Témata příspěvků | |
Klasik | Tak jsem koupil Zafiru 2.2 16V,ale motor žere olej.Tipuju to na litr na 1000km.Myslím si,že je to hodnì.Auto je z roku 2001,údajnì najeto 122000-i podle servisky by to mohlo sedìt,bylo koupeno v ÈR a údajnì byl mìnìn EGR ventil pøed prodejem.Mùže s tím olejem nìjakm souviset EGR ventil? |
Poslední odpovědi | |
ondra | Nehledě na to, že ani nemá stejný motor... Není 2.2i jako 2.2i |
Colommbo | Rendy, ty jsi buď blázen anebo sjetej, co to zase motáš do Zafiry...? __; |
rendy | Zdar všeci,mám takový problém i s mym autem,mám krasavce Opel Omegu 2.2.16V r.v.2002,ale mám již druhý problém s motorem a to:Auto jsem dovezl z Německa 9/2011.Po nějaké době jsem zjistil,že se mi ztrácí voda.Problém byl v hlavě motoru,prasklé těsnění.Oprava 14000 včetně rozvodů+pumpa,dělal mi to známý,tak proto taková cena.Vše klapalo jak má,až do dubna,kdy jsem zpozoroval ztrácení oleja.Na 1000 km asi 1.2litru.Navíc z výfuku jde při akceleraci hustej bílej dým.Mam nové LPG,auto se mi nechce dávat pryč,proto potřebuji poradit.Dle mých kamarádů žřejmě písní kroužky,ale jak a za kolik je vyměnit.Nebo můžu vyzkoučet i nějaký přípravek na utěsněná,nebo nějaký olej,prosím o radu??Už jsem zvažoval i výměnu motoru,je to jen otázka peněz.Proto než dojde k výměně motoru,prosím o radu každého,co moná udělat ještě před tímto a jestli někdo neví,jestli pasuje i do mého vozu 2.2 16V i motor 2.0 16 V v případě nákupu.Jo a ještě jedná prosba,dají se ty kroužky vyměnit i ze spodní části motoru,díky všem za odpověď |
Yper | Tak to je až jako druhá a ta horší alternativa. Když není turbový motor, tím lépe, protože pak je jasné, že to není turbem. Zkontroluj současně hadici odsávání v víka z ventilů - zda není změklá, protože pokud bude příliš, tak se pak sacím efektem zploští a olej od ventilů špatně stéká do prostoru vany. Hromadí se u ventilů a pak přešplouchne do sání. |
dada | druhá věc je v jakém stavu jsou pístní kroužky, jestli by se nevyplatilo nechat vyčistit hlavu zabrousit ventily, vyměnit stírátka a překroužkovat. Vím že to přijde třeba na 20tis ale zase je klid...... |
Klasik | Původní majitel asi opravdu dodržoval 30-ti tisícové intervaly výměny oleje,protože mi připadá,že motor bude zevnitř pěkně zakarbonován.Ještě se omlouvám,mám benzíňáka,takže bez turba. |
Yper | Ne, určitě s tím EGR nesouvisí, ale jde o to, jak hodně je celý motor zadělaný karbonem, protože pokud bylo auto koupeno v ČR a servisováno ve značkových servisech, kam dorazily i oleje a průpovídky o nich - Longlife a výměnné lhůty až 30 tis. km, tak olej nemusí dobře odtékat z prostorů ventilového víka a pak přepadává do sání před turbo. Dekarbonizoval bych motor nějakým přípravkem - bylo toho tady napsáno spousta a pak bych dal 2x za sebou (interval 5 tisíc km.) olej 10w40 s nějakým OilBoosterem. Pak bych teprve měřil spotřebu oleje. Olej nemusí být bůhvíjak drahý. Pro krátký interval výměny stačí 10w40 v kvalitě B2. Kvalita B3, která je jinak předepsaná určuje, že oolej lze měnit v delších výměnných lhůtách, což interval 5 tisíc rozhodně není. |