Autor
|
Příspěvek
|
Marian | Tuesday 30 August 2005 - 11:21:22 | | |
Vcera sa mi stalo presne to iste, 2x po sebe. Mam Zafiru, 2000, 1.816V XE1, nabehanych 204000 km (tesne pred servisnym intervalom). Vcera mi motor zdochol pocas jazdy v kolone (nestal som) a druhy raz po ubehnuti dalsich 160 km pri jazde dole kopcom. Kedze mam automat, nedokazem presne urcit, ci tam bola vrazena rychlost, alebo neutral. Kedze v Bratislave su absolutne strasne servisy Oplu, mohol by mi niekto, prosim, spisat presny zoznam toho, co vsetko treba nechat skontrolovat (teda co vsetko moze zdochnutie motoru sposobit)? Moc dakujem. |
| |
|
riwal | Tuesday 30 August 2005 - 12:08:46 | | |
Pokud je to EGR, tak vyčistit a zaslepit, je to jednoduchý. |
| |
|
Anonymní | Tuesday 30 August 2005 - 12:16:23 | | |
Zkusil bych dotahnout kostru od baterie na karoserii. Take je mozne ze je v nadrzi spatny benzin, ktery byl pajcnuty vodou, zkontrolovat pal. filtr. |
| |
|
Marian | Tuesday 30 August 2005 - 22:48:23 | | |
Dik za tipy. Situacia sa mi dnes vyvinula k horsiemu - motor zacal pocas jazdy vynechavat (nahly pokles otacok, pricom okamzite nabehnu spat - cuka s motorom), citim pokles vykonu a na asi 30 sec. sa mi rozsvietila oranzova kontrolka motoru, ale sama zhasla. Odporucani servisaci maju plno do konca buduceho tyzdna a ja som dostal odporucanie jazdit, kym to neklakne uplne, aby sme rychlejsie zistili, kde je chyba. Parada, tak teraz babo rad |
| |
|
riwal | Wednesday 31 August 2005 - 07:11:44 | | |
Hmm to vypadá na visící EGR. |
| |
|
Marian | Monday 05 September 2005 - 08:57:35 | | |
Takže pokračovanie: v sobotu som bol v Opli na diagnistike - hlasilo to vypadok dat z cidla teploty motora a chybu vahy vzduchu. Ukecali ma tam, ze je to 100% ucpana skrtiaca klapka. Vybrali ju, skutocne bola ucpana, vycistili a spolocne sme sa tesili ze mam problem za 900 Sk vratane diagnistiky vyrieseny. Vyrazil som zo servisu a po cca 30 km zacalo presne to iste - motor skrti, cuka a preblikava oranzova kontrolka. Musel som to auto potrapit 300 km cestou, celkom sa drzalo, ale poslednych 10 km pri navrate zdechlo uplne - motor mi asi 4x zdochol a kontrolka svieti nonstop. Takze dnes to davam servisakovi, aby sa pozrel na vsetko ostatne, vratane EGR... |
| |
|
Anonymní | Monday 05 September 2005 - 10:02:27 | | |
Ahoj,
tak jen pro informaci, u mne ten problem zatim skutecne odeznel vymenou EGRu, auto zatim jezdi, a tak to snad i zustane
Cau, Ruda G. |
| |
|
riwal | Monday 05 September 2005 - 10:19:22 | | |
Pokud EGR nezaslepíš, tak se to bude dříve či později opakovat. Pokud máš ovšem novější motor s dvěma lambdama, tak máš smůlu. |
| |
|
Anonymní | Monday 05 September 2005 - 12:15:45 | | |
Tak to vypadá, že mám smůlu (2 lambdy). Proč myslíš, že se to bude opakovat? Ptám se, abych věděl, na co a proč se mám připravit.. Nedá se to nějak "obejít"?
Dík, Ruda G. |
| |
|
riwal | Monday 05 September 2005 - 12:23:05 | | |
Dříve nebo později se EGR zase zanese karbonem a bude haprovat. Jedině že by si ho prevetivně jednou za rok pořádně prostříkal něčim co rozpouští karbon (třeba něčim na čištění karburátorů). |
| |
|
|