Témata příspěvků | |
s213 | potrebovala bych poradit: pri parkovani se mi rozsvitila kontrolka akumulatoru a prestal jit posilovac rizeni, takze volantem skoro neotocim.. znami mi rekli, ze by mohlo jit o spadly nebo uvolneny remen, ten jediny, v leve casti motoru, ktery po otevreni kapoty vidim, se ale bez problemu toci.. elektronika jde, motor taky, vsecko, problem je jen ten posilovac.. auto mam z bazaru a uz jsem na nem menila nekolik drobnosti a nechce se mi pochopitelne vrazet velke penize do dalsi opravy, proto se ptam: muzete mi poradit, v cem by mohl byt problem - abych vedela, s cim na me vyrukuji v servisu?? mam obavy, ze jako zenske mii budou valit kliny do hlavy a prosazovat treba vymenu celeho alternatoru (coz podle jednoho servisu vyjde na 20 000 ). diky moc. |
Poslední odpovědi | |
Anonymní | Psal, že jde ráno s alternátorem. Jestli šel pěšky až za výrobcem, tak je zřejmě stále někde na cestě. |
Anonymní | Z toho je zřejmé, že za těch 8 let tu věc ještě nevyřešil. |
Anonymní | dam vedet a od roku 2009 se nezoval |
josef | Mam stejnou závadu,rano jdu s alternátorem.Už jsem vyměnil ložiska.Uvidím co a jak a dam vědět. |
s213 | tak opravdu to byl diodovy mustek plus nejake lozisko v alternatoru.. diky za rady!!! |
Yper | Myslím si, že už z toho původního dedukcí vyplynulo, že se jedná o Astru G, protože výpadek dobíjení měl přímou příčinu s vypadlým posilovačem - tudíž mi logicky vychází, že se jedná o čerpadlo posilovače hnané elektromotorem. Vzhledem k tomu, že se rozsvítila kontrolka dobíjení, došlo k výpadku dobíjení. Jako první kontrolu bych provedl to, že bych zajel k nejbližšímu elektrikářovi či někomu, kdo má měřák na stejnosměrné napětí. Změřil bych napětí baterie před startem a pak po nastartování - pokud se napětí nezvedne na hodnotu k 14 - 14,5 voltu, tak alternátor nedobíjí. A to je způsobeno několika věcmi. Zkontroloval bych všechny kabely vedoucí k alternátoru - zda nejsou někde vypadlé. Pokud nebudou, tak jsou dvě základní volby - levnější - sjeté uhlíky v alternátoru. No a pak ta dražší - odešel usměrňovací diodový můstek v alternátoru a podle druhu alternátoru stojí repase okolo 4 tisíc Kč. Nicméně ještě předtím bych podle manuálu k autu zkontroloval, zda není poškozené relé, které připíná alternátor k palubní síti auta. To mohlo odejít, alternátor se sice točí a proud vyrábí, ale ten se nedostane do palubní sítě, protože vadné relé (elektrospínač) jej nepřipojí. Celé auto je tak napájeno pouze a jen z baterie (akumulátoru). Vzhledem k tomu, že akumulátor ale nemá neomezenou kapacitu, tak se Ti za nějakou chvilku stane, že ani nenastartuješ a nebo Ti auto chcípne za jízdy, protože dojde proud (klesne výrazně napětí) k tomu, aby přeskakovala jiskra na svíčkách. Teď hlavně raději nejezdi, aby jsi někde nezůstala viset a nebo neustále, po každé jízdě, dobíjej baterii! Ne vážně, raději nejezdi, dokud se neprovede pořádná kontrola příčiny. |
Martas | s213 napsal ... ok mám benzinovou opel astru caravan, rok výroby 1999. Tos to moc nevylepsil, v r. 1999 se delala nemecka Astra G a polska Astra F. Astra F ma servo hnany remenem, Astra G elektrikou. Takze pokud je to G zavadu hledej bud v alternatoru nebo v servu. Uz se to tu resilo hledej. |
s213 | ok mám benzinovou opel astru caravan, rok výroby 1999. |
freez | Ahoj , je třeba abys nám napsala jednu podstatnou věc a to jakou astru máš , je to astra F a nebo novější astra G a nebo snad nová astra H ? je to z důvodu toho že každá má jiný systém posilování řízení a také proto bude oprava u každé jiná. Napiš nám co máš za astru , rok v. a typ motoru a pak poradíme |