Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira elektrika |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Elektroinstalace |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Martin Truneèka |
| ||
Host | Tak mám problém. Vcera se mi stalo na zafire 2,0Di motor X20DTL r.v. 2000, že pri odjezdu od obchodu ( tzn.vlažný motor po ujetí 6km a stání asi 30minut) ,že jsem nenastartoval. Starter pouze cvakal a pohasínaly kontrolky resp.celá prístrojovka. Start pres kable nic nevyrešil, protože se starter neroztocil, ale roztažení ( dovolil jsem si to , protože tento motor má retez rozvodový) motor bežel dobre a nesignalizoval závadu, pri návratu jsem se postavil z kopce a pokusil se nastartovat.Bohužel nešlo. A dokonce pri zatocení volantem prestalo jít elektrické servo a opet zhasla celá prístrojovka na nejakou desetinu sekundy. Baterie je po kontrole dobrá , všechny clánky mají hustotu 1,28 , a nabitá je na 12,8V. Dnes se k tomu pridalo dokonce cvakání nejakého relé v motorovém prostoru a blikání kontrolek žhavení a prevodovky-motoru jako kdybych zapnul blinkry. V jiné diskusi jsem se docetl, že práve elektrické servo má takový odber, že zatežuje alternátor do takové míry , že do 100tkm mu doprejeme GO. No tak ted jdu zkusit odpojit dobíjení a zjišťovat co se deje. Jenom jak vidím kolik je místa pod kapotou, tak se bojím , že na alternátor budu muset sundat i prední nárazník! | ||
| |||
Martas_ |
| ||
Host | A mas chut se neco zeptat nebo lze tohle vlakno chapat jako oznameni ze mas nejaky problem ? | ||
| |||
Martin Trunečka |
| ||
Host | Rád bych i radu ,ale s ohledem na to , že jsem zjistil, že dostat se na altík a elektroinstalaci znamená vytáhnout půl motoru, a to je pro mě v domácích podmínkách nadlidské úsili, auto nakládám na odtahovku a vezu autoelektrikáři a pak dám vědět co bylo příčinou mých problémů | ||
| |||
Hujer |
| ||
Host | Připadá mi divný, že se ti projevilo tolik závad najednou. Asi by bylo dobré to rozdělit. Rozhodně bych nehledal chybu v alternátoru, pokud je akumulátor v pořádku (Jak je ten akumulátor starý?). Já bych se nejprve zaměřil na to startování. Podle toho, že píšeš, že ti nepomohlo nastartovat přes kabely, protože netočil starter, začal bych u něj. Při takových otázkách také bývá dobré uvést kolik má vozidlo najeto, případně trochu jeho historie. | ||
| |||
Petr D |
| ||
Host | Stejný problém měl brácha na Ochcáfce. Startér jen cvaknul a zhasla celá přístrojovk. Přes kabely, taky nic.Akumulátor se tvářil že je v pohodě. Proto zkusil jiný startér,ale nic to nevyřešilo.Zkusili jsme akumulátor z jiného auta a bylo po problému.Asi v tom původním byl nejáky zkrat,nebo něco takže i když to šlo přes kabely auto nestartovalo. | ||
| |||
Martin Truneèka |
| ||
Host | Tak vážení, auto jede a (nesmejte se mi moc nahlas ), jenom po výmene akumulátoru. Tak jak jsem si myslel , že na baterce už mi pro správnou diagnostiku závady, chybel jenom test záteže , a bohužel , to že jsem ho neprovedl ( v domacich podminkach jsem nemel cim to zatizit ani jsem netusil jaky odpor se v zatezovacich mericich je), se mi vymstil.Všechny závady i pohasínání prístrojovky a vypínání serva byly zpusobeny totálním rozsypáním jednoho clánku akumulátoru ( Akumulátor byl dva roky a zhruba tri mesíce stary. | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | přesně to samé jsem měl u bývalé Vektry Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||