Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Samovolné uvolnění šroubů kol (?) |
Přejít na stranu 1 2 [3] | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Já šrouby nikdy nemažu, vždycky nadávám, když to po někom povoluju a je to něčím zasviněný a já na to musim sahat... Chce to mít správný odhad, jak šroub utáhnout, aby se nepovolil, ale taky šel ještě nějak rozumně povolit bez použití metrové trubky. Já to utahuju běžným křížem na kola a to tak, aby šroub "vrznul" a takto se mi to nikdy nepovolilo. Připadá mi, že se to musí po promazání utáhnout o něco víc, aby to dlouhodobě drželo, ono to zas nejde povolit tak špatně na to, aby se to muselo mazat, radši ať to drží líp a je bezpečné. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
Hujer |
| ||
Host | Pokud se to utáhne předepsaným momentem, nemůže se to samo povolit. Ale na vlastní oči jsem viděl, jak mechanik předal vozidlo zákaznici a jedno kolo nebylo utažené a viditelně bylo našikmo. Samozřejmě jsem paní upozornil a byla zjednána náprava, mechanik děkoval. Ono to bude spíš o tom, že kola se přehazují hromadně při prvním sněhu a servisy jsou tak přetížené, že mechanik nestíhá, pak tam přijde ještě nějaký ten známý, nebo neodbytný zákazník, který mechanika rozptýlí a je na malér zaděláno. | ||
| |||
Csala |
| ||
Host | Na jar som sestre na Felicii nahadzoval letne kolesa. Ale prave predne koleso som nedokazal skopat dole. Musel som nasadit skrutky povolene cca o 1 zavit, auto nastartovat mierne rozbehnut a opatrne pribrzdit, aby som dokazal koleso od naboja odlepit. Ak taketo koleso niekto neosetri a nahodi na auto, potom aka je istota, ze aj po dotiahnuti skrutiek na predpisany moment sa koleso po case neuvolni? Tym, ze si taketo koleso po case sadne, skrutky sa uvolnia. Preto moj nazor je, ze je dolezite, aby koleso na naboj slo lahko a taktiez skrutky kolies sli skrutkovat lahko - doslova prstami natocit. Vtedy cely moment dotiahnutych skrutiek drzi koleso na naboji a nerozklada sa na prekonavanie odporov v skorodovanych zavitoch a stredoveho otvoru kolesa. | ||
| |||
vrgada |
| ||
Host | srouby mazu grafitovou vazelinou (jen jednou zpocatku) pak uz zustavaji relativne zasvinene a nezareznou a kolo (naboj ne, aby se nezasvinila brzda lehce splichnu vazelinou s medi). Dotahui rozumne rukou tim sikmym originalnim klicem opel. Bezpecnostni sroub o neco mene. Na omeze je tech sroubu 5 a jeste se mi nestalo, ze by se nejaky samovolne povolil. Na povoleni jsem si koupil maly kousek pulcoulove pozinkovane vodovodni trubky v nejakym Bauhausu a tu mam trvale nasazenou na origo klici, takze tvori prodlouzeni paky pri povolovani. .... K tomu to systemu jsem prisel po zkusenostech s pneuservisy. Strzeny bezpecnostni sroub, mlaceni obrovskou palici do prirezleho plechoveho disku po zime. Provozuji to tak nekolik let a zadny problem. Tu vazelinu neni zapotrebi davat pokazdy ani tak se toneprilepi. Rozumne namazany sroub se nepovoli. Ale je to dle vkusu kazdeho soudruha:-) | ||
| |||
TOMdesign |
| ||
Uživatel #1280 Registrován: Wednesday 10 October 2007 - 15:42:35Příspěvků: 572 | ošetření dosedacích ploch je v lepších servisech samozřejmostí a mazání šroubů bych nedělal... Insignia ST OPC fl. /2017/ Insignia Biturbo OPC line fl. - prodáno Signum 2,8 V6 turbo 184 kW Signum V6 CDTI 08/07 - už taky není - VECTRA B 3,0 V6 X30XE - prodáno | ||
| |||
Csala |
| ||
Host | Vcera kolega doniesol utrhnutu skrutku s maticou z Hyundai Accent - (4-rocne auto) __; Urval ju servisak pri uvolnovani. Asi nebola namazana Za vymenu tej skrutky kolega nasledne zaplatil v inom servise 15€ (Hyundai ma skrutky v naboji kolesa a koleso sa upevnuje maticami - tak ako stara skodovka 120) [ Upraveno Saturday 07 November 2009 - 18:01:08 ] | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Asijske auta maji pevazne matice. Šrouby se nemažou, to jen nějaký kutil zavedl, dosedací plochy jen lubrikovat, nikoliv napatlat vazelinou. nejaky molykote , nebo podobný konzervačnó olej ,ale nanest jen micro film. Dotahovat do tvrda, ale tak aby se nežvýkl závit. Dnes mě někdo povolil 4šrouby na l. předním .Ve 130 sem to zjistil, málem pozdě. Takže nemazat, aspon to nekomu nepujde jen tak povolit | ||
| |||
vrgadaa |
| ||
Host | namazany zavit se sam o sobe nepovoli, na tom trvam. Vsechny zavity pri ruznych kutilskych opravach mazu grafitovou vazelinou a nepovolil se nikdy zadny.Za ty roky nepotrebuji ani momentovy klic (nedotahuji hlavy valcu), vetsina veci se da odhadnout, jak moc to dotahnout. Jinak posledni pneuservis mi dotahl kola tak, ze pri defektu po silvestru to vypadalo, ze ani s prodlouzenim se mi kolo v te prosolene brecce povolit nepodari a nadaval jsem jako spacek, mam zkusenosti spise opacne, ze to dorvou tak ze to povolit nelze. Ale znam i lidi, co jim na dalnici kolo upadlo, coz nechapu, preci to musi byt znat v rizeni drive, nez to uleti? | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1192 | Souhlasím, přes třicet let závity šroubů lehce mažu, co mám zrovna po ruce, utahuju podle citu většinou do prvního vrznutí a nikdy se mi šroub kola nepovolil. W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 [3] | |