Témata příspěvků | |
Lubomír Podymák | Mam Opel Zafiru 1.6 benzin r.v. 2003 ,74 000 km,motor Z16XE 16 V 74 KW. Ked rano auto nastartujem(stoji celu noc) asi po 1km jazdy mi zacne blikat kontrolka emisii a motor ide na 3 valce.Musim zastavit,vypnut motor a znova nastartovat,potom ide auto cely den normalne.Na diagnostike zistili,ze 4 valec vynechava,vymenili mi zapalovaciu cievku(5000Sk).Auto islo 1000Km bez problemov,teraz sa to opakuje znova.Sviecky mi menili pri 60 000 Km.Spotrebu mam asi 6l. Poradte mi prosim co je treba este vymenit,kde je problem. Dakujem za odpoved |
Poslední odpovědi | |
Anonymní | Tak se taky pridam,motor z16xe,tohle se mi deje uz 4. zimu,jak se pred zimou ochladi,ta po ujeti 500m zacne vynechavat 1,nekdy i 2 valce,vypnu motor,po opetovnem nastartovani jede normálně. Menene svicky,zapalovaci lišta, ridici jednotka,palivovy filtr,nic nepomohlo,u nas v servisu nevi co stim,uz tam radej ani nejezdim |
Anonymní | Dobry den potrebuji poradit po vimene zhavicich cvicek mi auto je De po nske chvilce na 3 valce pri vipnuti a a nastartovani auto zas nakou chvili jede jeto opl zafira |
wenca | Souhlasím, Z16XE 16V 1.6l 74kW . Pokud není správně nabitá baterie, auto po nastartování buď zhasne a pak po dalším nastartování jede bez problémů, nebo za studena jede na 3 valce a bliká kontrolka ŘJ. Po zahrátí jede normálně. Vyzkoušel sem zapalovací modul, svíčky, dekarbonizace, egr ventil, cidlo teploty nasavaneho vzduchu, cidlo teploty vody , lambda sondy, vaha vzduchu, regulator volnobeznych otacek, vycistena klapka. nic nepomohlo... Výměna baterie vyřešila problém. Že na toto servisaci neprisli, to je zahadou. Diagnostiku si udelam sam,ale ze to bude tohle, mne nenapadlo |
Libor ZXR | Měl jsem stejný problém, vetšinou když trochu klesly teploty po 2 km motor jel na tři válce, po vypnutí zapalování a znova nastartování jel normálně, občas se rozvítila kontrolka motoru. V servise - vynechávání 2, nebo 3 válce. Vyzkoušel jsem kde co, výměnu zapalovací lišty, svíček apod, pořád stejný. po roce laborování se přikláním k tomu, že mojí úspornou jizdou (2500-3000 ot. max) dochází k zakarbonování motoru. 16 ventil to nemá rád. Pomohlo mi vyčištění vstřikovací soustavy přípravkem STP po vyčištění 1 rok byl klid. Zjistil jsem že to má vždy souvislost s palivem, když se problém objeví, natankuji plnou nádrž 100 oktanového SHELL W-POWER a je klid. Už netankuji kde jakou sračku, ale jen osvědčené značky paliva. |
Martas | varan napsal ... Tuto závadu způsobuje slabá baterie a podpětí v řídící jednotce. Při zapnutých světlech častém startování a jízdy na krátké vzdálenosti nestačí alternátor bateri dobít!!!!!!! Podpeti v palubni siti se jako prvni projevi tim, ze se rozsviti kontrolka airbagu nebo vsechny kontrolky ale na rozdil od bezne poruchy Bagu zase zhane. Toto se deje pri cca. 10,5 V To co popisujes si dost dobre nedokazu predstavit, alerternator dava cca. 100A a jeho regulator napeti by mel udrzet stabilni palubni napeti na vice nez 12V, navic pokud uz motor bezi tak pokud neni baterie castecne ve zkratu takze by palubni napeti mohlo klesnou nemuze mit na toto vliv. Zkousel jsi merit jak ti to dobiji/zkontrolovat baterii zatezovym testem ? |
varan | Tuto závadu způsobuje slabá baterie a podpětí v řídící jednotce.Mám ten samý motor ,to samé auto najeto 80000 tisíc astejnou závadu. Vlastní diagnostiku. Pravidelně nabíjím baterii a jezdí bez závad. Udržovat baterii na správné napetí .Při zapnutých světlech častém startování a jízdy na krátké vzdálenosti nestačí alternátor bateri dobít!!!!!!! |
Lubomir | Anonymní napsal ... Lubomír Podymák napsal ... Mam Opel Zafiru 1.6 benzin r.v. 2003 ,74 000 km,motor Z16XE 16 V 74 KW. Ked rano auto nastartujem(stoji celu noc) asi po 1km jazdy mi zacne blikat kontrolka emisii a motor ide na 3 valce.Musim zastavit,vypnut motor a znova nastartovat,potom ide auto cely den normalne.Na diagnostike zistili,ze 4 valec vynechava,vymenili mi zapalovaciu cievku(5000Sk).Auto islo 1000Km bez problemov,teraz sa to opakuje znova.Sviecky mi menili pri 60 000 Km.Spotrebu mam asi 6l. Poradte mi prosim co je treba este vymenit,kde je problem. Dakujem za odpoved Mám stejný motor, pouze ponìkud starší(160000km), obdobný problém. Nepravidelné vynechávání jednoho válce, vìtšinou chvilku po rozjezdu, akorát nesvítí žádná kontrolka. Po vypnutí a opìtovném nastartovéní většinou běží dobře, svíčky jsou měněné na 155tkm. Na jednom Opláckým fóru jsem čet, že by to mohlo být zakarbonováním motoru. Příspěvky jsou 2 roky staré. Co si o tomto názoru myslíte tady? Moc se v těchhto věcech nevyznám. Dík. Znova opisem zavadu:auto musi stat dlhsiu dobu(napr.celu noc),nastartujem bez problemov aj ked mrzne a asi po 500-1000metroch jazdy zacne blikat kontrolka emisii.Auto netaha a ide na tri valce(ako traktor).Zastavim,vypnem motor,znova nastartujem a jazdim normalne dalej v ten den.Na druhy den sa to moze,ale nemusi opakovat.Naposledy sa mi to stalo 21.12 a 23.12 ...potom asi 10krat som autom jazdil a vsetko bolo v poriadku.Mam najazdene 74 500km,auto som kupil nove a nezda sa mi ze by mohol byt zakarbonovany motor.V listopadu po vymene zapalovacej cievky mi to nerobilo asi 1000Km. Uz som si myslel,ze je zavada vyriesena.V najblizsej dobe chcem ist na diagnostiku,ci vynechava aj iny valec,nie iba stvrty.Na aute som menil uz RMG ventil gulove capy.Dakujem za odpoved. |
Anonymní | Lubomír Podymák napsal ... Mam Opel Zafiru 1.6 benzin r.v. 2003 ,74 000 km,motor Z16XE 16 V 74 KW. Ked rano auto nastartujem(stoji celu noc) asi po 1km jazdy mi zacne blikat kontrolka emisii a motor ide na 3 valce.Musim zastavit,vypnut motor a znova nastartovat,potom ide auto cely den normalne.Na diagnostike zistili,ze 4 valec vynechava,vymenili mi zapalovaciu cievku(5000Sk).Auto islo 1000Km bez problemov,teraz sa to opakuje znova.Sviecky mi menili pri 60 000 Km.Spotrebu mam asi 6l. Poradte mi prosim co je treba este vymenit,kde je problem. Dakujem za odpoved Mám stejný motor, pouze ponìkud starší(160000km), obdobný problém. Nepravidelné vynechávání jednoho válce, vìtšinou chvilku po rozjezdu, akorát nesvítí žádná kontrolka. Po vypnutí a opìtovném nastartovéní většinou běží dobře, svíčky jsou měněné na 155tkm. Na jednom Opláckým fóru jsem čet, že by to mohlo být zakarbonováním motoru. Příspěvky jsou 2 roky staré. Co si o tomto názoru myslíte tady? Moc se v těchhto věcech nevyznám. Dík. |
Anonymní | diagnostika píše závadu Nedokonalé spalování na 4.válci.Jestli jo tak se přidírají ventily ve vodítkách |