Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Omega 2.0 16V 100KW Ecotec 12/94 škube,srili do vyfuku...NEJEDE |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
PETR BRNO |
| ||
Host | Ahoj prosim o radu: Jak se motor ohreje tak skube,strili do vyfuku - dusi se.Musím bud seslapnout plyn na podlahu,slapat na plyn jak u starych karburatorovych Skodovek,nebo porad zhasinat (restartovat) motor.V Oplu mi tu mrsku napichli na diagnostiku a rekli,ze je vadne cidlo kliky.Tak jsem menil svicky,kabely,cidlo kliky,filtr,cistil jsem krokac,zablendoval jsem egr ...PROSTE UZ NEVIM CO DAL... ( Je zajimave,ze po nastartovani,kdyz je motor studeny tak je vse OK!!!!! Jak se ohreje je to v PR..... Prosim o jakoukoli radu __; OMEGA CARAVAN2.0 16V 100KW Ecotec 12/94 | ||
| |||
RRAAFF |
| ||
RRAAFF Uživatel #519 Registrován: Monday 19 December 2005 - 10:51:16Příspěvků: 965 | Možnost je čidlo vačky (stojí asi 2500Kč). Jinak docela nechápu, jak ti mohli s jistotou říct, že je to čidlo kliky, to mně nikdy neřekli. Diagnostika totiž nepozná rozdíl mezi čidlem vačky a čidlem kliky. A prostě vyhodí jen chybu jednoho z těch čidel, ale může to být druhé. tyhle 2 se zkrátka pletou. Teda tak mi to říkal aspoň jeden mechanik a taky to zde bylo řečeno. A většinou to čidlo vačky blbne po zahřátí. Prvotně to začíná tak, že auto zdechne s kontrolkou a pak jde blbě nahodit, pak se to třeba umoudří a je nějakou dobu klid a pak se začně rozvěcet čím dál častěji (zvlášť při větším zahřátí motoru)-toť mé zkušenosti. A vzhledem k tomu, že jednou za čas (tak 80-150tkm nebo třeba víc) ty čidla odchází, tak bych tomu i věřil. Jinak radši možná koupil originál, neorigo jsem viděl dokonce o něco málo dražší. [ Upraveno Monday 29 January 2007 - 18:21:25 ] Opel Vectra B 1,8 16V sedan 307 000km, již není Škoda Fabia Combi 70kW, 2023 | ||
| |||
PETR BRNO |
| ||
Host | _; Dik za RE. me totiz taky napadlo,ze snad to bude cidlo vacky-ono kdyz ta potvora blbne,tak se nedaji vytocit ot. nad 4500.Taky jsem se divil,proc mi tvrdily v orig. Opel,ze je vadny cidlo kliky!!! Smejdi kdyby rekli,cidlo vacky,nebo kliky,tak jsem mohl z vrakace sehnat obe cidla a po kontrole,ktery je vadny jsem mohl koupit to pravy...Jeste mi nekdo tvrdil,ze to muze delat snimac teploty??????? | ||
| |||
RRAAFF |
| ||
RRAAFF Uživatel #519 Registrován: Monday 19 December 2005 - 10:51:16Příspěvků: 965 | Uf, tak to nevím, zatím u mě odešli jen ty čidla, jinak zatím vše fuguje jak má, takže nevím Já byl jednou v Rychnově nad Kněžnou v Oplu a tam mi řekl, že mám třeba zkusit i očistit kontaky u toho čidla vačky od vlhkosti(to se mi právě jednou rozsvítila kontrolka), ale pak se rozsvítila po druhý a já to vyměnil, nemám náladu někde skákat po cestě . Samozřejmě to pomohlo. U tebe bude asi už v háji úplně. Jinak samozřejmě netvrdím, že je to na 100% ono , což se takhle ani poznat nedá, ale jestli máš možnost za levno vrakáče, tak bych do toho šel. A pokud budeš znát příčinu a začne to zase blbnout (ono čidla z vrakoviště asi nebudou mít extra dlouhou trvanlivost), tak budeš vědět, že to je tím a koupíš třeba nový. Jinak u čidel jsem vždycky začínal výměnou toho vačkového. Opel Vectra B 1,8 16V sedan 307 000km, již není Škoda Fabia Combi 70kW, 2023 | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | No a kontrolka ECU při jízdě svítí? Pokud ECU přejde do nouzového režimu (mj.nejde vytočit přes 4500 ot.), tak by svítit měla. Pokud nesvítí, svítí alespoň před nastartováním? | ||
| |||
PETR BRNO |
| ||
Host | Kontrolka ecu mi nikdy nesvítila možná je vadná žárovka. | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Žárovku vyměnit (je-li špatná), poté vyblikat paměť závad ECU. Nejspíš se objeví závada čidla kliky či vačky (to je jen domněnka). Pak ti popíšu, jak poznáš, které z těch dvou čidel to je. Oprav žárovku. | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Ahoj vsem diky za rady koupil jsem CIDLO VACKY ZA 1250KC neveril jsem vlastnim ocim.. A hle ono pasuje a motor slape jak ma!!!!! MATE LI ZAJEM O TOTO CIDLO na motor X20XEV ,TAK NAPISTE NA:lacomputer@seznam.cz | ||
| |||
Xcelsion |
| ||
Host | už jsem tadydlouho nebyl... syn si koupil VB2,0 16v 2,0XEV. Dnes se mu při jízdě rozsvítila kontrolka a motor začal škubat až zhasl. To se stalo celkem třikrát za asi 40 km. Pak normálně startuje. Můžeto být to čidlo o kterém je řeč? Prosím pomoc. Kde to čidlo najdu? | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Tak znovu základní pravidlo: pokud se rozsvítí kontrolka ECU, je třeba nejdříve vyčíst paměť závad. Vždy. Nespekulovat dopředu, zda by to mohlo být to či ono, či dokonce hned jít nakupovat nové díly a zkusmo je začít vyměňovat. To můžeš dát auto rovnou do servisu. Jedno provedení čidla vačky vypadá takhle Odkaz a najdeš ho mezi rozvodovými vačkovými koly pod tím černým prostředním krytem vík ventilů - víko nutno sundat (dva imbus šrouby). Vede k němu kabel, je vidět hned jak otevřeš motor (foto teď nemám). Když ECU sdělí uloženou závadu čidla kliky anebo vačky, je třeba ještě ověřit, které to čidlo to vlastně je, ECU to občas zaměňuje. Zkouší se to takto: Pokud se ti to zase někdy stane, motor půjde natočit a půjde v nouzovém režimu (svítí kontrolka ECU), odpoj za chodu motoru čidlo vačky (rozpoj konektor). Pokud v ten okamžik motor zhasne, je vadné čidlo kliky. Pokud motor poběží dále, je vadné čidlo vačky. , je na něm napsáno ECOTEC a drží na dvou imbus šroubech. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |