• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor :: Re: opel zafira
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
vasek
Odeslal: Tuesday 20 November 2007 - 08:59:16
Zdravim koupil jsem zafiru rv.2003 2,0dti 16v kdyz se auto ohreje tak pri zaberu turba do plneho vykonu vypne turbo a sviti servis nevite nekdo co by to mohlo byt dikes.Mel jsem to i na pocitaci a a vyjela zavade predstrik paliva opravily to a dela to stale dal dik
Poslední odpovědi
Anonymní
Odeslal: Tuesday 20 November 2007 - 17:56:34

Dikes moc koukal jsem na to je to dost prace ale aspon se poradne pohrabu v necem jinem nez na jinem aute dikes
Yper
Odeslal: Tuesday 20 November 2007 - 11:56:51

2 Vašek: ano, to odpovídá - není to stále ale je to tam a znepříjemňuje to život a ohrožuje Tvou bezpečnost - představ si, že ti to vypne v okamžiku, kdy jseš v protisměru při předjíždění náklaďáku - někde v jeho polovině a ten náklaďák současně předjíždí i ten za Tebou! Vrátit se nemůžeš a předjet také ne a z protisměru se blíží auto.
Blbá představa.
mates
Odeslal: Tuesday 20 November 2007 - 11:29:03

Pohled na část litiny, kterou je nutno zabrousit.

Vloženo za Yper, jeho IT specialisti mu neumožní vkládat obrázky.

vasek
Odeslal: Tuesday 20 November 2007 - 11:20:50

Dikes za info nevim jestli to mo vliv ale dela to jen obcas spis mvic nez min dikes
Yper
Odeslal: Tuesday 20 November 2007 - 10:24:12

Jinak ještě dodám, že zrovna na Žirafě jsem tuto opravu prováděl zhruba před necelým rokem.
Nejhorší na tom je samotný přístup k turbu - k jeho demontáži a teď nevím, zda litinové výfukové svody (parohy), netvoří pevnou součást té části turba, která se musí demontovat, aby se statorové lopatky mohly vyčistit a ta litina zabrousit.
Ta část, která se musí zabrousit se dá poznat lehce - litina je v tom místě vybroušená.
Yper
Odeslal: Tuesday 20 November 2007 - 10:18:42

Opět stejná závada, jako byla probírána v jiných vláknech. Nevracejí se naklápěcí statorové lopatky na turbínové kolo, které nastavují optimální úhel nátoku spalin z válců.
Při přidání plynu je žádoucí, aby turbo zabralo co nejlépe - aby ihned šlo do max. otáček, protože je potřeba v závislosti na nastavení plynu dodat do motoru co nejvíce vzduchu.
To se děje nastavením statorových lopatek na turbínové kolo.
V okamžiku, jak stoupá množství dopravovaného vzduchu do motoru, tak stoupá i objem spalin z motoru, který o to víc roztáčí turbo přes turbínové kolo. Tím nejenže stále stoupá množství dopravovaného vzduchu (jak stoupají otáčky turba), ale stoupá i tlak. Množství kontroluje váha vzduchu a tlak kontroluje tlakové čidlo na centrálním sání na motoru. Obě tato hejblata pak nezávisle nebo ruku v ruce vyhodnotí ECU (ŘJ) a ta vydá příkaz k přenastavení statorových lopatek - změnou geometrie nátoku, protože větší množství spalin bude turbo roztáčet - udržovat jej v požadovaných otáčkách i při menším úhlu nátoku spalin.
Překlopení lopatek se však neděje, protože statorové lopatky jsou po zahřátí motoru a tedy i turba zaseklé o zkřivené těleso turba (dosedací litinovou plochu) a tak jediná ochrana motoru a potažmo turba je ta, že ECU hodí motor do nouzového režimu - provede sama omezení dodávky paliva, protože jinak by se turbo nebo motor roztrhly
Turbo demontovat, odmontovat z něj litinovou část s ovládáním statorových lopatek, vyčistit od napečeného karbonu a dosedací plochu (litinu) srovnat do roviny - zabrousit.
Jinak ať žijí značkové servisy a jejich diagnostiky, kdy při školení půlku prochrápali na učebně a druhou prokouřili na chodbě! Berou to, že diagnostika je všelék na všechny opravy, ale to právě chyba lávky.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0515 sec,0.0210 z toho dotazů.