Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
OC - diferenciál "táhne" doleva |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
nocturne.op.15 |
| ||
Host | Ahoj a klidné povánoční odpoledne všem. Dnes napadl hnusný a místy bílý sníh a já si u svého miláčka (Caravan 3.2V6 AT) všiml poměrně nepříjemné skutečnosti: při přidání plynu do prokluzu má zadek docela hnusnou tendenci utíkat doleva (vždy). Jakoby diferenciál zabíral výrazně nestejnoměrně. Zimní pneu stejně ojeté, překvapivě i dobře nasazené, bez alarmujícího opotřebení. Nezdá se, že by to někde přibržďovalo, ostatně Legend mi dělal brzdy na zadku před nedávnem. Ruční brzdu přimrzlou nemám, neb jí nepoužívám. Samozřejmě vzniká otázka - proč? Pravděpodobně bude nemocný diferenciál, ale kde a jak? Díky za tipy a hezký zbytek svátků všem! | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Mas samosvor? (predpokladam, ze AT 3.2 ho mely) Nemuze to byt vlastnost gum? Pokud guma nema symetricky vzorek (ted nevim, jak to je oznacovano, myslim, ze jsou to ty, co nemaji oznacen smer rotace ale vnejsi stranu) tak by to mohlo pri hrabani na obou stranach tlacit jednim smerem. Zkusil bych prehodit kola vzadu. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Ano, má. Gumy - Michelin Alpin 205x65 R15, směr rotace OK. Za normální jízdy auto nikam netahá ani když přidám, jen jakmile to proklouzne, stočí se auto zadkem doleva | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1193 | Tož to nebude problém v diferenciálu, ale dle mého spíš v systému TC... W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Podle čeho jsi poznal, že máš samosvor? | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | tak gumama to asi podle vzorku nebude. Napada me spatna geometrie... Samotne pribrzdovani nejakeho kola by snad na ujizdeni do strany nemelo mit vliv - bud hrabe jedno a nikam to neujede, nebo hrabou obe a pak se nic nepribrzduje. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Colommbo na to asi kápnul, jen moc nechápu proč. S vypnutým TC se to chová nepoměrně lépe, respektive švihne to zadkem na tu či onu stranu podle aktuální situace na silnici. Ale pokud vím, nemá TC nic společného s rozdělením momentu mezi kola, jen přibržďuje motor na výkonu, není liž pravda? Ad samosvor - 3.2 AT jinou konfiguraci - pokud vím - nemá ani neměla. Otázka pochopitelně je jak na tom jsou lamely Geometrie - hm, tomu bych se na našich silnicích nedivil. Co bylo před měsícem OK, to už dávno nemusí být pravda. | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Colommbo na to kápnul správně. Pravděpodobně nemáš samosvor, ale máš TC plus. TC přibržďuje motor, jak správně píšeš, ale TC plus kromě motoru přibržďuje i zadní kola a nahrazuje tak samosvor. Chybu máš tedy tam. Proto taky když vypneš TC tak se ti závada neprojevuje. Jaký máš obrázek na tlačítku kterým vypínáš TC? | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | No tak to se svet v prdel obratil uz takhle brzo??? Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Jerry |
| ||
Jerry Uživatel #596 Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15Příspěvků: 783 | Ahoj Omegy nikdy tzv. samosvor neměli. Má to podobné chování , ale je to trochu jinak. Ofiko se tomu říká "diferenciál s omezeným prokluzem". Dle nastavení to jede 32-38% samosvoru mezi koly. Systém je řešen čtyřmi planetami v diferenciálu (místo dvou) tzn. dvě hřídelky křížem a na každé dvě kola a brzdovým systémem na každé straně diferáku poháněné v podstatě vnitřním hydraulickým čerpadlem který je součástí diferenciálu. Pokud se některá část něco !! prostě přestane fungovat tak se diferák chová jako kdyby jedno kolo prokluzovalo. To že může být chyba v TC to je taky pravda ale to je v této kombinaci na delší povídání. Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128 | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |