• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
ráfky z lehkých slitin-15"-opel astra G
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
zdenál
Thursday 17 November 2005 - 14:11:44 Citovat
Host
ahoj oplácí,

mám problém se sundáváním kol při jejích výměně. Mám kola s disky z lekých slitin. Chtěl jsem dnes si sám přehodit letní kola za zimní, ale nejdou mně sundat kola. Šrouby povolím i vyndám ale disk se z naboje ani nehne, jak kdyby byl na něm zalisovaný. Zkoušel jsem to prostříknout MD spraym, poklepat paličkou vúbec se to nehne.Měl jsem auto na heveru takže jsem s kolem moc nemohl lomcovat. Kola předtím byla sejmuta cca před rokem.
Ze zkušenosti vím,že sundávaní jde tíž, ale teď se to ani nehne.
Kdo mi poradí co s tím a do budoucna jeké udělat opatření, aby k tomuto jevu nedocházelo. Nedovedu si představit, že by se mi na cestě stal defekt pneu a co pak s tím.
Dík za každou radu.
Zdenál

případně odpověď na mail: Email
Jakub
Thursday 17 November 2005 - 14:40:49 Citovat
Host
Já sem na svym autě takle páčil pravé zadní kolo a trvalo mi to 15 minut, jak tam bylo nahnilý (byl to plecháč). Nejvíc se mi osvědčila metoda železnou tyčí zevnitř kola. Zapřel jsem tyč mezi spodní rameno a pneumatiku a pořádně zabral, pak jsem kolo kousek pootočil, zabral tyčí atd... a pak to šlo dolů. Jako reálná ochrana mi připadá pořádně očistit kotouč drátěným kartáčem a postříkat to WDčkem (stejně se asi vypálí)
K_P
Thursday 17 November 2005 - 18:08:45 Citovat
Host
Tohle je častý problém i jiných aut, že se alu disky připečou. V praxi se to řeší gumovou palicí, za otáčení kola se buší na vnitřní stranu disku až se kolo odrazí. Jak psal Jakub čistit a čistit, případně si pořídit tu gumovou palici. Ideální je když jeden bouchá a druhej otáčí a chytá to kolo.
<span class='smallblacktext'>[ Upraveno Čt lis 17 2005, 06:14 ]</span>
Václav GT
Thursday 17 November 2005 - 18:46:40 Citovat
Host
Jakub napsal ...
... pořádně očistit kotouč drátěným kartáčem a postříkat to WDčkem (stejně se asi vypálí)

Doufám, že nemluvíš o brzdovém kotouči . Já při výměně kol namažu středicí kroužek disku lehce vazelinou, WéDéčko je málo. Také závity šroubů kol přimáznu. A je po problému. Teď to Zdenálovi nepomůže, ale pro příště ...
ttoommaass
Friday 18 November 2005 - 09:14:24 Citovat
Host
Tak tohle znam jeste ze 120ky, take mi prirezavala kola k naboji. Resil jsem to busenim z vnitrni strany do pneu gumovou palici. Aby znovu neprirezla, doporucuji grafitovou vazelinu a samozrejme pred tim ocistit naboj ocelovym kartacem a smirglem do hladka.

TOM
Yper
Friday 18 November 2005 - 11:05:42 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Pokud jsi ho ještě skutečně nepovolil a nemáš možnost s tím jít do pneuservisu a nebo na zvedák, kde je možno použít hrubou sílu, tak možnost je taková drastičtější.
Povol šrouby na kole o jeden až dva závity a pomalu se s autem projeď - stačí krátký úsek. Ideální je, když pojedeš zatáčku - jakmile se kolo trochu uvolní, začne bouchat a oakmžitě zastav. Nesmíš jet rychle a dá se to použít jen jako poslední nouzovka.
Pak stačí nábu (ten vystřeďovací kroužek kroužek) ošmirglovat a natřít slabou vrstvou vazelíny.
Tohle bývá problém hlavně plechových kol a liťáků, které jsou tzv. originály pro Opel. Tzn., že díra v kole je rovna průměru vystřeďovacího kroužku na nábě.
My co máme neoriginál liťáky, tak musíme mít mezi nábou a hliníkovým kolem vystřeďovací plastový kroužek a tak se nám to nestává.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
PanVectra
Friday 18 November 2005 - 12:22:45 Citovat
Host
To samé u mě na VeA plecháče byly tak přirezlé, že sem mohl snad klidně jezdit bez šroubů... Zadní kolo sem onehdá píchnul, a nebylo možné ho dostat dolu. tak sem se nasral a řezal do plecháče kladivem a ejhle ono se ani nehlo... pak mě napadlo vzít rouru cca 3m dlouha(ležela kousek od parkoviště) a zapřel mezi rameno a kolo a najednou rána a kolo bylo dole... Pak sem doma chtěl sundat ostatní kola a ani jedno nešlo... tak sem si vzal fakt velikej stahovák a nebudete věřit ty kola odlítávaly z podběhů jak papír... pak očistit náboje a kola a pak spešl vazelína odolná do 2000 stupnů (ne grafitka)a od té doby po problémech.
qpc
Friday 18 November 2005 - 16:44:44 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
Yper: tak přesně touhle drastickou metodou jsem to dělal loni,stačilo ujet 15 metrů v kruhu .-)

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


zdenál
Friday 18 November 2005 - 21:27:03 Citovat
Host
díky všem, kteří se mi ozvali. Dnes v pneuservisu si borec s tím poradil. Auto zvedl na sloupovém zvedáku, vzal velké kladivo a přes podložku pořádně do kola (zadní) z vnitřní strany bouchal až kolo odpadlo. Přední demontoval v pohodě. Díval jsem se na osazení na bubnu bylo to pěkně zoxidované. Z jedné odpovědi vyplynulo použít na osazení vazelínu do 2000 stupňů, jaký je to typ a kde se to dá sehnat.Chtěl jsem původně použít grafitku, která se mi osvědčila na šroubech kol (ale tam není tal vysoká teplota).
Ale dle odpovědi není vhodná.

dík za tip
JOB
Friday 18 November 2005 - 21:49:56 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Zdenál: Grafitka je dobrá a dostupná.Každopádně pořádně očistit.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1983 sec,0.1278 z toho dotazů.