• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
otáčky
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Air Line
Sunday 15 April 2007 - 22:40:03 Citovat
Host
Ahoj mám vectra B 1,6 16v pro upřesnění s tím velkým litinovým sáním. Každou zimu mi začalo auto na neutrál chcípat. Dočetl jsem se že by to měl dělat krokový motor (mě příjde spíš jako obyčejný elektromagnet, který vyjíždí a zajíždí) tak jsem se ho pokusil vyčistit. No je fakt že mi to nechcípá, ale pro změnu mi to drží vyšší otáčky tak kolem 1100 zož by mi ani moc nevadilo ale pokud to nechám běžet déle na volnoběh rozsvítí se kontrolka poruchy elektroniky. Také, když přijíždím ke křižovatce na neutrál tak drží otáčky na 2000 až když úplně zastavím tak otáčky spadnou. Při startování se mi asi po sekundě rozsvítí porucha elektroniky a zvýší se mi otáčky z 800 na 1000. Kontrolka po chvíli zhasne, ale po delší chvíli když běží motor na volnoběh na oněh 1100 nebo 1000 tak se mi znovu rousvítí a už nezhasne. Pokud se rozjedu dříve než se mi rozsvítí tak je to v pohodě. Nevíte co by to mohlo bít? __;
Legend
Sunday 15 April 2007 - 23:09:00 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Nejspíš za to může krokáč, můžeš zkusit vyblikat chybové kódy, návod nalezneš v poradně. Diagnostický konektor je pod ruční brzdou pod plastovou krytkou a musí být v jedné řadě obsazeno 6 pinů vedle sebe - v tom případě to půjde vyblikat, stačí spojit 2 piny uprostřed té řady, zapnout zapalování a pak už jen zaznamenat počet bliknutí a podle vyblikaného kódu a určit závadu. Některé modely to neumožňují (1 pin by chyběl). Na téma čištění krokáče tady dohledáš dost konkrétních návodů, jen se to v takovém množství vláken hůře pročítá.

[ Upraveno Sunday 15 April 2007 - 23:12:28 ]

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Roman K
Monday 16 April 2007 - 08:54:00 Citovat
Host
Kdyz si tady obcas procitam rady oplistu, tak si rikam proc nekdo vymysli takove veci jako treba diagnostika. Vyblikas kody a ono to uz nejak pojede. tak na co diagnostika, ze jo. Ale co kdyz nepojede? Nebylo by lepsi investovat do zdiagnostikovani zavady a usetrit si cas s pokusy co by to tak mohlo byt. A taky nekonecne cisteni vadnych soucastek. Benzinove motory jsou slozite elektronicky a elektronika kdyz nefunguje, tak prece neni tezke najit co je vadne. Samozrejme s diagnostikou. A kdyz hledas co by to tak mohlo byt a poodpojujes co jde, nacte ECU spoustu zbytecnych chyb a zase se to prodrazi, protoze musis vsechno smazat a kdyz zadna zavada nezustane, tak se neni ceho chytit. Ona pak zase naskoci, treba kdyz je auto studene, ale to se ti stane treba az druhy den. Radost z toho, ze po vymazani chyb auto jelo v pohode, je ta tam. A znovu na diagnostiku jen s tou jednou zavadou. Pak uz ve velka pravdepodobnost, ze uz resis jen to, co je opravdu vadne. Rada vsem co jim sviti kontrolka motoru tedy je diagnostikovat, diagnostikovat a zase diagnostikovat. Ten co to diagnostiku vymyslel, nebyl hloupy a chtel usetrit praci tem co resi zavady.
Martas
Monday 16 April 2007 - 09:12:42 Citovat
Host
Roman K napsal ...

Kdyz si tady obcas procitam rady oplistu, tak si rikam proc nekdo vymysli takove veci jako treba diagnostika. Vyblikas kody a ono to uz nejak pojede. tak na co diagnostika, ze jo. Ale co kdyz nepojede? Nebylo by lepsi investovat do zdiagnostikovani zavady a usetrit si cas s pokusy co by to tak mohlo byt. A taky nekonecne cisteni vadnych soucastek. Benzinove motory jsou slozite elektronicky a elektronika kdyz nefunguje, tak prece neni tezke najit co je vadne. Samozrejme s diagnostikou. A kdyz hledas co by to tak mohlo byt a poodpojujes co jde, nacte ECU spoustu zbytecnych chyb a zase se to prodrazi, protoze musis vsechno smazat a kdyz zadna zavada nezustane, tak se neni ceho chytit. Ona pak zase naskoci, treba kdyz je auto studene, ale to se ti stane treba az druhy den. Radost z toho, ze po vymazani chyb auto jelo v pohode, je ta tam. A znovu na diagnostiku jen s tou jednou zavadou. Pak uz ve velka pravdepodobnost, ze uz resis jen to, co je opravdu vadne. Rada vsem co jim sviti kontrolka motoru tedy je diagnostikovat, diagnostikovat a zase diagnostikovat. Ten co to diagnostiku vymyslel, nebyl hloupy a chtel usetrit praci tem co resi zavady.


Nepises to uplne spravne, vyblikani kodu je v podstate sekundarni cesta jak zjistit kod zavady, diagnostika ti to primo napise, vyblikani ti vyhodi kod ktery si v tabulkach musis najit ale vysledny efekt je stejny zjistis napriklad vadne konkretni cidlo. K vyblikani zavady nic neodpojujes a ani tim chyby z "registru" nevymazes, takze kdo si auto opravuje svepomoci tak usetri rekneme 500,- za diagnostiku v servisu.

Ohledne cisteni/vymeny soucastek je ten duvod proc toto je zde ve valne mire diskutovano jasny, vetsina lidi co sem chodi pro rady pripadne radi nechce navic leckdy "zbytecne" dily okamzite menit za nove v cene radu tisicikorun (novy krokac a EGR ventil na benzinovy motor stoji prez 5000,- Kc) a navic si obvykle toto dela sam svepomoci a nechce do toho "zbytecne" investovat.
Kdo pravidelne jezdi treba do autorizaku a sam si na aute nic nedela se na to tady nebude ptat resp. zepta se az kdyz mu servis rekne ze je to treba vymenit za vyse uvedene penize coz se mu zda moc.
Roman K
Monday 16 April 2007 - 11:39:48 Citovat
Host
Vis mam pocit, ze pro lidi co sem chodi jsou dve moznosti. Jedna je autorizak = priserne ceny za dily a priserne ceny za diagnostiku. Druha je precist si tady co by to hohlo asi byt a zkouset jednu vec po druhe = spousta zbytecne vynalozeneho casu a prace nez to najdes. Moje filosofie jak lidem pomoct s problemy okolo jejich milacka je, ze muzou prijet ke me, ja jim zjistim co maji za problem tim, ze jim auto zdiagnostikuju, a reknu jim vsechny moznosti zavady, ktere v jejich pripade pripadaji v uvahu. Pokud se rozhodnou pro to, abych jim zavadu odstranil, tak protoze hlavne prodavam starsi dily, tak mam li skladem problematicky dil, jdu, vezmu ho, namontuju a vyzkousim jestli to je opravdu pricina zavady. Pokud ano, muze se zakaznik rozhodnout zda dil chce pouzity, nebo novy (cena u mne je 10% pod cenou Opla) a nebo zda mi zaplati jen za diagnostiku. Dle meho nazoru je to nejsnazsi moznost jak usetrit zakaznikum penize a cas. Vime urcite vsichni jak casto resi zavadu v Oplu. Meni dily tak dlouho, az vymeni i skutecne vadny dil a zakaznik pak zaplati horentni sumu za opravu auta. A to se ti u nme stat nemuze, protoze mi platis jen za to, co je vadne. Nemam totiz problem s tim aby zakaznik u diagnostiky asistoval a videl co na aute delam. V Oplu tuto moznost vzdycky nemas a tim jim nechas volnou ruku aby ti vymenili kde co. Nechci tady znevazovat autorizovany servis, ja sam zavady se kterymi si nevim rady (treba: diagnostika nehlasi chybu a datovy snimek neukazuji spatne hodnoty a presto to nejede jak ma) konzultuji s kluky kteri pracuji v Oplu a maji moznost se z takovou zavadou setkat casteji. Ale resit zavady vyblikavanim kodu a delat tak slozite co jde jednoduse se mi zda zbytecne. Chapu ze mohou byt zavady, jako ze neco klepe na predni naprave, pak je dobre si sem prijit pro radu a svepomoci si to opravit. Ale kdyz jde o elektroniku je prece jen lepsi spolehnout se na ty, co na to maji vybaveni.
JardaB
Monday 16 April 2007 - 12:00:22 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Roman K: OK, popisujes opravdu idealni pristup k diagnostice a servisu, ale jediny problem je v tom, ze nemas servis v kazdem vetsim meste _; Jinak bych se za tebou klidne stavil i ja (mmch. kde sidlis?)

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Roman K
Monday 16 April 2007 - 12:47:56 Citovat
Host
V Brne. Komarovske nabrezi, kousek od centra. Pokud by jsi mel zajem muzes se mi ozvat na tel: 777620300

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1175 sec,0.0900 z toho dotazů.