• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek :: Re: Brzdy Omega A
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Baltik
Odeslal: Thursday 29 May 2008 - 22:09:35
Ahoj.... každý asi víte ,že omegy mají na palubce kontrolku brzd... a po každém nastartování svítí a zhasne až po prvním sešlápnutí brzdového pedálu..... no a mě ted 14 dní po bouračce se srnkou z ničeho nic se ne a ne zhasnout, prostě to nastartuju prošlápnu brzdový pedál a ono to na 1/2 vteriny zhasne a pak se zase rosvítí.. Poraďte mi prosím.. díky
Poslední odpovědi
Kubba
Odeslal: Monday 22 February 2010 - 08:40:39

ok, máš pravdu. Nakonec jsme to zkusili ještě jednou ve dvou. Když jsem odvzdušnil přes třmeny, tak v tom nebyl skoro rozdíl. Pak jsme zkusili povolit ty pancéřky pod nádobkou. Prošlápnout co to jde, povolit, dotáhnotu a výlsedek je opravdu tak 200%. Navíc mi připadá, že si to celkově nějak sedlo a s přibývajícími kilometry to brzdí čím dál tím lépe. _;
Martas
Odeslal: Tuesday 16 February 2010 - 18:26:26

To chces rict, ze si to odvzdusnoval sam a ne tak, ze jeden "naslape" brzdy a druhy potom teprve povoli odvzdusnovak, ktery se hned zase utahne a tak porad dokola ?

Tvym zpusobem nemuzes nikdy vzduch dostat treba z valce, to lze pouzit jenom kdyz menis kapalinu ale ne na odvzdusneni a i tak bych to delal ve dvou.
Kubba
Odeslal: Tuesday 16 February 2010 - 18:04:58

a ještě jedna drobnost. Na předek jsem dával fungl nové kotouče Brembo
Halca
Odeslal: Tuesday 16 February 2010 - 17:59:12

jesně.. můj "postup":
- montáž segmentů (kotouče odmašťeny)
- od zadního pravého kola k přednímu levému
- vždy jsem na odvzdušňované straně zvedl auto na hever
- zadní brzdy jsem odvzdšňoval pomocí hadice do PETky s kapalinou. Vyšlapával jsem kapalinu se vzduchem dokud se objemově téměř všechna nevyměnila za novou dolévanou do nádobky
- přední brzdy jsem odvzdušňoval hadicí od odvzdušňováků do zásobovací nádobky a čerpal kapalinu dokud šly bublinky vzduchu

Dělal jsem to sám, takže jsem nasadil hadici, natáhl ji na viditelné místo, povolil odvzdušňovák a šlapal dokud jsem nevytáhl všechen vzduch. Pak jsem dotáhl odvzdušňovák, sunda hadici a hurá na další kolo.


Výsledek se mi nezdál, tak jsem ještě povolil pancéřku pod nádobkou tak, aby z ní prosakovala kapalina (nebo spíš pěna), ale po chvíli mi došlo, že to tak zase zavzdušním a nechal jsem toho.

ad s / bez posilovače. Postavím se na kopec, vypnu motor, párkrát šlápnu brzdu a hurá dolů
Martas
Odeslal: Tuesday 16 February 2010 - 15:51:57

Kubba napsal ...

aha, zatim jsem ho nikdy nerozdělával a je pravdou, že princip jak funguje vlastně tak úplně neznám. No nic o víkendu tím zkusím prohnat ještě trochu brzdovky a pokud to nezabere, tak už opravdu nevím.


Neber to osobne ale jeste napis jak jsi to odvzdusnoval, uz jsem zazil opravdu zajimave zpusoby, ktere nefungovaly resp. vedly i k zavzdusneni nez k odvzdusneni.
csala
Odeslal: Tuesday 16 February 2010 - 15:49:56

Kubba napsal ...

aha, zatim jsem ho nikdy nerozdělával a je pravdou, že princip jak funguje vlastně tak úplně neznám. No nic o víkendu tím zkusím prohnat ještě trochu brzdovky a pokud to nezabere, tak už opravdu nevím.

Jak to odvzdusnujes?
Pouzival som rozne sposoby odvzdusnovania, ale najviac sa mi osvedcil tento postup:
Auto je na kolesach a na vodorovnej rovine.
Skontrolujem mnozstvo brzdovky v nadobke, pripadne dolejem.
Uvolnim odvzdusnovak na prednom kolese a necham volne vytekat brzdovu kvapalinu cez priehladnu trubicku do pripravenej nadobky. Ak je kvapalina cista a bez bubliniek, odvzdusnovak dotiahnem. To iste s druhym prednym kolesom. Zadne kolesa je problematickejsie, pretoze vzadu je vacsinou zatazovy regulator a dlzka brzdovych trubiek je dlhsia. Najlepsie, ak mam pomocnika, ktory mi na povel zatlaci na brzdovy pedal, ja uvolnim odvzdusnovak, pomocnik sustavne tlaci na pedal, az kym odvzdusnovak neutiahnem. Postup niekolkokrat opakujem, az kym nevyteka cista kvapalina bez vzduchovych bubliniek. Obdobne pokracujem na druhom zadnom kolese. Hladinu brzdovej kvapaliny v nadobke sustavne strazim a podla potreby dolievam.
Na poradi odvzdusnovania kolies nezalezi, kazdy brzdic ma predsa samostatnu trubku. Natlakovanie brzdoveho systemu opakovanym slapanim na brzdovy pedal sa mi neosvedcilo - zbytocne sa takto brzdovka speni.
Inac plati to, co pise JardaB, nove dosticky si na stare kotuce musia sadnut, dovtedy je pohyb brzdoveho pedalu zvacseny. Dalsia "vola" v brzdovom systeme vznikne po vycisteni piestikov v brzdicoch, pretoze zacnu fungovat "spravne" , to znamena, ze po odbrzdeni sa piestik zatiahne dovnutra valca pruznostou tesniaceho gumeneho okruzku. Toto zatiahnutie je podstatne vacsie, ako pri zadrhavajucich brzdicoch, ked odbrzdenie nastane len kmitanim zvlneneho brzdoveho kotuca a kmitanim celeho kolesa na lozisku v naboji kolesa. Toto vsetko ma za nasledok ten "zly" pocit, ze to "nebrzdi" , ale ono si tie dosticky postupne sadnu celou plochou na kotuce a brzdit to zacne naplno. Samozrejme, musi to byt dobre odvzdusnene.
Martas
Odeslal: Tuesday 16 February 2010 - 15:29:22

Tydou napsal ...

Martas: koukam ze si asi jeste moc aut po vymene desticek nezajizdel, a navic jak mekkej pedal tak mensi brzdny ucinek je hlavni pricinou toho zajeti, po ujeti par desitek km pedal postupne tvrdne a brzdi to podstatne lepe, takze nevim co se ti nezda.



Jenze on pise ze se mu pedal hodne propadne a brzdi to znatelne min a to tedy po vymene desticek bezne nenastava ...

Nicmene nehodlam s nikym polemizovat jestli jsem desticek vymenil hodne nebo malo se svym skoro milionem najetych kilometru.
Tydou
Odeslal: Tuesday 16 February 2010 - 14:56:12

Martas: koukam ze si asi jeste moc aut po vymene desticek nezajizdel, a navic jak mekkej pedal tak mensi brzdny ucinek je hlavni pricinou toho zajeti, po ujeti par desitek km pedal postupne tvrdne a brzdi to podstatne lepe, takze nevim co se ti nezda.

Kubba: spis by me zajimalo jak zkousis brzdit s posilovacem a bez posilovace, to si jako odpojujes podtlakovou hadici ze sani? mozna by neskodilo napsat jak to odvzdusnujes, podle toho co pises tak moc nevis ktera bije
Kubba
Odeslal: Tuesday 16 February 2010 - 08:51:07

aha, zatim jsem ho nikdy nerozdělával a je pravdou, že princip jak funguje vlastně tak úplně neznám. No nic o víkendu tím zkusím prohnat ještě trochu brzdovky a pokud to nezabere, tak už opravdu nevím.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0816 sec,0.0248 z toho dotazů.