• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra převodovka :: Re: dira v F18, jak se to mohlo stat, pripadne jak se tomu vyvarovat
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
host
Odeslal: Thursday 13 December 2007 - 13:38:11
Ahojte lidi, mam za sebou peripetie s prevodovkou mam XE20XEV 98 kombi a najeto 220tis prevodovka bez predchozich nanznaku lehla. Udrzba pravidelna jen me nekdy zlobilo zarazeni jednicky, resil jsem to bud opetovnym vyslapnutim spojky a nebo pres dvojku na jednicku jinak nic. Najednou jedu nastesti vyjizdim z parkoviste a sprajclo se to, chrouplo v tom a visel jsem na pasu jak obesenec. Po rozebrani to vypada tak, ze na stene mezi diferakem a mrkvi je dira 15x5 cm. Dal bych sem foto ale nevim jak .... nestalo se to jiz nekomu? netusi nekdo pricinu? da se tomu predejit? Predstava ze se me to stane na dalnici ve 150 me docela desi. Ted je tam jina F18 z kratkeho a je s tim prijemnejsi jezdeni nez z puvodni
Poslední odpovědi
Jiřik
Odeslal: Friday 19 March 2010 - 10:16:32

Jednoduše řečeno musí být pár kol původní, nemůžeš kombinovat ozubená kola s různým počtem zubů. Zkus diferák F16, kuželová ložiska v rozvodovce by měla být shodná, kolo stálého převodu vyměň z F18, ať není problém. Toto však předpokládá, že zbytek původní převodovky je O.K. Bylo by to nejjednodušší, zvlášť, když tam máš ještě tu hydrauliku.
Jinak to QPC:
Fakt mám nějakou krátkou životnost převodového ústrojí a hnacích hřídelí, F16 riskovat nebudu. Těch 200Nm využívám dost často, což by jí nemuselo dělat dobře po těle Teď se trápim - odešly naráz oba klouby a svislé čepy- zas 2500,- z rodinného rozpočtu měnil jsem taky už jeden diferák, svislé čepy mi vydržely rok..., zjednodušeně řečeno- toto jsou důsledky úspěšného tuningu motoru C20XE.
Xcollector
Odeslal: Thursday 18 March 2010 - 19:37:20

Nezlob se Jiříku, ale nerozumím těm vůlím. Když dám celý diferák z F16, tak jaká vůle? Když zkombinuji F16 s talířovým kolem z F18 tak bych s vůlí souhlasil, alle tuhle kombinaci mi právě navrhuješ. Můžeš to upřesnit? Xc
Jiřik
Odeslal: Thursday 18 March 2010 - 09:23:03

Na kombinování skříní pozor! F16 a F18 budou mít určitě jiný ložiska, který se na pohled nemusí moc lišit, ale když to tam dáš, tak se to okamžitě vysype! Stejný je to i s diferákem: F16 a F18 mají pravděpodobně jinej stálej převod, tj. kolo na diferáku má jinej počet zubů- ono to namontovat jde, ale když se počet liší i třeba jen o zub, má to pak šílený vůle. Takže pokud máš pouze v čudu diferák, měl by tam jít z F16, ale musíš přešroubovat to velký ozubený kolo z toho původního. To by bylo jednodušší, než tam dávat převodovku, která navíc může být taky za pět dvanáct. WR má podstatně delší převody, než CR, poznáš to tak, že dáš na vymontované převodovce V. stupeň a spočítáš, kolikrát otočíš hřídelí, než se otočí o 360 stupňů diferák. Spočítej to a napiš to sem, myslím, že WR má celkovej 1: 2,75, někde to tady je v odkazech, CR je mnohem kratší, počítám tak o jednu otáčku víc, než se otočí diferák. Jízda je pak diametrálně odlišná, z CR bych moc nadšený nebyl.
Xcollector
Odeslal: Wednesday 17 March 2010 - 18:58:42

Ještě mě napadá, abych to mohl spustit dolů, měl bych rozdělat zavěšení kola taky na pravé straně a vytáhnout z převodovky pravou hřídel ?

Xc.
Xcollector
Odeslal: Wednesday 17 March 2010 - 18:52:57

Díky Jiříku ! Já nevím jestli WR nebo CR, jak to poznám? Jestli dobře rozumím, tak odšroubuju tu bouli za podběhem u řidiče. Pak vytáhnu střeva rychlostky včetně hřídele z lamely spojky a zbytek, tj plášť s diferenciálem vytáhnu spodem?
F 16 rozdělat obdobným zpoůsobem, plášť s diferenciálem tam strčit spodem a z podběhu tam zasunout pajšl rychlostky s tou dlouhou hřídelí.
Je to tak ?
Je možné to kombinovat, třeba difec z F16 a rychlostku dát původní?
Samozřejmě asi kontrola spojky. Ještě jsem slyšel něco o rozdílném vypínání spojky F16 mechanika F18 hydraulika, je to problém?

Díky a promiň blbé dotazy. Xcollector
Jiřik
Odeslal: Wednesday 17 March 2010 - 12:22:10

Jen uvedu jak jsem měnil střeva v převodovce já- pokud mohu doporučit, vytáhni nejdřív vnitřek převodovky i s tím dlouhým hřídelem, co prochází skrz spojku- povolíš šrouby na deklu převodovky u levého kola, odšroubuješ domeček řazení a krásně to vytáhneš ven (u Astry to jde) pak už se ten plášť vyndá bez problémů- je to lehčí a nemusíš to vysouvat do strany. Než dáš F16 zkontroluj ji taky! Může být taky načatá, má toho jistě dost za sebou. Montáž bych provedl obdobně- přišroubovat plášť s diferenciálem a pak tam nasunout komplet soukolí. Je to WR nebo CR?
Xcollector
Odeslal: Monday 15 March 2010 - 19:31:13

Vectra X20XEV, díra v převodovce. Sundal jsem spodní oválný plechový kryt a zjistil jsem, že kus jednoho satelitu v diferenciálu chybí!
Přesněji větší část zubu a celá mezera až k dalšímu zubu. Satelit je přerušený cca 7mm, je vidět hřídelka satelitu. Ono to normálně jelo.
Mám nachystanou F16, rád bych ji vyměnil.
Mám na levé straně (u řidiče) odmontovanou brzdu, kotpuč, těhlici s ložiskem, odpojený person, odpojené řízení, vytaženou hřídel, vymontované spodní rameno (kvůli svisláku), vypuštěný olej a vyndané šrouby motor-převodovka zespodu, je jich tam asi 7.
Potřebuji poradit, co dál a hlavně kudy s převodovkou ven, zdá se mi tam strašně málo místa, spodem asi neprojde?! Díky za každou radu.
qpc
Odeslal: Thursday 04 February 2010 - 13:53:59

..na dvojku do 130km/hod? Hm,pak se nediv,že vše v tvojem autě má tak malou životnost..
Jiřik
Odeslal: Thursday 04 February 2010 - 11:30:39

30 tisíc km by stačilo, samozřejmě že budu plnej knedlík využívat! Líbí se mi, že už od dvojky je to delší, nemusíš tolik řadit, 4 je stejně dlouhá, jako pětka u F20 a pětka je rychloběh. To jestli je motor živější, nebo není je jen subjektivní, jedeš sice teprv na dvojku, ale až do stotřiceti, trojka 170, čtyřkou dosáhneš maximálky a na pětku točí motor při stovce dva tisíce.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0511 sec,0.0165 z toho dotazů.