• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Mlžení oken - Omega 3.2V6
Přejít na stranu  1 2 [3] 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Csala
Wednesday 06 January 2010 - 19:53:29 Citovat
Host
Mam Omegu C 2.2DTI. Ked som ju pred poldruha rokom kupoval, tak povodny majitel okrem ineho spominal aj to, ze mal problemy so zahmlievanim skiel. Jeho mechanik doplnil senzor mnozstva CO, ktory vraj chybal. Je umiestneny pod krytom interieroveho osvetlenia. Ten senzor ma v prvom rade pri zvyseni CO vypnut vnutorny okruh cirkulacie vzduchu. Nikdy som tuto informaciu neskumal a netusim, ako to mohlo alebo malo ovplyvnit znizenie orosovania skiel. Faktom je, ze s orosovanim skiel mam aj ja problemy !frr Doteraz som odpozoroval toto: Vzduch vstupuje do kabiny cez pelovy filter, (musi byt cisty). Pod pelovym filtrom je odtok vody do motoroveho priestoru gumenou hadicou (nesmie byt upchata listim, bahnom, inac tam stoji voda). Vzduch z interieru vystupuje mriezkou pod zadnym oknom do priestoru kufra (sedan). Z kufra vzduch prudi do odkladacej schranky pre zdvihak a vystrazny trojuholnik (nesmie tam byt nic ine naviac), odtial do priestoru pre lekarnicku a cez klapky von pod naraznik (klapky nesmu byt primrznute).
Orosovanie je priamo naviazane na relativnu vlhkost vzduchu a pokial je vysoka a blizi sa 100% tak vtedy urcite problem s orosovanim nastane. Pri zapornych vonkajsich teplotach klimakompresor nezapne a zaroven smerom k nizsim teplotam sa posuva aj rosny bod. Vtedy si vsimam, ako su na tom ostatne auta jazdiace popri mne a pozorujem, ze tiez bojuju s orosovanim. Relativnu vlhkost vzduchu si pozriem na webe v historii najblizsej meteorologickej stanice a to ma zakazdym uspokoji, ze problem nie je v aute, ale v pocasi Sice pripustam, ze moze byt aj nejaky problem v aute, ale zatial som na nic neprisiel :_:n Dlhodobo uvazujem o nejakom nutenom zapnuti klimakompresoru pri zapornych vonkajsich teplotach, aspon po ciastocnom zahriati motoroveho priestoru dlhsou jazdou. Kratas: netusim, ako ti mohlo uzavriet tu klapku, mozno ten senzor CO
Lhex
Thursday 07 January 2010 - 08:13:26 Citovat
Host
je to koukám docela složitá věc __;

myslím obecně že se mlžení týká spíš automatických než manuálních klim, automatika udržuje teplotu tak dokonale, že člověk ani za dlouhou cestu nemusí otevřít okýnko. Navíc to zapínání chlazení na odmlžování vede imho do začarovanýho kruhu, vlhkost kondenzuje a po vypnutí klimy se do kabiny dostává stejně..
moje omega s manuálem se dle mě nijak extrémně nemlží, tak 2xročně zevnitř odmastím skla, a docela často otevírám okna - je to přecejen nejrychlejší první pomoc při přetopení !!(a)
u nissana máme automatiku a je to jediný z mých aut, co má občas námrazu i zevnitř na sklech __; , občas také trpí na zamlžování - podle mě proto že v automatickém režimu se pouští chlazení celoročně :_:n a ani při dlouhé cestě nebývá nutné otevřít okýnko..

a s tím oxidem uhličitým ...?? v ponorce když dochází lidem kyslík tak se taky přece nejdřív mlží okýnka !!(a)
Martas
Thursday 07 January 2010 - 08:47:18 Citovat
Host
Co to tu zas pisete za ptakoviny ?

Jakej oxid uhlicitej, vsechny auta uz nejmin 30 let (s vyjimkou S120 a Favorita) maji tkzv. bezpruvanove vetrani, kdy pruduchy v zavazadlovem prostoru je neustale podtlakem ktery vznika za jizdy z tohoto "odcerpavan" vzduch a zepredu prez kabinu nasavan (auto neni zas tak tesne aby nebylo kudy).

Mlzeni vznika obvykle ze vzdusne vlhkosti nebo odparene vody takze v zime i ze snehu ktery se do kabiny dostane treba na botach, a nebo z vlhkosti ktera je v systemu ventilace (nejenom ze tam napada/natece ale znacne procento tvori i zkondenzovana vlkost ktera se v chladnem pocasi vytvari) a se zvedanim teploty tato stoupa vzhuru a nejvice se to samozrejme projevi na oknech kde navic je rozdil venkovni a vnitrni teploty nepatrnejsi.

V zimnim obdobi klima neklimi (nejenom proto ze se nezapne ale nedovolila by ji to ani fyzika) takze nedochazi k vysusovani vzduchu takze bohuzel pokud na to ventilace nestaci (coz by ale za normalnich okolnosti pri nasavani vzduchu zvenku stacit mela) tak nezbyde nez vyvetrat/okna otrit.

Neznam digiklimu u Omegy ale myslim si (a uz sem to tu psal) ze to zpusobuje klapka cirkulace vzduchu ve spojeni s cidlem kvality vzduchu (nemeri nejenom hodnotu CO ale i kde ceho jineho a nevim jak u Omegy ale u novejsich aut je hned na vstupu vzduchu protoze kdyz je vevnitr tak pote co se treba spaliny z predemnou jedouciho auta dostanou do kabiny je uz pozde na to zapnout vnitrni cirkulaci), ktera si dela co chce (bez ohledu na prikaz elektroniky) a mozna je dost diskutabilni jestli je nutne automatickou dirkulaci aktivovat ci nikoliv (u novejsich aut je automaticky zapnuta a lze ji jen vypnout).
Kraťas
Thursday 07 January 2010 - 09:15:54 Citovat
Host
Díky za poslední reakce, bohužel to ale vypadá, že můj problém žádná z nich vyřešit nepomůže

Csala: Hezký popis průchodu vzduchu Omegou, jenže všechny jeho komponenty mám OK - pylový filtr čistý, odtoky (pod kapotou i kondenzátu z klimy) čisté, zadní schránky volné, odvětrání v pohodě... Jen to čidlo CO2 je pro mě novinka, po tom zkusím popátrat. Co se atmosferické vlhkosti týká, to je jasné. Taky neřeším, když se mi ve vlhku a zimě na studeném autě zarosí okna, nebo když zůstává opar na zadních bočních oknech, to mě nechává v klidu. Ale pokud se na zahřátém autě zapotí všechna okna, a to tak, že navzdory plnému výkonu větráku není vidět ven, zamlžení neustupuje a dá se přechodně vyřešit jen otřením skla (jde to blbě, protože sklo je mokré a za pár minut se stejně zarosí znovu) nebo otevřením okna, pak je asi někde chyba. Jak jsem psal už výše, tohle je už moje třetí Omega (druhá céčková), takže si troufám tvrdit, že už do značné míry vím, jak se to auto má chovat, když vše pracuje tak jak má. Nehledě na to, že atmosferická vlhkost dost těžko může zapříčinit samovolné zavření klapky vnitřního okruhu - pokud tedy jsou všechny komponenty systému OK.

Jinak krátké resumé po včerejším bádání. Když jsem auto včera po několika hodinách znovu nastartoval (mezitím přestalo sněžit, teplota vylezla na nulu, voda a sníh z auta odtekly), klapka vnitřního okruhu se otevřela a normálně reagovala na veškeré povely z palubovky tak jak měla. Přidřená nebo jakkoli zaseklá rozhodně není - chodí zlehka, bez jakýchkoli doprovodných "efektů" Takže tato jednoduchá chyba je vyloučena - bohužel. Večer jsme zkusili vyndat kastlík spolujezdce a zkontrolovat ovládání klapky. Je to stejné, jako na mé předchozí 2.5V6, tzn. že za kastlíkem je podtlakový ventil, spojený táhlem s klapkou. Ventil chodí taky bezproblému, táhlo neprokluzuje, vše OK. Prostor za schránkou je čistý, jako by auto zrovna vyjelo z fabriky, žádné stopy zatékání ani jiných nepřístojností. Ono by to stejně bylo jedno - ventil je čistě mechanický, vede k němu jen podtlaková hadička, která se ztrácí za palubovkou někde u topení. Takže i kdyby byl ventil pod vodou, fungoval by, žádná elektrika a tím pádem potenciální nebezpečí zkratu apod. zde nehrozí. Podtlak je sice aktivován elektricky, ale dělá to řídící jednotka klimy (panel ovládání na středové konzoli), do které asi určitě nezatéká __;
Takže pokud se vnitřní okruh aktivoval, aniž by k tomu dostal příkaz a nereagoval na žádné snahy o deaktivaci, je asi chyba poněkud sofistikovanějšího rázu. Takže mě patrně čeká diagnostika ŘJ klimy a pak se uvidí. Podle informací od tajného zdroje z autorizovaného servisu Opel by mohl pomoci reset a nové naprogramování ŘJ - to v lepším případě. Na druhou stranu by ale taky mohlo být něco shnilého v řídící jednotce samotné a pak by to teprve začala být sranda. Jestli jsou i jiné možnosti nevím, zatím mě každý (jako by se domluvili) odkazuje na diagnostiku, pak prý se uvidí. Tak uvidíme. Nejvíc mě na tom štve, že jednu "céčkovou" řídící jednorku klimy mám doma, ale je z 2.5V6, takže s mou Omegou nekompatibilní !frr
Jak budu vědět něco víc, ozvu se. Zatím budu vděčný za každý tip a moc by bodly ty schémata elektriky, pokud byste je někdo náhodou měl.
Kraťas
Thursday 07 January 2010 - 12:08:45 Citovat
Host
Martas napsal ...

...Neznam digiklimu u Omegy ale myslim si (a uz sem to tu psal) ze to zpusobuje klapka cirkulace vzduchu ve spojeni s cidlem kvality vzduchu (nemeri nejenom hodnotu CO ale i kde ceho jineho a nevim jak u Omegy ale u novejsich aut je hned na vstupu vzduchu protoze kdyz je vevnitr tak pote co se treba spaliny z predemnou jedouciho auta dostanou do kabiny je uz pozde na to zapnout vnitrni cirkulaci), ktera si dela co chce (bez ohledu na prikaz elektroniky) a mozna je dost diskutabilni jestli je nutne automatickou dirkulaci aktivovat ci nikoliv (u novejsich aut je automaticky zapnuta a lze ji jen vypnout).


Přemýšlel jsem o tom čidlu kvality vzduchu. V návodu k obsluze auta se píše toto (s nutnými úpravami):

Automatická recirkulace
Během jedné sekundy stiskněte dvakrát krátce tlačítko vnitřní cirkulace, na displeji se rozsvítí odpovídající symbol.
Recirkulace se automaticky zapne, když systém rozpozná ve venkovním vzduchu škodlivé plyny. Zapnutí je řízeno senzorem kvality vzduchu.
Při venkovní teplotě nižší než 5 ˚C je trvalá recirkulace omezena, neboť by došlo k zamlžení oken. V případě potřeby zapněte recirkulaci manuálně.

Otázkou samozřejmě je, jestli je tento režim v běhu permanentně - podle toho co je výše uvedeno a z vlastní zkušenosti (tedy podle toho, že např. smrad z dieselů apod. mi do kabiny proniká, dokud manuálně nezapnu vnitřní okruh) bych řekl že ne. Navíc si myslím, že samotné čidlo pouze hlásí stav řídící jednotce a teprve ona aktivuje/deaktivuje vnitřní okruh, tzn. že pokud není příslušný režim aktivní, může čidlo hlásit co chce a ŘJ ho neposlouchá. Každopádně, pokud je čidlo vadné, měla by to snad diagnostika objevit. Tak se nechám překvapit.
Csala
Thursday 07 January 2010 - 12:33:02 Citovat
Host
Kratas: a skusal si restartovat klimu podla navodu?
Nefunguje-li automatická klimatizace jako obvykle:
stiskněte současně tlačítka AUTO
a OFF na dobu přibližně 5 sekund. Ovládací
motory se synchronizují. Během této doby
bude dočasně vypnutý ventilátor.

Predpokladam, ze tu klapku si nasiel zavretu a motor bezal. Pretoze klima je funkcna len pri beziacom motore.
Aj ja predpokladam, ze automaticke uzavretie klapky je v cinnosti len pri zapnuti funkcie A-cka v kruzku, ktore je mozne zapnut len v rezime AUTO (a sucasnom ECO nezapnute).
Pre diagnostiku by bolo idealne, keby si za jazdy mal prehlad, ci je klapka otvorena. Nejaky mikrospinac a tak podobne.
Csala
Thursday 07 January 2010 - 12:50:17 Citovat
Host
Martas napsal ...

Jakej oxid uhlicitej, vsechny auta uz nejmin 30 let (s vyjimkou S120 a Favorita) maji tkzv. bezpruvanove vetrani, kdy pruduchy v zavazadlovem prostoru je neustale podtlakem ktery vznika za jizdy z tohoto "odcerpavan" vzduch a zepredu prez kabinu nasavan (auto neni zas tak tesne aby nebylo kudy).

To cidlo CO2 (ak v Omege skutocne je) ma naopak nie uzavriet klapku, ale otvorit. Je to preto, aby pri zapnuti vnutorneho okruhu cirkulacie vzduchu dlhsiu dobu a sucasnom stupnuti hodnoty CO2 v kabine vodic nezaspal, alebo aspon aby neboli predlzene jeho reakcne casy z dovodu vydychaneho vzduchu v kabine. Ako vravim, tak mi to bolo oznamene predchadzajucim majitelom a ja osobne som to nikdy neskumal, ci je to funkcne. Upozornujem na to preto, lebo by to bol dalsi element, ktory vplyva na zatvaranie/otvaranie klapky vstupu vzduchu do kabiny.
Kraťas
Thursday 07 January 2010 - 12:59:44 Citovat
Host
Csala: Vidíš, na tuhle blbost jsem zapoměl. Zkusit to můžu, za to nic nedám. Na druhou stranu ale moc nevěřím, že by to vyřešilo ten můj problém, protože takto se podle mě pouze synchronizují motorky ovládající klapky směšující teplý a studený vzduch a distribuci vzduchu do jednotlivých ofuků. Ale za zkoušku nic nedám a nic tím nepokazím.
Jinak zavřenou klapku jsem našel při běžícím motoru. Klima ale nejela - jednak jsem ji měl vypnutou (aktivované ECO), navíc mrzlo a při teplotách pod 5°C se kompresor klimy stejně nezapne (tedy neměl by), i kdybych stokrát chtěl.
Csala
Thursday 07 January 2010 - 13:31:28 Citovat
Host
Este ma napadla jedna vec: Ja som odpozoroval, ze klimakompresor zapne aj pri nizsej vonkajsej teplote ako +5°C (hoci tuto hranicu uvadzaju v manuali). Dokonca, ak si dobre spominam, tak aj pri teplote -3°C. Ale nie vzdy A viackrat som si odskusal, ze pri dlhsie trvajucej jazde v zime a zarosenych sklach sa mi odrazu okna odrosili. To znamena, ze zapol klimakompresor, aj ked vonkajsia teplota bola okolo 0°C. Aby som si to overil, ze vysusenie skiel ozaj sposobilo samovolne zapnutie klimakompresora, tak som prepol na rezim ECO a v momente boli skla zarosene. Pisem to preto, aby si vzal do uvahy aj pripad, ze pri teplotach blizkych 0°C si mal okna suche kvoli beziacemu klimakompresoru, ale po opatovnom nastartovani sa uz klimakompresor neaktivoval (znizenie vonkajsej teploty o dalsi stupen, ..., ?,..) Holt ta automaticka klima v Omege si kontroluje a nastavuje viac ako 200 (slovom dvesto) parametrov __;
Preto na zaciatku zbierania mojich skusenosti s klimou a hned automatickou som sa pozastavil nad tym, preco auto ako Omega nema kontrolku zapnutia klimakompresora. Ale bol som tu kolegami sfuknuty, ze naco dalsiu kontrolku, ze by to len suplovalo kontrolku ECO, ale ako vidno, nie je tomu tak (ner!
Tomin
Friday 08 January 2010 - 09:03:53 Citovat
Host
To Martas: jak jsem uz psal, omega C ma automatickou recirkulaci ktera se da VYPNOUT a vetsina lidi ji nema zaplou. Musel by svitit znak recirkulace zavreny v kolecku.
Jak uz nekdo psal - to zamlzeni o kterem mluvim je prechodne a prekotne. Najednou zniceho nic se zamlzi auto hodne dost a neda se vyvetrat. Pozdeji, za par minut, je po vsem a okna jsou v pohode a mlzeni se da ucinne zabranit pridanim vetraku.

To all: ja vidim dve mozne priciny nahleho zamlzeni:

1, v teplotach kolem nuly se klima nekdy zapne a nekdy vypne (na rozhrani rozhodnuti elektroniku jestli pustit kompresor) a po jejim vypnuti se asi odparuje vsechna zbytkova vlhkost ktera neodtekla z prostoru vymeniku

2, pozor - vzpomel jsem si na vlastnost tehle automat.klimi a to na to, ze klima sama
nekdy prepne na vnitrni obeh ! A to pokud je nastavena teplota (tocitkem) vyrazne vetsi nez skutecna teplota v aute. Tim si pomaha aby rychleji dosahla nastavene teploty.
S tim presne sedi informace o cidle CO, protoze tak se da jednoduse zjistit doba/stupen zadychani vzduchu v aute a jednotka pak asi od recirkulace ustoupi.
Toto by mohlo zpusobovat ono "zahadne" zamlzeni.
Vcera kdyz se mi zas fest zamlzilo okno, sahnul jsem na tlacitko recirkulace a opravdu ! Recirkulace byla ZAPNUTA. Ja ji stiskem "zapnul" (rozsitil se znak recirk.) a klapka se se nehla (zustala tak), tak jsem ji zase vypnul a klapka zase nic.
Tak jsem vzal ovladac teploty a stahnul jsem ho asi o dva stupne. A sup - vnitrni recirkulace se vypla a okno se zaclo odmlzovat.

Jinak jestli bezi kompresor poznam na volnobehu. 550 bez, 750 s.

[ Upraveno Friday 08 January 2010 - 09:14:17 ]

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2084 sec,0.1424 z toho dotazů.