• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek :: Re: Velká vůle v řízení, čím to může být, cena opravy?
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
x
Odeslal: Friday 18 May 2007 - 10:32:05
V OA mám velkou vůli v řízení, můžu volantem klidně točit 10cm na každou stranu, aniž by se měnil směr jízdy. Taky do zatáček musím nepřirozeně moc točit a při jizdě na to musim myslet a vyrovnávat to. Co mám zkontrolovat nejdřív, jaké bývají nejčastější příčiny a kolik zhruba stojí dát to do kupy včetně práce? Díky za rady.
Poslední odpovědi
Duffy
Odeslal: Friday 25 May 2007 - 09:43:17

Já popravdě na svý Vekče mam taky mini-vůli, ale za ty 3roky jsem to vůbec neřešil a technická v poho... První gdo si toho všimnul byl p*čus ve výkupu v AAA Nechci tim řikat, že 5cm je v pohodě - to určitě stojí za hledání a výspravung

Btw. Legend - neotvíráš si bazar s Omegama? Koukam, že to nějak přibejvá ?lola
Legend
Odeslal: Friday 25 May 2007 - 08:04:19

Taky bych řek že to půjde seřídit, na převodce řízení šroub s pojistnou maticí a tím by to mělo jít. Drtivá většina dnešních aut má hřebenovou převodku řízení, tam se tento problém asi nevyskytuje, ale Omega má maticové řízení, tak je tam těch čepů ještě víc. Pomocný čep řízení zkontroluješ tak že zvedneš pravý předek auta a v podběhu uvidíš 2 šrouby 16mm, tak z druhé strany je pomocný čep řízení - má to tvar "L". Pořádně za něj zabereš rukou do všech stran a uvidíš případnou vůli. Nedávno jsem to dělal na svojí MV6 a byla v něm vůle půl centimetru, fakt to hodně mlátilo. Vyšel mě na vrakovišti na 400, nový je za 1500. Když už to budeš mít zvedlé, můžeš zkontrolovat i oba pravé čepy řízení (jeden úplně u kola, druhý u pomocného čepu) a to tak že silou zacloumáš brzdovým kotoučem ze strany do strany a vůle by měla být vidět, jestli tam nějaká je. To stejné můžeš udělat i na levé straně auta, akorát tam není pomocný čep. Taky můžeš při tom vizuálně zkontrolovat kosti stabilizátoru, tam se ale vůle špatně pozná, když je to na heveru tak je napružený stabilizátor.
Po zvednutí levé strany auta uvidíš jen řídící páku vystupující z převodky řízení. Je tam taky čep, ale v praxi dost špatně vyměnitelný, řešil to tady JardaB. Ten bývá často KO, asi kvůli odtížné výměně to moc lidí nemění. Vůle v něm se pozná že ti někdo bude točit volantem a ty budeš sledovat čep. Takže až ty čepy všechny projdeš, zjistíš případné vůle, které způsobují mlácení při průjezdu nerovností, ale vůle v řízení se tím neeliminuje.
Robas
Odeslal: Thursday 24 May 2007 - 17:57:36

Matně si vzpomínám, že jsem tohle řešil u mé první OA. Náš dvorní mechanik to pošteloval na převodce a nemuselo se tam nic měnit. Dotahl to tak dobře, že jsem měl první dva dny s nulovou vůlí na volantu problém udržet rovný směr, ale potom to trošku povolilo a následující asi tři roky už se na to nemuselo šáhnout. Pokud bys byl Brno a okolí, můžu dát kontakt, ale tohle musí zvládnout každej kovář
Martas_
Odeslal: Thursday 24 May 2007 - 17:27:43

Na to abys videl co se pri jebani volantem hejbe a co ne se v autech nemusis hrabat.

1. Chyt jednou rukou volant a druhou hridel u pedalu a hejbej volantem (ale tam vule bude tezko)
2. Nekdo jinej at ti hejbe volantem a koukni na misto kde tataz hridel vstupuje do rizeni (tohle jediny asi pujde videt spatne a nevim odkud asi zezvrcha)
3. Nekdo jinej at ti hejbe volantem a koukni na spojovaci tycky co jdou z rizeni k cepum (to by melo byt videt z podbehu)
4. Nekdo jinej at ti hejbe volantem a koukni co delaj rejdoby cepy na rameni (to by taky melo byt videt z podbehu)
5. To stejny vyzkousej pri nastartovanym motoru kdyz bezi servo.

Tak bysmel poznat kde je vule resp. kde je prodleva mezi otocenim volantu a tim kdy se to hne i kdyz myslim ze stejne bude v rizeni takze vule buce v bode 3.
x
Odeslal: Thursday 24 May 2007 - 17:15:47

v autech se nehrabu, takze nejspis neuvidim nic. nikdo na ten podvozek nekoukal x let, posledni vec co se delala byla vymena tlumicu pred 3 rokama. Pri toceni do zatacky mi tam ale casto ,,loupne". kolik stoji ten pomocnej cep rizeni vc. prace?
JOB
Odeslal: Wednesday 23 May 2007 - 19:43:33

No nejjednodušší bude když ti někdo bude točit a ty se podíváš kde je ta vůle.To musí být vidět pouhým okem.Co pomocný čep řízení ?
x
Odeslal: Wednesday 23 May 2007 - 19:02:19

Tak s těma 10cm jsem to přehnal, je to cca 5 na každou stranu. Můžu tim v rámci těhle 5cm lomcovat jak chci, a nehne se to.
Tomin
Odeslal: Friday 18 May 2007 - 11:47:39

To by me docela zajimalo. Mam uz druhou OB (teda ted C, ale to je jedno) a obe maji vuli v rizeni. V rodine mame jeste jedno Becko a taky. Asi na to Omegy celkem trpi.
Jinak naprava je cela kontrolovana a vule byla diagnostikovana v prevodce rizeni.
Nevite nedko jestli se to da nekde pritahnout ?
Legend
Odeslal: Friday 18 May 2007 - 11:31:08

Takovou vůli snad ani čepy neudělají, možná je na odchodu převodka řízení. Omega má jěště maticové řízení a je možné že půjde seřídit vůle v převodce. Ještě jsem to nedělal, ale viděl jsem na ní nějaký šroub s pojistnou maticí.
Duffy
Odeslal: Friday 18 May 2007 - 10:58:48

čus iks: zkus prohledávat... Řešilo se to tu, řeší a bude řešit Čepy, klouby, ramena... Odkaz

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0804 sec,0.0529 z toho dotazů.