Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
vb caravan 98 ruční brzda |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
horáček |
| ||
Host | Kdo poradí když je auto čumákem do kopce tak velmi špatně drží ruční brzda na posledním zubu a stejně ještě couvne o kousek .Když stojí z kopce žadný problém není zabírá na třetí zub a drží uplně v pohodě. Díky za radu | ||
| |||
riwal |
| ||
Host | Bylo to tu hledej. Jinak musíš ručku seřídit, eventuelně nechat vyměnit pakničky. VeBe se zadníma kotoučema má bubnovou ručku - je n pro jistotu. Nejlíp zjistíš když shodíš zadní kotouče, je to hned, v jakym jsou pakny stavu a hned taky uvidíš, že na seřízení paken je tam rohatka. Pak kotouče nasadíš a dírou v bubnu (při spuštěný ručce) nastavíš pakny aby mírně ale mírně drhly. Potom šroubem u páky seřídíš na asi sedm zubů. | ||
| |||
prtka |
| ||
Host | Máš špatně seštelovaný bubnokotouč správné seštelování je tak, jak je popsáno výše! Samo, že se dá utahovat i pod plastovým překrytem páky, ale to ná vliv jen na délku tzv. kroku vlastní páky, ale nikoliv na správnou funkci vlasních čelistí v bubnu. Prostě to není Fáčko atp., které mělo pakny vzadu i na nožní pedál a byl tam samostav. Tyhle pakny jsou JEN na ručku.Vľdy musíš sundat kolo a seštelovat. Pokud to budeš dělat sám a nikdy jsi to nedělal, tak ti doporučuji to výše popsané a navíc ještě tuľkovou svítilnu, kterou si posvítíš dovnitř bubnou vedlejším volným otvorem, abys viděl, jak ten rozpínací stavěcí mechanismus vypadá. Nahoře jsou proti sobě konce paken, mezi těmito konci je váleček se závitem uvnitř a šroubem, jehoľ hlava vypadá jako ozubené kolečko (teda ty zuby jsou o dost větší než normální ozubení) a pod tímhle zařízením je natažená pružina, která k sobě stahuje konce paken, aby nedrhly o buben. Nastavuješ tak, že tímhle kolečkem (šroubovákem)točíš směrem k pružině (tlačíš na dolní část ozubení), čímľ rozevíráš pakny od sebe. To děláš tak dlouho, dokud lze bubnem točit. Musíš to ale udělat na obou kolech současně, jinak při další STK neprojdeš při testu ruční brzdy. Pak je sjedeš při mírně zataľené ruční brzdě - viz výše. Vypadá to složitě, ale když to uděláš jenou, tak ten grif dostaneš a je to brnkačka. Toto napsal Yper v jiném vlákně | ||
| |||
riwal |
| ||
Host | Jo a na každý straně je to štelování rohatkou obráceně, na jedný starně točíš směrem dolu a na druhý nahoru, ale teď nevim jak na který, ale na to hned přijdeš. | ||
| |||
Palic |
| ||
Uživatel #437 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36Příspěvků: 493 | mel jsem stejny prblem, u me jsou v haji pakny takze jsem to musel pritahnout (roztahnout tu tycku co je v bubnokotouci)....... po serizeni je dobry dotoho stouchnout a zabrzdit......... me totiz po tomto jedna strana brzdila vic a druha min......... Astra K ST, B16DTR Astra J ST, A14NEL Vectra B Caravan, X20XEV | ||
| |||
nejva |
| ||
Host | A když dáš nový pakny tak potom to budeš seřizovat tak třikrát než si to pořádně sedne. A to je potom grif Já jsem vzal takovou tu malinkatou skleněnou žárovčičku (12V, 1,2W) co je normálně v prodeji (ale musí být bez patice) a na tu naletoval kablik a ten pak připojil někam na 12V. Ta žárovčička krásně prošla jednou dírou dovnitř, nádherně to osvítí a můžeš štelovat do alelujá | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | 2 Nejva: dobrý, to by mě nenapadlo, to zkusím taky! 2 Horáček: jak popisuješ tu "jednosměrnost" ruční brzdy - tak to je bohužel u Vecter normální. U Vectry A je to obráceně - má totiž oproti VeB brzdové štíty "vzhůru nohama", brzdí tedy lépe čumákem do kopce. No a abys neřekl, jestli tě tyhle blafy tě nezajímají, tak tady máš návod na : Seřízení ruční brzdy u VeB 1)povolit šroub pod plastovým krytím ruční brzdy 2)sundat pravé kolo a kontrolní díru v bubnokotouči postavit na 12tou nodinu 3) tímhle otvorem vsunout šroubovák a rozpínací rohatkou (ozubená matička) točit směrem dolů tak dlouho, dokud jde s bubněm točit 4) ten samý princip použít i na levém kole, ale musí se s rohatkou točit zase nahoru 5) dotáhnout napínací šroub lanovodu pod ruční brzdou tak, aby i při největším tahu ruč, brzdy se zastavila na max. 7. zubu 6) rozjet se dopředu a mírně zatáhnout ruční brzdu (pozor - bouchne to!) a ujet s ní několik desítek metrů (i 100m) 7) tím se rovnoměrně obě strany sjedou pak případně opět mírně dotáhnout napínák pod ruční brzdou! 9) dozadu nám ale VéBé budou stejně pořád brzdit na ho*no, proto raději vždy ještě zařazuj zpátečku! 10) brzdy máš seřízené - pokud ovšem už nejsou v háji pakny! (autor návodu: Yper) | ||
| |||
Horacek |
| ||
Host | Díky všem za radu. | ||
| |||
Čelda |
| ||
Host | Chlapi,jak je řešenej snímač zatažené ruční(parkovací) brzdy.Dnes jsem celý den jezdil a furt svítila kontrolka ruční brzdy.Teď odpoledne když jsem přijel,tak jsem jí zatáhl a trochu couvnul na zpátečku a přestala svítit.Jak je to tam řešený? Díky. | ||
| |||
Richec |
| ||
VeBe CARAVAN 1.8 16V X18XE Sport r.v.98 Uživatel #1426 Registrován: Wednesday 13 February 2008 - 12:32:04Příspěvků: 453 | Kucí,že při zatažení ruční brzdy za jízdy se ozve šílená rána,jsem si vyčetl,že je normální Ale při přezouvání na zimáky jsem postřehl jednu,pro mě,nenormálnost a to tu,že když jsem měl zadní kolo na heveru a ručku zataženou,tak s kolem šlo hýbat.Prostě asi o 10-15° s ním šlo otáčet tam a zpět.Je to normální ??? Díky Vectra B Caravan r.v.98 VeB Caravan 1,8 16V X18XE 85KW Spotr r.v.12/98 in-line ROLLERBLADE na blbnutí s dcerou Merida Crossway TSF100 do přírody | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |