• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek :: Re: Chyba v ABS
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Motýlek
Odeslal: Monday 25 February 2008 - 20:14:27
Zdravím všechny,mám takový zvláštní problém s ABS,pokusím se ho popsat jak se to chová:Po zapnutí klíèku v elektronice ABS zacvakají relátka,zøejmì test,kontrolka ABS a TC zhasne,vše v poøádku,když se auto rozjede jedno v jakém smìru a po dosažení urèité rychlosti,zhruba rychlost chùze se ozve zvuk asi èerpadla v ABS tak na dvì až tøi vteøiny,v ten moment se pøibrzdí auto,brzdy se vùbec nedotýkám a vìtšinou se rosvítí kontrolka,tento jev se projeví pouze pøi prvním rozjezdu po nastartování,bìhem jízdy se pak mùže zastavovat a rozjíždìt a vše je OK.Na diag.to napsalo chybu ,,relé èerpadla zpìtného chodu,,Èidla to asi nebudou,to by mìlo snahu spíš brzdu povolit.Oddìlal jsem kryt elektroniky,relátka tam jsou dvì 12V/50A,teï který je který,jsou letovaný i tak by nebyl problém je vymìnit,jen je sehnat.Ptám se jestli nemìl nìkdo tento problém a co s tím provedl.Dík za radu.
omega 2,5V6



Poslední odpovědi
Motýlek
Odeslal: Friday 19 March 2010 - 19:52:16

Sice trochu dyl,ale pisi jak to dopadlo s tou zvlastni chybou,po vsech moznych pokusech prisel na radu radikalni rez,vymenilo se cely ABS a je klid,a co tomu bylo?bylo napaleny vynuti v cerpadle,to pak vykazovalo vetsi odber proudu a tim zaznamenalo chybu,proto hlaska ,,rele cerpadla zpetneho chodu,, , jednotka meri protekajici proud pres kontakty relatka.
Mam dotaz jestli ma nekdo moznost sehnat o-krouzky? jelikoz jsem vymenil cely ABS,tak jsem sehnal do toho vyndaneho novy motor,ale problem je v tom,ze kdyz se z ABS vynda,tak zpatky jde jenom z novyma o-krouzkama,pac ty stary jsou natahle a maj snahu se strihnout o hranu,rozmer je 5-5,3 x 1,6 material EPDM,jiny byt nemuze protoze nesnese brzdovku,jsou potreba dva,ale klidne jich deset vemu.
Yper
Odeslal: Friday 29 February 2008 - 07:15:42

2 Tomin: ...aha, tak to jsem zaměnil TC se stabilizací. Já nemám ani jedno či druhé a tak to tak dokonale neznám. Díky.
Motýlek
Odeslal: Thursday 28 February 2008 - 18:18:34

S tím rozvícením kontrolky při startu to můžu potvrdit,dokonce i výrobce to píše když poklesne napětí pod 10.5V.Dá se ta deska s relátkama jednoduchým spůsobem vyndat?z jedné strany tam jde kabel asi na konektor a z druhé je tam taková řada drátů viz.obr.ty nevím jak tam drží,zřejmě to drží jen na těch čtyřech šroubech co jsou vidět,když to dostanu ven tak už by neměl být problém s tím něco udělat,přeletovat relátko pokud ho seženu,nebo ho vyčistit,uvítal bych kdybych věděl které z nich to je,abych neoperoval to druhé,i když by to bylo venku tak by nebylo na škodu zkouknot obě.Jen aby se nepřihodilo víc škody jak užitku.
Tomin
Odeslal: Thursday 28 February 2008 - 15:37:48

Na Omeze jsem Xkrat zaznamenal funkci TC, ale ze by to zaclo pribrzdovat jsem tedy nikdy nepozoroval. Rekl bych ze to zpusobi jen vypadek tahu motoru. Takove "mekke" zvadnuti, zadne brzdy.

To Yper: TC je jen protiprokluz, ne ? Ten toho moc nestabilizuje. Jen zjisti ze nejaka kola hrabou a zasahne. Neco jineho je pak stabilizace podvozku.
Yper
Odeslal: Thursday 28 February 2008 - 07:14:49

Diagnostika hlídá napětí. Klasickým příkladem jsou např. u mne ranní zimní starty, kdy baterie je tak na hranici životnosti.
Sednu do auta a zapnu klíček. Proběhne test - pozhasínají všechny kontrolky, vyjma mazání a dobíjení. ABS zhasíná jako poslední.
Nastartuji a téměř okamžitě se mi rozsvítí ABS, protože jak jsem psal, baterie je před smrtí a poklesne na ní výrazně napětí. To vyhodnotí diagnostika a udělá znovu test či kalibraci čidel ABS.

V létě, kdy baterie nedostává takovou čočku při startech a kdy ji navíc ještě necucají žhaviče, tak se to neděje. Neděje se to ani v zimě, pokud dobiju baterii síťovou nabíječkou - vydrží to ale asi tak 14 dní maximálně. U dělám to za zimu tak 3x a pak mne přestane bavit ji stále vyndavat a zandavat a tahat se s ní.
Motýlek
Odeslal: Wednesday 27 February 2008 - 21:21:23

Ráno jsem zkoušel před rozjezdem vypnout TC,a dopadlo to stejně,k rosvícené kontrolce TC se přidalo i ABS,z toho usuzuji,že protisklus to nebude,když nebyl aktivní tak by neměl ani detekovat chybu kdyby tam nějaká byla.Tak zbývá asi problém s ABS,ted jde o to kde.Nejčastěji to udělá po delším stání,když se nastartuje párkrát po sobě tak to přestane,sice ten zvuk se objeví ale né tak zřetelně,takže to tu chybu nezaznamená.Nevím jestli diag.hlídá i protékající proud,v tom případě třeba opálené kontakty v relé by to mohly dělat.
Yper
Odeslal: Wednesday 27 February 2008 - 09:24:07

Já si také myslím, že to spíše vypadá na poruchu TC - resp. že to způsobuje TC.
Tahle mrcha totiž stále porovnává otáčky všech čtyř kol - zda jsou shodné a v případě že nikoliv, tak podle vyhodnocených údajů (ABS - měří otáčky na každém kole a případně dalších čidel na autě) si pak řekne, že je auto ve smyku a snaží se jej dostat do přímého směru tím, že přibržďuje nezávisle některá kola aktivací brzdového systému - to se projevuje svakáním relátek.
Myslím si, že na funkci téhle vymoženosti má vliv i dokonalá sbíhavost auta - zejména souosost přední a zadní nápravy.
Ale hlavní vliv na to mají údaje z čidel ABS na jednotlivých kolech.
Čidla být špatná nemusejí, protože to by se rozsvěcovala kontrolka na palubce-ABS.
Mohou být zanesené hřebenatky - ozubené kolečko, ke kterému doléhá snímač ABS a které vlastně mění elektromagnetické pole vytvářené čidlem ABS a následně indukci čidla.
Takovouhle věc zde, za mé působnosti v klubu, tuším řešíme poprvé.
A možná že to i bude ono relé zpětného chodu čerpadla na systému brzdové kapaliny - je to přeci jen elektronická součástka a ta se mohla pokazit.
Motýlek
Odeslal: Tuesday 26 February 2008 - 19:36:19

Jak to funguje to nevím,ale když bylo náledí,tak jsem mohl šlapat na plynový pedál jak jsem chtěl,začla blikat kontrolka TC a jelo si to po svém,tak to asi funguje,v té době se tedy ta chyba neprojevovala,jak by se to chovalo teď,nevím.
Martas
Odeslal: Tuesday 26 February 2008 - 19:25:47

Zalezi na motoru (myslim ze u Vectry ve slabsi motorizaci to jenom pribrzduje) a na rychlosti, v male rychlosti a mirnem prokluzu je ubrani vykonu motoru neefektivni.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0484 sec,0.0188 z toho dotazů.