• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega exteriér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Torzna tuhost sedanu Omegy B
Přejít na stranu  1 [2] 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
D.J.
Thursday 13 November 2008 - 12:44:26 Citovat
Host
To Csala : A co je to starší Mercedes? Aby to nebyl nějaký model z roku razdva, co měl ještě tuhou zadní nápravu ?
Csala
Thursday 13 November 2008 - 13:08:27 Citovat
Host
D.J. napsal ...

To Csala : A co je to starší Mercedes? Aby to nebyl nějaký model z roku razdva, co měl ještě tuhou zadní nápravu ?

Ten mercedes odhadujem tak na 10 rokov. Neviem, aku napravu mal.
Nejde mi vobec o to, ci mozem naraz vymenit pneu na jednej strane. Ide mi o torznu tuhost karoserie, co je velmi dolezity parameter poriadneho auta. Auto, ktore malo mizernu tuhost karoserie som uz mal, bola to tu spominana Croma.
Este to niekedy vyskusam s tym otvaranim dveri v jednom rohu zdvihnuteho auta. Mozno ma fakt oklamal ten velky zdvih zadnej napravy - zadny tlmic ma zdvih az 28cm __;
Auto dviham na pojazdnom hydraulickom zdvihaku.
Martas
Thursday 13 November 2008 - 14:38:35 Citovat
Host
Csala napsal ...

Nejde mi vobec o to, ci mozem naraz vymenit pneu na jednej strane. Ide mi o torznu tuhost karoserie, co je velmi dolezity parameter poriadneho auta. Auto, ktore malo mizernu tuhost karoserie som uz mal, bola to tu spominana Croma.


Jenze v tom pripade pletes dohromady jablka s hruskama.
Pokud beres tohle jako torzni tvrdost, tak musis srovnavat auta s temer shodnou konstrukci podvozku a to zejmena zda maji obe pevnou napravu nebo nezavisle zaveseni obou kol a zejmena zda ma a nebo nema vzadu stabilizator !!!!


Anonymní
Thursday 13 November 2008 - 14:53:04 Citovat
Host
Torzní tuhost karoserie nemůžeš hodnotit podle toho, jak se ti zvedají kola uložená vůči karoserii pružně. Sám uvádíš, že torní tuhost karoserie je důležitý parametr. To nepochybně je. Ale myslíš, že ta tuhost spočívá v tom, že když se ti v určitém režimu jísdy odlepí jedno kolo od vozovky, je vhodné, aby se odlepilo i druhé na stejné straně?
Pokud ano, pak bys měl asi přesedlat na motokáru. Sice vzhledem ke konstrukci rámu nebude mít příliš velkou torzní tuhost, ale když zvedneš jedno kolo, minimálně jedno další se zvedne taky a budeš spokojen.
Csala
Thursday 13 November 2008 - 17:55:57 Citovat
Host
Martas napsal ...

Csala napsal ...

Nejde mi vobec o to, ci mozem naraz vymenit pneu na jednej strane. Ide mi o torznu tuhost karoserie, co je velmi dolezity parameter poriadneho auta. Auto, ktore malo mizernu tuhost karoserie som uz mal, bola to tu spominana Croma.


Jenze v tom pripade pletes dohromady jablka s hruskama.
Pokud beres tohle jako torzni tvrdost, tak musis srovnavat auta s temer shodnou konstrukci podvozku a to zejmena zda maji obe pevnou napravu nebo nezavisle zaveseni obou kol a zejmena zda ma a nebo nema vzadu stabilizator !!!!

No pokial som to doteraz zrovnaval s Cromou, tak Croma ma nezavisle zavesenie zadnych kolies, dokonca McPherson a taktiez ma vzadu torzny stabilizator. Ale je to liftback a kruti sa. Na zhodnej podvozkovej plosine Lancia Thema a Alfa Romeo 164 su sedany a ich torzna tuhost je neporovnatelne vyssia.

[ Upraveno Thursday 13 November 2008 - 17:59:08 ]
Martas
Thursday 13 November 2008 - 18:02:50 Citovat
Host
A co teda sorvnavas ?

Tuhost karoserie podle toho jestli se ti zvedne nebo nezvedne druhy kolo pokud das hever na jednu stranu nemuzes poznat, kdyzbys od zacatku tvrdil, ze u Cromy ti dvere zavrit jdou a u Omegy ne (nebo naopak) tak nereknu ale ty jednou rikas to, podruhy tohle ...
Csala
Thursday 13 November 2008 - 18:06:55 Citovat
Host
Anonymní napsal ...

Torzní tuhost karoserie nemůžeš hodnotit podle toho, jak se ti zvedají kola uložená vůči karoserii pružně. Sám uvádíš, že torní tuhost karoserie je důležitý parametr. To nepochybně je. Ale myslíš, že ta tuhost spočívá v tom, že když se ti v určitém režimu jísdy odlepí jedno kolo od vozovky, je vhodné, aby se odlepilo i druhé na stejné straně?
Pokud ano, pak bys měl asi přesedlat na motokáru. Sice vzhledem ke konstrukci rámu nebude mít příliš velkou torzní tuhost, ale když zvedneš jedno kolo, minimálně jedno další se zvedne taky a budeš spokojen.

Nejde o to, ci v extremnom rezime jazdy sa odlepia obidve kolesa na jednej strane sucasne (aj ked nejakemu pretekarovi by mozno o to slo), ale pri malej tuhosti karoserie sa aj pri beznej jazde meni geometria podvozku a to je nebezpecne.
Martas
Thursday 13 November 2008 - 18:10:10 Citovat
Host
Csala napsal ...

Nejde o to, ci v extremnom rezime jazdy sa odlepia obidve kolesa na jednej strane sucasne (aj ked nejakemu pretekarovi by mozno o to slo), ale pri malej tuhosti karoserie sa aj pri beznej jazde meni geometria podvozku a to je nebezpecne.


Ty ses prez ty kontrolky, tak si na podbehy zevnitr namontuj snimace polohy co se pouzivaj na xenony, ke kazdymu kontrolku a hned uvidis, jak se ti krouti kastle ....
Lhex
Thursday 13 November 2008 - 18:29:06 Citovat
Host
vzdyt se ta kastle nekroutí!! aspon ne takhle hodně. Vezmi si krabičku nebo modýlek autíčka a zvedej - když zvedám vpředu u kola, tak ta osa zvedání (nebo otáčení) celého auta je uhlopříčně tzn. že podobně jako se zvedá zadní kolo na stejné straně tak se zvedá i přední kolo na druhé straně!!

Ta karoserie samotná se možná prohne ale rozhodně to neni ani jeden celý centimetr!!!
JOB
Thursday 13 November 2008 - 18:46:24 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Já vůbec nechápu co tu řešíte. To jestli se zvedne nebo nezvedne zadní kolo při heverování nemá téměř nic společného s tuhostí kasle. Každý auto má jinak rozložený váhy a jinde umístněný místo pro hever.S toho vyplívá že se budou ty auta při heverování jinak chovat.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2205 sec,0.1749 z toho dotazů.