• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra ostatní :: Re: renovace auta
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
jsem pry blazen jen
Odeslal: Saturday 01 March 2008 - 17:59:22
Ahoj kluci,

Mám Astru z roku 1996.Uz to není co to byvalo.Sedacky jsou rozvrzany,koberec prodrenej,volant osoupanej,klimatizace nestoji za řeč a o motoru ani nemluvim.

Chtel bych to dat zase vsechno do kupy.Orientacne jsem koukal do ceníků a při hrubem pocitani z pameti me vysla cena veskereho materialu na cca 50 000kč.Dále bych chtel zgeneralkovat motor 18XEL.
Otazka 1 :
Nevite kdo/kde by motor zgeneralkoval?(stredni nebo lepe zapadni cechy)Nechci nejakyho fusera pepu z garaze ale nekoho,kdo tomu fakt rozumi.Taky by me nyní zajimala odhadni velmi hruba cena cely generalky prace+material

Otazka 2 :
Dejme tomu,ze nyní má vůz hodnotu 20 000kč.Jestlize bych auto opravil v hodnote cca70 000kč,tak jeho hodnota bymela byt nekde jinde,ze?Nevite nahodou jak se k tomuto stavi pojišťovny?
Vpodstate vyjedu ze servisu a nejakej blb me sestreli ze silnice (nebudu tedy vinikem) a auto bude na odpis.Zohledni pojištovna cenu opravy do ceny vozu?Opravdu bych nerad dostal za auto od pojišťovny par stokorun na jezdeni autobusem ….

Mozna si rikate ze jsem padlej na hlavu něco do takoyho auta investovat.Jenze novy auto stoji pul mega.Když se něco rozbije nebo něco rozbiju sam (nedobrzdim,rozbiju svetlo a praskne chladic)tak se z ceny takovych drobnosti poseru.Na tuhle astru jsou levny dily jako na favorita… J
Poslední odpovědi
Yper
Odeslal: Tuesday 04 March 2008 - 10:40:21

Ano, tak takhle je to, jak napsal Legend. Z minulosti a podobného případu jsem věděl, že lze záměnu na imobilizéru provést.
V klíči je čip (samostatně) - vypadá jako tranzistor bez nožiček nebo jako kondík v plastovém pouzdře a čtecí jednotka - kroužek je okolo krčku spínačky.
Legend
Odeslal: Tuesday 04 March 2008 - 07:54:31

Imobilizér je vždycky v jednotkce motoru, nikdy v žádném opleu není jako samostatná jednotka. Ale není to až takový problém, společně s jednotkou motoru se jenom vymění čtecí kroužek okolo spínačky a čip v klíči a je to.
freez
Odeslal: Monday 03 March 2008 - 21:08:53

Tak jsem na to hodil ještě jednou očkem a výměna motoru x16xel za jakýkoli jiný s vyšší kubaturou obnáší opravdu výměnu ne jenom motoru ale všech ostatních dílů s ním spojených , jako je uložení, poloosy, převodovka atd. Bohužel stejné uložení a nápravové díly s převodovkou byly od motorů 1,2 až právě do x16xel , nad tuto kubaturu se vše měnilo kvůli nárůstu výkonu a točivému momentu. Proto je tato přestavba víceméně nesmyslná , pokud nechceš ponechat stávající x16xel pak ano , pokud chceš větší obsah motoru je to nereálné a vyplatí se ti poohlídnout se po jiné astře a tu zrestaurovat.
VGT
Odeslal: Monday 03 March 2008 - 08:16:36

Dá se udělat cokoliv a jakkoliv (s doklady k autu pak ovšem bývá problém). Jestli chceš auto na užívání (běžné ježdení) a ne na tuningové srazy (kam bys ho měl správně přivézt na podvalníku), tak oprav auto s tím motorem jak ho máš doma. Jestli toužíš mermomocí po jiném motoru, kup nejdřív takové auto a to pak zgenerálkuj (to ti radí již Freez a já jeho rady v tomto směru pokládám pro tebe za jediné rozumné).
Yper
Odeslal: Monday 03 March 2008 - 08:00:29

Jako jediný problém vidím přehození motoru a ŘJ. Elektronika je pakárna, ale pokud seženeš motor včetně kabeláže a ŘJ, tak by to neměl být žádný problém. A protože se motor sežene i se svody, tak zase o jednu starost méně s předěláním výfuku.
Pokud motor 1.8, tak bych se snažil sehnat ten, který má jen jednu lambdu - pokud se takový motor vyráběl.
Jinak co se týče karoserie a podvozku, tak je to brnkačka.
Brnkačka je i předělat zadní bubny za kotouče - na vraku se dají sehnat náboje na zadní bubnokotouče.
Pokud motor repasovat a to buď tu 1.6 a nebo 1.8, tak jako základní repasi, co bych udělal já, je výměna lágrů na klice, výměna pístních kroužků, výměna rozvodů a napínací kladky, váměna gufer na klice, výměna hydroštelů - ale tam bych se omezil jen na ty, které jsou viditelně v háji.
Co se týče imobilizéru, tak ten jsem neřešil, nicméně si myslím, že by neměl být problém ponechat ten původní. Je to samostaná jednotka.
Každopádně vím co chceš dělat a také asi vím, proč to chceš dělat a dovedu Tě pochopit.
Já osobně, kdybych měl dostatek prostoru, tak jsem schopen auto rozebrat do posledního šroubku a znovu jej poskládat s tím, že si plno věcí udělám na něm jinak a lépe, než jak to udělali v továrně.
Celá karoserie by šla na opískování a její břicho, včetně nosníků už by nebylo bodované, ale celosvařované a zesílené, protože tak jak je udělané mi nevyhovuje - kroutí se a vrže a to pak dává šanci korozi pronikat tam, kde páchá největší škody a lze jen těžko opravvat.
Asi bych také vyfoukl lemy blatníků - každopádně na zadku, protože pokud se podíváte na zadní nápravnici, tak tam zjistíte, že rozchod zadní nápravy lze zvětšit (alespoň na Vectře)! Má předvrtané otvory pro posunutí! _;
Dělat s autem se dá spoustu věcí a protože já jsem kutil, tak Tě vůbec nezatracuji a jsem dalek toho, abych Ti radil - kup si nové! Blbost!
Chceš-li si hrát a kutit, tak to dělej! !!(a)
Jinak co se týče interiéru sedaček, tak to je ta nejjednodušší věc - stači je jen vyndat a rozčalounit a pak odnést k čalouníkovi a ten Ti je dokáže hodit i do kůže přírodní nebo syntetické a vyjde Tě to mnohem levněji, než kupovat nové za 2x7 litrů. Nebo je seženeš na vraku.
freez
Odeslal: Sunday 02 March 2008 - 19:35:39

prý blázne: no tak jak se dozvídám od tebe víc a víc , musím situaci přehodnotit tak, že ten motor 1,6 který tam máš a prostě se ho z nějakých důvodů chceš zbavit resp ho chceš vyměnit za jiný a nejlépe silnější 1,8 16 což je buďto c18xel , x18xe , c18xe ať zvolíš kterýkoli z těchto motorů čekají tě úpravy i na autě řídící jednotka a imobilizér bude jen začátek. Motory 1,8 mají jednotku simtec kdežto tvůj motor má jednotku multec-s a to se musí přehodit. Jak to bude s věcmi typu převodovka a poloosy a tak podobně, záleží na motoru který bys sehnal. Tady nahrává otázka další , od koho a v jakém stavu bude ten motor. To je vždy sázka do loterie ale pokud bys počítal s kompletní generálkou pak je to vcelku jedno. Když vezmu v potaz, že bez známosti, neboli lidově řečeno na černo ti nikdo tuto přestavbu nezlegalizuje protože tvůj podvozek není dimenzován na motor 1,8 ani 2,0 a legálně to jako přestavba neprojde, jedině že ti vždy někdo udělá na černo technickou, což ale vylučuje tvůj zájem o havarijní pojištění , resp i u povinného ručení ti po případné havárii a zjištění takového nelegálního zásahu pojišťovna naprdí. Pokud opravdu chceš jiný motor a je to alfa a omega a prostě ho chceš, měl bys zauvažovat o tom že koupíš jinou astru už s tímto motorem 1,8 a nebo 2,0 a tu si opravíš , protože to co dáš do jiné astry ušetříš na nákupu řídící jednotky imobilizéru , poloos, převodovky atd atd. Nehledě na to že po dobu co budeš dávat novou astru do pořádku, tak máš čím jezdit. Opravdu bych pro tebe jako lepší viděl tuto variantu. Astra F v kombíku je skvělé auto a pokud tě nelákají novější modely pak nevidím problém v tom že si ji chceš nechat , já jsem byl nucen tu svou dát pryč právě kvůli legislativním problémům na motoru, jinak bych se jí nezbavil. Nebudu ti tu popisovat že po tom co jsem si koupil astru G s motorem 2,0 už bych se asi k astře F nevracel je to prostě jiné auto, ale o tom to tu není. Pokud bys koupil astru s motorem 1,8 a nebo 2,0 nevidím problém v její renovaci , a věř tomu že tyto motorizace se dělali i v lepší výbavě a tak možná bude i něco navíc to s té svojí nemáš, po výčtu dílů které chceš měnit vidím, že je jich poměrně dost a to nevíš co bude až se pustíš do kastle , a proto je pro tebe výhodnější tyto díly dávat rovnou na novou astru s tou správnou motorizací. Budeš ma ní moct dělat a nekoukat přitom na čas protože máš v čem jezdit , nehledě na to že pokud tu starou ještě prodáš něco malinko se ti i vrátí. jeto těžké rozhodnutí a nezávidím ti to rozhodování , ale variantu přehazování motorů ti vážně nedoporučuji , protože se to nevyplatí a jsou s tím velké problémy které za to nestojí když aster F v motorizaci 1,8 a nebo 2,0 je dost na prodej a dají se sehnat za solidní cenu.

Asi jsem si v tom udělal zase gulage ale jinak to opravdu nevidím. _;
vrgadaa
Odeslal: Sunday 02 March 2008 - 09:04:13

Podle mne nesmysl, kup jine a poskladej z toho to lepsi, zvyseni ceny bude zanedbatelne, nikdo ti to pri prodeji nezaplati a pri bouracce z cizi viny se asi budes muset hodne hadat s pojistovnami, aby jsi z nich dostal nejakou kacku navic oproti tabulkam.
...
Anebo kup omegu, tuhletu cestu resim momentalne ja, snad to vyjde.
...
Prvni a nejobtiznejsi problem, musi se sehnat kus s nehnilou kastli, tj. kus, ktery jezdil v lete do kostela anebo to uz predchozi majitel vyvaril a nechal prestrikat (kontrola prahy, nosniky, zadni lemy spodni kraje dveri a zadni sloupky. Samozrejme to nesmi byt obouchanec do rohliku.
snad se povedlo 10 000 Kc porizovacka (dobre penu i baterka v cene)
...
vyladovani prohresku po byvalem majiteli
Olej 325 Kc
Svicky 280 Kc
Zalepeni predniho skla 700 Kc
Vycisteni a drobne opravy karoserie 500Kc
KOrekcni tuzka u Opla 190 Kc
...
Necekane prusery tekouci nadrz
nepovedene zalepeni 100 Kc
Vymena za jinou novou starou nerezavou 1000 Kc
Stavitena sedacka ridice 400 Kc
Pri te prilezitosti z cerstve bouraneho vraku vydolovany i predni kotouce a sada 4 desticek (3 mesice jete) 2000 Kc
Demontaz/montaz (nadrz, kotouce, desticky) u garazistu 1300 Kc
No a jeste jsem tam nemohl nechat sani s LPG klapkou 1000 Kc
.................................
Secteno 10000 Kc porizeni, 6800 investice první tyden k tomu rocni ruceni 4600, a predpokladam, ze do auta opet zavedu plyn (chybi jen nadrz a smesovac (uz v tom aute LPG byl a rozvody jsou udelane). Cimz ziskam jednoduche, pekne, prostorne a nesmrtene auto za cenu neco pres 20 000 korun se spotrebou oklolo 10 litru plynu.
................................
A kdyby se neco vysypalo, starych omeg je, druhovyroby rovnez a i takovy motor se najde v inzeratech za 1500 korun, kdyz se toho nekdo zbavuje, navic auto nelakave pro zlodeje ci teenagery, ty vetsinou nelaka povozit se v rodinnem kombiku se slabym motorem
........................................





JardaB
Odeslal: Sunday 02 March 2008 - 07:14:29

Hele clovece, ty ceny dilu co uvadis nejsou nejak vyznamny, daji se koupit kotouce za 10 ale i za 5, gumy uz vubec, kdyz tam das Matador, vyjde to +/- nastejno u vseho. Jiny motor snad technicky s vetsim usilim do toho narves, ale papirove je to pokud vim neresitelne a kdyby nedej boze nejaky prusvih.... O problemech s STK nebo prodejem nemluve.
Ja bych koupil treba stejne stare jine auto s tim motorem co chces, poprehazoval to lepsi a zbytek prodal. Nebo si kup Omegu, dily jsou stejne levny a je to o necem jinem - no ta spotreba bude trosku vetsi
Martas
Odeslal: Saturday 01 March 2008 - 23:15:48

Sice neuvadis konkretni typy motoru, ale never tomu ze dva ruzny motory prohodis s minimalnimi zamenami dilu okolo (do AF se davaly celkem 4 1,8 a 3 2,0 motory a kazdej z nich je uplne jinej). Nebude ti sedet vyfukove potrubi, u vetsiny saci potrubi, palivove potrubi, ridici jednoky budou jine urcite, to stejne imobiliser, motor budes vetsinou muset prehodit i s prevodovkou, pak ti ve vetsine pripadu nebudou pasovat poloosy do naboju atd, atd o eletrice ani nemluve a legislativa je kapitola sama o sobe u takoveto prestavby ...

Promin, ale tohle bez detailnich znalosti doma v garazi (nebo i dilne) metodou pokus - omyl neudelas a pokud ti to bude delat nekdo jinej, nedoplatis se.

Ne ze bych te chtel odrazovat proc ne, ale vzhledem ke volbe tvych otazek me nepripadne ze jsi neco byt jen podobneho uz nekdy delal.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0549 sec,0.0185 z toho dotazů.