Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
VB r. 01 2,2DTI při 2000ot. padá do nouz. |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
kafebar |
| ||
Host | Zdravím, čtením a hledáním na foru sem strávil asi 15 hodin což mi pomohlo zkusit pár věcí, ale už mi došli možnosti. Mám problém s V B r.v.01 2,2DTI Y22DTR a to takovy že jedu-li konstantní rychlosti kolem 100km/h na 5 stupeň což je kolem 2200ot/min a jedu i jen do mírného stoupaní tak během chvile spadne dou nouzáku a omezí výkon. Pokud podřadím a budu brzdit motorem nebo nechám vyřazeno tak za chvilku se vrátí do normálu a zase jede. Občas se to stane i na trojku do prudkého kopce ale musim se držet v rozmezí 2000-2500ot/min. Pokud jedu nad 120km/h což je přes 2500ot tak už se mi to nestane a jede bez problému furt. Jinak 1. prošel sem podtlakové hadičky a dirku nenašel 2. vyndal a vičistil EGR 3. vyčistil podtlakové čidlo v sání 4. nakonec sem celé sání rozebral a vyčistil i se sacíma kanálkama a vyměnil těsnění 5. skontroloval a vestgate(bo jak se to píše) funguje 6. zkusil sem vyrobyt prstenec do vahy vzduchu schrnutí: očista a prstenec zlepšili projev motoru, nicméně problém s padáním do nouze stále přetrvává. Přivítám jakoukoliv radu jak ji vyléčit. Předem díky za rady. Jo jinak pocítač vypsal z paměti kritickou chybu motoru. | ||
| |||
knight |
| ||
Host | a EGR funguje, zkousel si ho tou podtklakovou hadickou otvirat ? | ||
| |||
kafebar |
| ||
Host | Tak dnešní zjištění z podkapoty. Na radu jsem zkusil vyndat EGR a při podtlaku ten trn nebo co to je zajede a pak se vráti do původní pozice. Vyndal sem hadičky a vyzkoušel injekčníma stříkackama a dírku nemaj. Prohodil ty dva shodné selenoidy mezi sebou a beze změny. A byl jsem dnes na diagnostice jinde a tam to napsalo chybu recilkulace výfukových plynů - nefunkční nebo nekompletní. Prosím o další rady a nápady co zkusit nebo jak to opravit. Díky moc | ||
| |||
kafebar |
| ||
Host | Nikoho nic nenapadá? Jo jinak když pdne do nouzáku je slišet hlasité ufouknutí turba. | ||
| |||
Kafebar |
| ||
Host | Ehm. Tak dneska sem se nastval a dal se do rozebrani turba. Po nekolika navztevach obchodu a postupneho si dokupovani vercajku sem ho rozebral. Bylo jen lehce zanesene trouchu drhlo o stenu a jinak oka. Tak sem ho obrousil namazal grafitem poskladal a narval zpet do auta. A? A vysledek je takovej ze to stale pada do nouzaku a jedinej rozdil je ze ma plynulejsi tah. Takze napada nekoho neco noveho? Privitam jakykoli napad. Me jaksi napady uz dosly. Omlouvam se ze pisu takhle ale jsem na mobilu. | ||
| |||
kafebar |
| ||
Host | Tak už mám po problémech dnes po 100km na dálnici Vectra udělala b b b b zdechla a už sem ji nenatočil. | ||
| |||
strelak |
| ||
VB-X20DTL Uživatel #530 Registrován: Tuesday 20 December 2005 - 15:45:52Příspěvků: 171 | zdar,ještě možná podtlaková pumpa, jinak,já tohle řeším opravdu hodně dlouho a bez výsledku,vyměnil jsem snad všechno ohledně podtlaku a nic. před tím spadnutím do nouze to zakouřilo? | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 kafebar: píšeš, že ti to teď nejde vůbec natočit. Změnilo se to? Našli jste něco? Celkem mne to zajímá. U dieselu není důvod, proč by to nemělo jít nastartovat, protože pokud vstřikovací čerpadlo dává, tak motor musí chytit ať se děje co se děje - a nebo bude i jen černě hulit z výfuku. Takže několik věcí, na které bych chtěl odpovědět: 1 - povolit potrubí (jakékoliv) vedoucí od čerpadla ke vstřiku a točit startérem a zkontrolovat, zda z něj jde nafta. 2 - pokud z něj nafta nejde, tak čerpadlo nedostává informace z ŘJ auta a nebo dostává, ale v samotném čerpadle odešla elektronika (ten horší případ!) a nebo v něm odešel elektromagnetický ventil přípusti paliva. Také se mohlo stát, že došlo k nasátí vzduchu v sacím potrubí z nádrže na čerpadlo. Startérem jen tak k nasátí pak nedojde a k proražení z čerpadla na trysky už pak vůbec ne! Na to pomáhá jen auto pomalu roztáhnout na 4°. 3 - ŘJ auta nedává povel elektronice čerpadlu proto, protože mohou být někde porušeny kabely a nebo se elektronika v čerpadle přehřála a spálila (nic neobvyklého u určitého druhu vstřikovacích čerpadel). Nebo odešel onen el.mag. ventil z důvodu mech. poruchy - myslím že jde vyměnit či opravit. 4 - ŘJ auta nedává povel elektronice čerpadla proto, protože sama odešla - stát se může, nic není nemožné a nebo že sama není napájena a bez ní se nespustí nic - snad jen airbag. Při zapnutí klíčlu v zapalování se rozsvěcují určité kontrolky a mezi nimi je i oranžová kontrolka se symbolem motoru, která po nějaké chvíli zhasne. Pokud se nerozsvítí, tak ŘJ není napájena a nebo pokud se rozsvítí jen na velmi kratičkou dobu a pak okamžitě zhasne a nebo zabliká, tak je chyba v napájení jednotky (pojistky + kabely (jsou i v motorové části)) a nebo došlo k vymazání programu v ní a nebo je tam studený spoj na tištěném spoji v ní. Rozebrat, zkontrolovat a nechat si od zkušeného elektromechanika propájet součástky mikropájkou, která má regulaci teploty. Také mohlo dojít k poruše čipu v ŘJ, který má v sobě nahraný samotný program. Hezky to je o tomto mikročipu napsáno na slovenských stránkách "opelclubu" - výměna poškozené Eprom paměti. 5 - udělat kontrolu palivového potrubí z nádrže do palivového filtru, včetně jeho kontroly, a k čerpadlu. Udělat kontrolu přepadových hadiček od vstřiků a a jedna rada na konec - pokud je vstřikovací čerpadlo zavzdušněné a nebo mu není nafta puštěna na sání z různých důvodů shora napsaných, tak startér točí s motorem o mnoho lehčeji a s jiným zvukem - ale chce to mít to ucho trénované, to přiznávám. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
kafebar |
| ||
Host | Tak mi dneska konečne vytahali stehy tak sem šel zkusit a výsledek je po tom co sem odmontoval jedno tlakový potrubý od vstřiku a skusil točit motorem tak to zacákalo celej motor naftou takže předpokládam že vše okolo nafty je oka. Stále nejde nastartovat jen točí je citit nespálena nafta a to je vše. | ||
| |||
csala |
| ||
Host | Ak je vadny Snimac polohy klukoveho hriadela, motor nejde natocit. Je to jediny snimac, kde riadiaca jednotka motora hodnoty z neho nedokaze nahradit. Tento Snimac polohy klukoveho hriadela sa nachadza v cerpadle. Diagnostika by mala vediet jeho chybu odhalit. Mne pri vypadku tohto snimaca rozsvietilo kontrolku motora az po cca 10 sekundovom nepretrzitom startovani. Motor Y22DTH. Tolko k nepojazdnemu autu. K tomu padaniu do nudzaku - podobne sa sprava vadny Snimac otacok klukoveho hriadela. Je umiestneny v bloku motora, pod chladicom oleja. Po prehriati dava nespravny signal do riadiacej jednotky motora a vtedy si riadiaca jednotka motora berie nahradny signal zo Snimaca polohy klukoveho hriadela a motor spadne do nudzaku. Po ochladeni tento Snimac otacok funguje spravne, staci par °C. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |