Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
ráfky z lehkých slitin-15"-opel astra G |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
zdenál |
| ||
Host | ahoj oplácí, mám problém se sundáváním kol při jejích výměně. Mám kola s disky z lekých slitin. Chtěl jsem dnes si sám přehodit letní kola za zimní, ale nejdou mně sundat kola. Šrouby povolím i vyndám ale disk se z naboje ani nehne, jak kdyby byl na něm zalisovaný. Zkoušel jsem to prostříknout MD spraym, poklepat paličkou vúbec se to nehne.Měl jsem auto na heveru takže jsem s kolem moc nemohl lomcovat. Kola předtím byla sejmuta cca před rokem. Ze zkušenosti vím,že sundávaní jde tíž, ale teď se to ani nehne. Kdo mi poradí co s tím a do budoucna jeké udělat opatření, aby k tomuto jevu nedocházelo. Nedovedu si představit, že by se mi na cestě stal defekt pneu a co pak s tím. Dík za každou radu. Zdenál případně odpověď na mail: Email | ||
| |||
Jakub |
| ||
Host | Já sem na svym autě takle páčil pravé zadní kolo a trvalo mi to 15 minut, jak tam bylo nahnilý (byl to plecháč). Nejvíc se mi osvědčila metoda železnou tyčí zevnitř kola. Zapřel jsem tyč mezi spodní rameno a pneumatiku a pořádně zabral, pak jsem kolo kousek pootočil, zabral tyčí atd... a pak to šlo dolů. Jako reálná ochrana mi připadá pořádně očistit kotouč drátěným kartáčem a postříkat to WDčkem (stejně se asi vypálí) | ||
| |||
K_P |
| ||
Host | Tohle je častý problém i jiných aut, že se alu disky připečou. V praxi se to řeší gumovou palicí, za otáčení kola se buší na vnitřní stranu disku až se kolo odrazí. Jak psal Jakub čistit a čistit, případně si pořídit tu gumovou palici. Ideální je když jeden bouchá a druhej otáčí a chytá to kolo. <span class='smallblacktext'>[ Upraveno Čt lis 17 2005, 06:14 ]</span> | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | Jakub napsal ... ... pořádně očistit kotouč drátěným kartáčem a postříkat to WDčkem (stejně se asi vypálí) Doufám, že nemluvíš o brzdovém kotouči . Já při výměně kol namažu středicí kroužek disku lehce vazelinou, WéDéčko je málo. Také závity šroubů kol přimáznu. A je po problému. Teď to Zdenálovi nepomůže, ale pro příště ... | ||
| |||
ttoommaass |
| ||
Host | Tak tohle znam jeste ze 120ky, take mi prirezavala kola k naboji. Resil jsem to busenim z vnitrni strany do pneu gumovou palici. Aby znovu neprirezla, doporucuji grafitovou vazelinu a samozrejme pred tim ocistit naboj ocelovym kartacem a smirglem do hladka. TOM | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Pokud jsi ho ještě skutečně nepovolil a nemáš možnost s tím jít do pneuservisu a nebo na zvedák, kde je možno použít hrubou sílu, tak možnost je taková drastičtější. Povol šrouby na kole o jeden až dva závity a pomalu se s autem projeď - stačí krátký úsek. Ideální je, když pojedeš zatáčku - jakmile se kolo trochu uvolní, začne bouchat a oakmžitě zastav. Nesmíš jet rychle a dá se to použít jen jako poslední nouzovka. Pak stačí nábu (ten vystřeďovací kroužek kroužek) ošmirglovat a natřít slabou vrstvou vazelíny. Tohle bývá problém hlavně plechových kol a liťáků, které jsou tzv. originály pro Opel. Tzn., že díra v kole je rovna průměru vystřeďovacího kroužku na nábě. My co máme neoriginál liťáky, tak musíme mít mezi nábou a hliníkovým kolem vystřeďovací plastový kroužek a tak se nám to nestává. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
PanVectra |
| ||
Host | To samé u mě na VeA plecháče byly tak přirezlé, že sem mohl snad klidně jezdit bez šroubů... Zadní kolo sem onehdá píchnul, a nebylo možné ho dostat dolu. tak sem se nasral a řezal do plecháče kladivem a ejhle ono se ani nehlo... pak mě napadlo vzít rouru cca 3m dlouha(ležela kousek od parkoviště) a zapřel mezi rameno a kolo a najednou rána a kolo bylo dole... Pak sem doma chtěl sundat ostatní kola a ani jedno nešlo... tak sem si vzal fakt velikej stahovák a nebudete věřit ty kola odlítávaly z podběhů jak papír... pak očistit náboje a kola a pak spešl vazelína odolná do 2000 stupnů (ne grafitka)a od té doby po problémech. | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | Yper: tak přesně touhle drastickou metodou jsem to dělal loni,stačilo ujet 15 metrů v kruhu .-) Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
zdenál |
| ||
Host | díky všem, kteří se mi ozvali. Dnes v pneuservisu si borec s tím poradil. Auto zvedl na sloupovém zvedáku, vzal velké kladivo a přes podložku pořádně do kola (zadní) z vnitřní strany bouchal až kolo odpadlo. Přední demontoval v pohodě. Díval jsem se na osazení na bubnu bylo to pěkně zoxidované. Z jedné odpovědi vyplynulo použít na osazení vazelínu do 2000 stupňů, jaký je to typ a kde se to dá sehnat.Chtěl jsem původně použít grafitku, která se mi osvědčila na šroubech kol (ale tam není tal vysoká teplota). Ale dle odpovědi není vhodná. dík za tip | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Zdenál: Grafitka je dobrá a dostupná.Každopádně pořádně očistit. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||