Témata příspěvků | |
Milan 967 | Bylo to už mnohokrát zmiňováno ,mě to hlásí již po úbytku jedné čárky od vrchu .Dolít 2 dcl a přestane to mě neuspokojí.Tak mě napadlo ,čidlo je namontované na vaně ve čtverci 65×65 mm a já mám čidlo namontované v 1/3 od vrchu tohoto čtverce. Otázka : Nejde tento čtverec otočit o 180°, tím bude čidlo níže ve vaně ????? PS.motor X 16 XEL |
Poslední odpovědi | |
Yper | 2 McJohn: ještě něco pro Tebe! Až se Ti podaří motor opravit, protože teď je to asi pro Tebe OffTopic, tak tam dej tohle. Používám to s úspěchem již několik let a nebo jeho ekvivalent od f. STP. |
Yper | 2 McJohn: ..tobě tak něco vysvětlovat Jseš ještě větší vědátor než já! 2 Maxim: O.K. |
maxim | Děkuji Ypere _; |
McJOHN | Ypere takže F přetlačování s objektem o vyšší hmotnosti s příslušnou kinetickou energií v průsečíku tras. Je to tak správně? |
Yper | 2 Maxim: u Tebe to jsou dvě věci. Máš-li palubní PC, tak tam máš jak elektronické čidlo hladiny oleje, tak potom ještě i to co máme my všici ostatní - tlakové čidlo oleje. Pokud svítí elektronické čidlo hladiny oleje, hlásí to malou hladinu nebo obecně malé množství náplně. Motor tím nepoškodíš, ale můžeš ublížit oleji, protože ten si tzv. neodpočine v olejové vaně a neochladí se a jde hned zpět do procesu mazání. Pokud se rozsvítí čidlo tlaku oleje, tak pak je jen jedno řešení - okamžitě zastavit a nejet dál a olej doplnit, protože nejspíš už došlo k nasávání vzduchu, protože hladina oleje je pod sacím košem, který není úplně na dně. 2 McJohn: příčin ve Tvém případě může být několik: A - degradovaný olej palivem - tzn. že jeho hustota je malá a tím pádem poklesne i viskozita a z výtlaku čerpadla se velmi snadno protlačí přes lágry a tím na výtlaku čerpadla poklesne tlak a ten je signalizován poblikávající kontrolkou mazání - zejména při volnoběžných otáčkách. B - Další příčinou je nevhodný typ oleje (0Wxx, 5Wxx) vzhledem k velkému kilometrovému proběhu motoru (moc naježděno), větším vůlím na šálách, kterými se olej velmi snadno protlačí. C - olejové zubové čerpadlo má velké vůle a při nízkých otáčkách motoru a tedy i nízkých otáčkách čerpadla, olej uniká zpět do sání čerpadla (pod zubovými koly a nebo mezi ozuby kola a stěnou čerpadla. D - přetlakový olejový ventil dobře netěsní - může být pod ním snítko nešistory a neuzavřel se úplně, nebo došlo ke korozi přítlačné pružiny a touto součástkou je olej z výtlaku trvale přepouštěn do sání. E - špatný typ oleje, který má nízkou tlakovou pevnost. Jsou to různé druhy oleje pro skvělé výrobky VW a Škoda, které jsou šité na míru pro daný typ motoru a které ztrácí viskozitu a pevnost filmu s vyšší telotou. A nebo oleje, které mají na konci SAE specifikace nižší číslo než 40 a které nejsou dobré pro starší motory a nebo pro provoz ve městě, kde se motor hodně zahřívá a málo chladí - zejména olejová vana. Obvykle pro první identifikaci problému stačí olej vyměnit a dát tam o třídu vyšší. Mám-li teď např. olej 10w30, postačuje dát olej 10w40 a nebo 15w40. Tenhle problém, co máš, je zpravidla nejpalčivější v letních měsících.¨ Pokud to nepomůže, tak dát ještě i nějakou přísadu do oleje. Jinak platí sundat vanu, povolit šály a znovu je utáhnout správným momentem - dá se to i takhle očůrat. Olejové čerpadlo údajně opravit nelze - jen vyměnit za jiné. |
Martas | To cidlo je velmi primitivni vicemene kulika s pruzinkou, stane se, ze se zanese ... Me u VeA svitia vzdycky pul minuty pote co jsem vytocil motor prez 5000 a pak to zhaslo. |
McJOHN | Ne, že by to nyní bylo v mé situaci aktuální,ale.... Když se ohřeje motor, tak na volnoběh mi problikávala kontrolka oleje. Dle měrky (byť informativně) tam oleje bylo dost. Palubní PC taky nehlásil nic. Kde mohla být chyba? |
maxim | Martas napsal ... Kontrolka tlaku oleje se rozsviti az kdyz je olej skutecne na kriticke hranici kdy hrozi poskozeni motoru, je to typicky tak litr a pul. to jako litr a pul z peti litru? |
Martas | Kontrolka tlaku oleje se rozsviti az kdyz je olej skutecne na kriticke hranici kdy hrozi poskozeni motoru, je to typicky tak litr a pul. |