Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
kontrolka motoru |
Přejít na stranu [1] 2 3 4 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
IVO |
| ||
Host | zdravím oplákov, vlastním Vectru B, 2.0 TDI 1998, z času na čas sa rozsvieti kontrolka elektronika motoru, zvyčajne ak ju preženiem na 4-ke cez 110 kmh. Následne poklesne výkon - prejde do núdzového režimu. Po vypnutí a naštartovaní sa stav zvyčajne upraví. Diagnostika stanovola problém s čidlom podtlaku. Vymenil som merač váhy vstupujúceho vzduchu, ale stav pretrváva. Má niekto skúsenosti ? Vďaka. | ||
| |||
Marek |
| ||
Host | koukám, že máme asi stejný problém. Já se Zafirou. Rozsvítí se kontrolka,poklesne výkon a za chvilku je to zas ok. Oplácká vychytávka motorů, koukám ,že je nás víc.... | ||
| |||
Dmcd |
| ||
Host | proc ZAFIRA-OSTATNI? spis VECTRA-MOTOR ne... pokud dignostika hlasi chybu cidla podtlaku tak to neni vaha vzduchu! muze to byt prodrena podtlakova hadicka (kdekoliv kde dochazi kontaktu teto hadicky a necim jinym - obzvlaste kolem husich krku s kabelama) nebo to muze byt spatny solenoid (je to elektronicka vecicka co vpodstate generuje podtlak a zjistuje jestli nekde neutika) - to by mohlo byt ono (jsou dva vlevo umisteny za vikem od nadrzky na ostrikovaci kapalinu a prip. jeden vpravo vzadu - pokud pujdes po podtlakovech hadickach treba od EGRu tak je objevis) - nebo profukuje EGR (to by hlavne bylo pri otackach do 2t) nebo podtlakovej ovladac klapky (kdykoliv kdyz je seslaplej plyn) nebo podtlakovej ovladac klapky na turbu (prechod pres cca 2tis - kdyz zabere turbo) [ Upraveno Thursday 24 August 2006 - 16:02:15 ] | ||
| |||
Peter |
| ||
Host | Ahoj Opláci ! Mám na Vás jednu otázku.Počas jazdy sa mi niekoľkokrát rozsvieti kontrolka motora a zhasne vtedy keď počas jazdy,alebo keď aj auto stojí s bežiacim motorom šlapnem na brzdu,nemusím silno stačí trocha prišlapnúť a vtedy zhasne.Po chvíli sa znova rozsvieti prišlapnem brzdu a znova zhasne.Neviete čím to môže byť ? Na chode motora som nezbadal žiadnu zmenu aj keď svietila. VeBe X20DTL r.v.1997 | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | To co napsal Dmcd: zkontroluj si všechny podtlakové plastové hadičky. Jejich koncovky, zda někde nejsou povypadané, zda sedí v gumových koncovkách nebo zda někde není prodřená - i jen vybroučené plošky to dělají, protože tam pak bývá mikroskopická prasklina a tou se přisává vzduch. Opravuje se to buď navlečením gumové-silikonové hadičky nebo smršťovací bužírkou na ní a její konce. Může být i vadný solenoid, ale to je až poslední věc. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Peter |
| ||
Host | Yper napsal ... To co napsal Dmcd: zkontroluj si všechny podtlakové plastové hadičky. Jejich koncovky, zda někde nejsou povypadané, zda sedí v gumových koncovkách nebo zda někde není prodřená - i jen vybroučené plošky to dělají, protože tam pak bývá mikroskopická prasklina a tou se přisává vzduch. Opravuje se to buď navlečením gumové-silikonové hadičky nebo smršťovací bužírkou na ní a její konce. Může být i vadný solenoid, ale to je až poslední věc. Akú to má spojitosť tie podtlakové hadičky a s tým keď šlapnem na brzdu tak zhasne ?Dík. | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Na vznětových motorech se podtlak pro pohon některých řídících a pomocných prvků vytváří pomocí vývěvy. Podtlak takto vytvořený odebírá ze zásobníku podtlaku jak posilovač brzd, který je ovládán mechanicky nohou řidiče, tak i některé prvky, které jsou ovládány ECU (elektronickou řídící jednotkou). Jsou řízeny ECU, ale vlastní sílu na vykonání pohybu berou z toho podtlaku. Např. EGR+ waster gate+ změna délky sacího potubí jsou jím na některých motorech "poháněny". Pokud je hodnota podtlaku mimo předepsanou toleranci, může ECU zaznamenat chybu na některém z těchto prvků, které řídí. | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | VGT napsal ... Na vznětových motorech se podtlak pro pohon některých řídících a pomocných prvků vytváří pomocí vývěvy. Podtlak takto vytvořený odebírá ze zásobníku podtlaku jak posilovač brzd, který je ovládán mechanicky nohou řidiče, tak i některé prvky, které jsou ovládány ECU (elektronickou řídící jednotkou). Jsou řízeny ECU, ale vlastní sílu na vykonání pohybu berou z toho podtlaku. Např. EGR+ waster gate+ změna délky sacího potubí jsou jím na některých motorech "poháněny". Pokud je hodnota podtlaku mimo předepsanou toleranci, může ECU zaznamenat chybu na některém z těchto prvků, které řídí. Dík za odpoveď,ale chcem sa ešte opýtať či je to rozsvietenie a následné zhasnutie kontrolky zaznamenané na diagnostike.Myslím či spätne vyčítam,že čo to konkrétne robí. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | buď netěsné hadičky rozvodu podtlaku (plastové černé, o průměru 3-4 mm), zanesené solenoidy nebo v horším případě vakuová pumpa, ale to je až jako poslední! Téměř vždy to jsou ty hadičky - ve starých vláknech je to popsané detailněji - hledej vyhledávačem vlákna o "podtlaku". Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
pindo |
| ||
Host | IVO napsal ... zdravím oplákov, vlastním Vectru B, 2.0 TDI 1998, z času na čas sa rozsvieti kontrolka elektronika motoru, zvyčajne ak ju preženiem na 4-ke cez 110 kmh. Následne poklesne výkon - prejde do núdzového režimu. Po vypnutí a naštartovaní sa stav zvyčajne upraví. Diagnostika stanovola problém s čidlom podtlaku. Vymenil som merač váhy vstupujúceho vzduchu, ale stav pretrváva. Má niekto skúsenosti ? Vďaka. nazdar mam presne ten isti problem a nechcem zbytocne kupovat vahu vzduch na diagnostike mi nic nezaznamenalo absolvoval som ju niekolko krat . ako si dopadol. Dik. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 4 | |