Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Mechanicky hluk při kolech v levém rejdu a přidaném plynu |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Zdrahy |
| ||
Host | Ahoj lidi, nedávno jsem náhodou zjistil (musí být vypnuté radio, klima a zavřená okna aby bylo ticho) že když točím doleva a zároveň přidám plyn, ozve se mechanický hluk - jako by něco dřelo. Pocitově jde hluk směrem od pravého předního kola. Jde o OC 2,5DTi AT v kombi. Nechal jsem v servisu vyměnit ložiska v předních kolech, kotouče jsou OK a destičky nové - bohužel žádná změna Když dám levý rejd bez plynu (na N), žádný hluk, zařadím D, přidám a začne to hlučet (něco točícího se o něco dře). V podběhu není vidět, že by to dřelo kolo. Nepotkal jste se někdo z vás s něčím podobným? Díky předem za jakoukoli radu. | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1193 | Může to být jenom ten blbej plech souběžně s brzdovým kotoučem, zkus ho maličko odehnout či přihnout, občas to může dělat neplechu... W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
Zdrahy |
| ||
Host | Plech jsem srovnal hned ze začátku (měl jsem to zmínit rovnou) - jak píšu, zajímavé je, že se ten zvuk ozve jenom když akceleruju - kolo je zatížené (odstředivá síla jde proti němu). Nevím, jestli to jde z kola - z místa řidiče to tak připadá a když otevřu okénko, není to v aerodynamickém hluku slyšet.. Nejdou mi do hlavy ty podmínky - přidání plynu a levý rejd. Kdyby to byl předohrab tak měním homokinetický kloub, ale u tohohle auta mi to hlava nebere | ||
| |||
ciba |
| ||
xladas Uživatel #2032 Registrován: Saturday 10 April 2010 - 19:25:36Příspěvků: 594 | tak poprosit nekoho venku aby zjistil odkud to jde ale dle me to taky bude neco s kotoucem nebo jeste nejaky cep? Vauxhall Omega B sedan 2.5V6 1997(žába), Opel Omega B combi 2.5TD na ND1997 (Čertík) Diagnostika Opel a Ford Praha a okoli, kdyby nekdo chtel Mantzel box tak SZ... | ||
| |||
Zdrahy |
| ||
Host | Dnes jsem se svezl s mechanikem, točili jsme se na parkovišti dokola s různou rychlostí, přidáváním a ubíráním.. Přišli jsme na to, že hluk se ozývá v závislosti na otáčkách motoru, dokonce i když jedu nad určitou rychlost -zařadím Nko a šlápnu na plyn.. Takže to vypadá, že jak se trochu naklání motor v závislosti na otáčkách, v okamžiku kdy ho celkově odstředivá síla tlačí na pravou stranu v levé zatáčce, dotýká se nějaká část motoru kastle.. no jsem zvědavý jak tohle v servisu najdou každopádně díky za tipy | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1193 | Taková (prozatímní) diagnóza mi přijde přinejmenším trochu zvláštní a jsem upřímně zvědav na resumé... W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
Zdrahy |
| ||
Host | Ještě mě napadá, že mi nedávno dělali turbo (začalo téct, tak šlo ven, na repasi a zase dovnitř - přitom jsem nechal vytahat ty klapky v sání co o nich všichni píšete ) prakticky jsem ten zvuk zjistil potom, co jsem si to dovezl ze servisu.. To jen aby to bylo zajímavější Turbo je napravo dole u tohohle modelu.. | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1193 | Zdrahy m.j. napsal "Přišli jsme na to, že hluk se ozývá v závislosti na otáčkách motoru, dokonce i když jedu nad určitou rychlost -zařadím Nko a šlápnu na plyn.." Takže ještě jestli tomu dobře chápu, tak ten zvuk je závislý na otáčkách motoru a ne na rychlosti auta a tedy otáčejících se kol...? W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
Zdrahy |
| ||
Host | Přišli jsme na to dnes (když jsem se točil na parkovišti a koumal jak a kdy se to ozývá). V podstatě jsem měl za to, že to má vliv na rychlost auta, ale zjistil jsem, že když rozjedu auto na určitou rychlost a vyřadím automat na N, s klesnutím otáček ten zvuk ztrácí na intenzitě. Doopravdy to vypadá, že v levém rejdu se přenáší vibrace od motoru do kastle dotykem kovové části motoru na kov kastle. Pocitově to jde z pravé přední strany, tipoval bych tedy logicky že to hlučí kolo, ale dnes jsme zjistili, že to doopravdy souvisí s otáčkami. Možná že když ho v levém rejdu odstředivá síla tlačí napravo a při akceleraci se naklání v uložení, tak se o něco opře.. zítra na to v servisu kouknou, tak doufám, že na něco přijdou.. | ||
| |||
Tomis |
| ||
Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | Neco podobnyho taky slysivam .. ale zkouset otacky motoru? to mne zatim nenapadlo, prikladal jsem to nutnosti vymeny praveho predniho loziska (zatim nemeneno) .. zadni uz jo BTW. potrebuju diferak nejlepe s prevodem kolem 2,7-2,8 .. sem s nima _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |