody, aby je nezničila statická elektřina. Spoje mezi jednotlivými segmenty jsem dělal také krimplované - vydrží mnohem déle než pájené, které se čas od času při namáhání odlomí a navíc je zatavoval do smršťovací bužírky. Takže tak. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Petr A-C C14NZ |
| ||
Host | to Yper: Teda delat do aut a jeste umet entlovat-sit, klobouk dolu! Asi jsme stejneho razeni. ale ja "mam asi" vyssi divci, takze si dovolim doplnit. Ten steh co jsi pouzil je tzv. cik-cak. Entlovani je presny vyraz pro zacistovani okraju latky, kdy stroj odrezava okraj latky, ktery zaroven obsiva zduvodu otrepeni. Existuji 3,4 a 5nite ently. Toto doplneni slouzi k rannimu pobaveni a neni to mysleno jako utok (to jen pro rejpaly aby me nevycitali utok na Yper). | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Petr A-C C14NZ: _; ..také to tak beru, že je to jen pro pobavení. Ještě doplním, že jsou i entlovací nůžky, které umí střihat vroubkovaně (jak píše Petr cik-cak)- tenhle výdobytek k nám dorazil někdy v 80.letech z východního Dojču spolu s látkou nazývanou Diolen. Jó, já už si v životě vyzkoušel spoustu věcí - bohužel téměř vždy metodou pokus-omyl. Až budu dělat teď o víkendu výhřev sedáku řidiče (pokud seženu novou vyhřívací dečku), tak Ti to pošlu - jak jsem to dělal. Čus bus autobus! PS: ještě doplňuji - pokud se rozhodnu udělat výhřev i do části opěráku, tak tam zcela jistě použiju jen onen vliselin, protože zatížení opěrky zad je zanedbatelné - oproti vlastnímu sedáku. [ Upraveno Tuesday 08 January 2008 - 09:06:01 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Asi bych stejně nabastlil někam spínací relé. Prostě ten vypínač bude hodně zatíženej.Tendle problém mívali,nebo možná ještě mají VW a jiný a to že měli dálkový světla přímo přes lukase a ten se pořád měnil. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Petr A-C C14NZ |
| ||
Host | to Yper: Jo klidne posli Email , budu se tesit na tu tvoji vysivku, zkontroluji zacisteni a zapraveni. to JOB: Ano, to zapojeni je mozne - vhodne i pres casove rele. Ta (v mem pripade dve) tepelna pojistka slouzi z duvodu zahoreni i kdyz asi by to izolace toho dratu mela vydrzet i pri zkratu. | ||
| |||
Jaryn |
| ||
Uživatel #655 Registrován: Friday 24 March 2006 - 02:23:38Příspěvků: 162 | Mám jiný problém. Zapnul jsem vytápění sedačky na 1. stupeň a šel naložit auto. Než jsem to udělal byla sedačka propálená. Neměl by tam být termostat s tepelnou pojistkou? On tam tedy určitě někde je jenže nemám tušení kde. Co neubrzdíš to neukecáš. Opel Omega Caravan B(C) 2.2 16V automat | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Tak jsem o minulém víkendu dodělal i vyhřívání sedačky řidiče. Vzhledem k tomu, že toto sedadlo je více využívané a zatěžované než sedadlo spolujezdce, tak jsem volil trochu jinou konstrukci. Zejména z hlediska protipožárního - viz.Jaryn. Zejména spodní stranu vyhřívacího roštu jsem zabezpečil nehořlavou skelnou tkaninou, o vysoké pružnosti, která navíc brání prostupu tepla směrem do sedáku - do polyuretanové výplně, takže veškeré teplo jde jen směrem vzhůru. Napříště bude možná vhodnější použít uhlíkové vlákno, které sice mám taky, ale dělám nový model letadla a tak jsem jej nechtěl vydávat ze svých zásob. Současně s tím jsem rozebral i sedákovou opěrku a na její demontáž a případnou opravu (aby např. nevrzala) dělám teď manuál. V sekci "stahuj" se brzo objeví i návod na demontáž sedaček pro VéBé, který jsem včera Legimu poslal. No a návod s výkresy jak zhotovit rošty vyhřívání, se tam objeví také brzy. Teplým zadkům zdar, zdar! _; Jinak téma vyhřívaného volantu nijak nezatracuji, protože jsem zjistil, že to zajímá dost lidí nejen tady, ale i okolo mne. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | Yper: ....teplým zadkum zdar?... __; Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 opc: ...ve významu tohoto sousloví zaznamenávám, po připomínce od Tebe, určitou dvojsmyslnost !!(a) a proto měním pozdrav na : "zahřívaným zadkům zdrar, zdar, zdar!" _; Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
z0diaC |
| ||
Uživatel #1221 Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23Příspěvků: 441 | nový poznatek .... jen tak jsem se mrkl na Moji Vectru po faceliftu a hle - příprava je tam - piny pod záslepkama pro tlačítka jsou osazené a dole konekory pod sedačkama taky .... takže ne u všech pofaceliftů příprava chybí ! je to výroba 11/2001 z0diaC Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF Corsa B X10XE 3D ´99 OFF Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 3 [4] 5 6 | |