• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra elektrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
kontrolka ABS - jednotka ABS
Přejít na stranu  1 [2]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
iopkek
Saturday 21 October 2006 - 11:23:05 Citovat
Host
Henry napsal ...

Kde sa nachadza RJ ABS? Asi bude na podobnom mieste, ci je to Vectra, ci Astra. Bodol by aj popis konektoru.

Mam na plane ho rozpojit a zistit odpor a napatie z cidla. Uz som tu v inom vlakne pisal, ze mam problem s LP cidlom, ktory ale nie je jednoznacny - tacho funguje OK, po opatovnom nastartovani spravidla kontrolka ABS zhasne. Vidim sancu v chybe medzi konektorom od kolesa (ten je prestriekany, odpor cidla je OK) az po RJ ABS.

Konektory čidel - spojky jsou v podbězích předních kol a pod karosérií zhruba nad zadní nápravou. Rozpojit a změřit, vyčistit a prostříknout. ŘJ ABS je jak u VeA, tak u VeBe před nádobkou na brzdovou kapalinu.
PavelDM
Thursday 02 August 2007 - 22:56:35 Citovat
Host
ŘJ ABS u VectryA je vlevo vedle sedadla řidiče!!!
Anonymní
Friday 03 August 2007 - 21:50:36 Citovat
Host
Nazdárek, Mám VB r.v.00 2,0DTH. Mám to samý jako MZ. Je to relé ventilů ABS, je to na té kostce v motorovém prostoru na levé straně. To se mám.
Motýlek
Sunday 05 August 2007 - 17:13:54 Citovat
Uživatel #1193
Registrován: Wednesday 11 July 2007 - 18:51:16
Příspěvků: 100
Zdravím,četl jsem Váš problém i když mám OB tak se mi tato závada objevuje také.Zpočátku mě to děsilo,ale postupem času si to už tak neberu.Nevím jak Vám,ale mě se to objeví při rozjiždění vždy ráno,nebo když auto delší dobu stojí,zhruba jednou až dvakrát za čtrnáct dní,během jízdy nikdy,stačí ale vypnout a znovu nastartovat a je klid.Jednou mi to už nedalo a zajel jsem na diag.tam mi řekli,že je to relé čerpadla zpětného chodu,v autorizovaném servisu mi řekli,že o takové závadě v životě neslyšeli,že by se musela vyměnit jednotka ABS cca 30tisíc,je to logický oni jsou výměnkáři a né opraváři.V tý jednotce jsou opravdu dvě relé,nejsou v patici ale naletované,proč tedy vyměnovat jednotku,když by stačilo přeletovat relé.To si nechávám až nakonec,nejdřív to chce vyčistit konektory a zkontrolovat mezery mezi čidlem a tím zubatým kolem na kterých prý dost záleží,není to z mé hlavy,ale od jednoho kdo se tím už nějakou dobu zabývá.Něco na tom asi bude,protože kdyby bylo špatné čidlo nebo něco jiného tak se závada bude objevovat pořád,nebo vůbec,co myslíte?Když na něco příjdete dejte vědět.

Omega B. 2.5V6 X25XE Irmscher
VGT
Tuesday 07 August 2007 - 14:58:33 Citovat
Host
U Oplů se nepoužíval jen jeden systém ABS, je mně s podivem, jak je skoro všem všechno jasné (já např. vůbec nevím, co má MZ za auto, natož pak co má za systém ABS). Řídící jednotky se nacházejí (co jsem já viděl) uvnitř či z boku agregátu ABS. (co to má anonym vedle sedadla řidiče netuším).
Systémy ABS používané v minulém století u Oplů:
Bosch 2 řady
Bosch 5 řady
Kelsey Hayes 415
Kelsey Hayes 430
Na prvních ABS v uvedeném pořadí šla přečíst paměť závad v řídící jednotce (označovaná ECU ABS anebo také EBCM) vyblikáním kódů, u těch dalších v pořadí již nikoliv (jen na diagnostických přístrojích).
Častá závada bývá občasné rozsvícení kontrolky ABS, kdy po vyčtení závad se objeví "nízké palubní napětí" anebo "nízké napětí na relé ABS". Mě to dělá také (mám Bosch 2EH) a projevuje se to v okamžiku rozbíhání stěračů, ale jen někdy. V ten okamžik EBCM zaznamená napěťovou špičku způsobenou rozběhem elektromotoru, odpojí ABS, rozsvítí kontrolku a spustí test systému ABS - pedál zavibruje, když zrovna brzdím. Zpočátku mě to děsilo, teď už vím co to je a neřeším to.
Fa. Bosch ve svých materiálech uvádí, že odpojení ABS může v některých případech způsobit i vysokofrekvenční signál - např. od mobilního telefonu.
Anonymní
Thursday 09 August 2007 - 22:02:39 Citovat
Host
MZ napsal ...

Cau Oplici,
par mesicu uz pozoruji, ze se mi nekdy behem jizdy rozsviti kontrolka ABS. Myslel jsem si, ze bude chyba jen v nekterem cidle, tak jsem je ocistil (jen ty predni samozrejme). Ale zadna zmena. Bal jsem se, ze budu muset vymenit ten naboj l.p. kola. Tak jsem to dal do autorizaku a tam mi povedeli nemilou zpravu, a to ze by bylo treba vymenit jednotku ABS. Cena 24.000,-
To se mi samozrejme dat nechce.

Mate s tim nejakou podobnou zkusenost?
Diky za info.

Anonymní
Thursday 09 August 2007 - 22:07:08 Citovat
Host
mal som ten problem, ze mi svietila kontrolka ABS. Vybral som cidlo z predneho laveho kolesa a premeral odpor cidla... problem bol v "zlomenom" kabli cidla - niekedy to fungovalo a niekedy pri jazde zacalo svietit ABS. Rozrezal som kabel - miesto som nasiel pocas merania odporu pohybom po kabli rukou - a spojil vodič. Zatial to funguje OK.
kofi
Sunday 30 August 2009 - 00:09:23 Citovat
Host
pozrite si toto: Odkaz ja som to urobil podla tohto navodu a je OK.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1690 sec,0.1413 z toho dotazů.