• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek :: Re: Na kolik nahustit 235/45/17?
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
tomino
Odeslal: Tuesday 20 March 2007 - 01:04:49
Nikde jsem totiž tohle nenašel, tak prosím o info na kolik nahustit gumy 235/45/17 jezdím vepředu ve dvou a lehce zatížen kufr ?lola nevím na kolik bych to měl nahustit mám je na 2,5 a přijde mi to takový nestabilní, nevím jestli přehustit nebo podhustit prosím o radu Díky _; jde o OmeguB 2,5V6
Poslední odpovědi
Cesťák
Odeslal: Friday 08 June 2007 - 21:40:46

Je to divný, ještě jsem se s tím nesetkal, ale je to tak. V pátek jsem si všiml, že se mi sjíždí okraje dezénu u zadních pneu. Nejdřív jsem se lekl, že to je zavěšením, ale poté, co jsem koukl pod auto a viděl to samé i na vnitřní straně, zvedl jsem tlak z pečlivě udržovaných 2,5 na 3,0. Uvidíme, jak se to projeví. Předek je 2,5 bez problémů.
Ráfky 6Jx15, gumy alternativní 205/60 R15. Jezdím sám z prázdným kufrem dálnice i okresky a ECO-RALYE při tlaku 2,5 7,3l/100
Tomis
Odeslal: Friday 08 June 2007 - 10:05:51

jj, na zadku nam to odchazi rychle - hold hnana naprava a take rozlozeni vahy temer 50:50. Tak kdyz tomu nandas, tak ...

ted sem ale mel na zadku Firestony a ty mi doknoce vydrzeli vic nez ostatni. taky sem je ted prohodil s predkem, kde sem mel ContiSporty, jelikoz je chci uz dojet, aby mi je nebylo lito prezout a oni ne a ne se porad ojet, takze ten continental taky drzi. Snazim se vzdy je alespon do zatacky drobet rozhodit do smyku, ale nejak se mi to nevede, drzi jak pribity nebo spis _; ale kdyz chce clovek smyk,tak
Vodník
Odeslal: Thursday 07 June 2007 - 23:36:45

Inu, já mám 2,5TD kombík, jezdívám také většinou sám, a úplně nové Klébry 205 huštěný na 2,6 až 2,8 jak předepsáno mi na zadní ose odešly po osmi měsících. Ale odešly tak, že vzorek vážně už teda jako nic. Na předku pořád jako nový.
Marek
Odeslal: Thursday 07 June 2007 - 10:35:52

Ahoj, no kluci já mám 235/45/17 a nahuštěný mám vpředu i vzadu 2,5. Jezdím tak 60% sám, prázdnej kufr a 40% ve 3 lidech a něco malinko v kufru. Gumy se sjíždí krásně rovně, takže pohoda...
Tomis
Odeslal: Saturday 02 June 2007 - 22:03:52

Martas_ napsal ...

Tomis napsal ...

Ja je hustim tytez pripadne 225/45/17 ve predu na 2,6-2,7 a vzadu tak 3,3-3,5 a sedi to perfektne


Docela by me zajimalo jak po nejaky dobe provozu vypada stred tvych zadnich pneumatik kdyz rikas ze to hustis takhle (o 1 atm vic nez predepisuje vyrobce, viz. tabulka dole pro gumy 235) a jezdis prazdnej ?


Prazdny (3 osoby) Plny
Rozmer vpredu vzadu vpredu vzadu
235/45 R 17 2,1 2,3 2,8 3,3


nevim co mas za motor, ja mam 2,5 TD, vetsinou jezdim ve 2-3 lidech a pokazdy spoustu kramu v kufru + nadrz vetsinou tak 3/4 - 4/4, sedi to vyborne, stredy pneumatik jsou v pohode. Daval sem tam uz pouzity z nemecka za 400,- ks ContiSporty a na predku uz je mam 4. sezonu, vzorek stale v pohode. Jelikoz je hnan zadek, tak tam se to ojizdi rychleji, hold ty zatacky pod plynem
walto
Odeslal: Thursday 24 May 2007 - 08:44:16

Kdesi som to tu uz písal:
Moje skusenosti hovoria o tom, ze udaj vyrobcu auta o tlaku v pneu treba brat ako vychodisko.
Kazda guma ma inu konstrukciu (myslene tuhost) nosnej kostry. Niektora je robena ako tuhsia, napr. DUNLOP, niektroe su makke ako papucky, napr. Good-year.
Ja vzdy postupujem tak, ze gumy nafukam na vyrobcom auta doporuceny tlak pre dane zatazenie, prejdem po rovnej ceste (mame u nas dialnicu) cca 10 km a bez brzdenia na rovnom useku zastavim. Chrbtom prstov porovnam teploty na vonkajsku, v strede a na vnutornej strane behuna a podla toho dofukam.
Ked je teplejsi stred behuna, tak upustim 0,2 bar a su teplejsie kraje behuna, pridam 0,2 bar.
Behun gumy by po takejto "skuske" mal byt rovnomerne teply po celej sirke.
Takto "vuskumana" hodnota tlaku je zaklad a pri zvyseni zatazenia dofukujem o tolko, kolko predpisuje vyrobca auta.
Predpokladom na taketo laborovanie je geometria podvozku OK.
Ja to tumto sposobom robim mnoho rokov a nikdy som nemal sjete gumy v strede.
Vonkajsie okraje mam vzdy trochu plytsie, lebo rad sa v zabocke opriem o gumy. Nech je trochu srandy v tomto kralovstve.
Martas_
Odeslal: Thursday 24 May 2007 - 06:26:46

Tomis napsal ...

Ja je hustim tytez pripadne 225/45/17 ve predu na 2,6-2,7 a vzadu tak 3,3-3,5 a sedi to perfektne


Docela by me zajimalo jak po nejaky dobe provozu vypada stred tvych zadnich pneumatik kdyz rikas ze to hustis takhle (o 1 atm vic nez predepisuje vyrobce, viz. tabulka dole pro gumy 235) a jezdis prazdnej ?


Prazdny (3 osoby) Plny
Rozmer vpredu vzadu vpredu vzadu
235/45 R 17 2,1 2,3 2,8 3,3
Tomis
Odeslal: Thursday 24 May 2007 - 04:10:49

Ja je hustim tytez pripadne 225/45/17 ve predu na 2,6-2,7 a vzadu tak 3,3-3,5 a sedi to perfektne, zvlast kdyz se trochu ty pneumatiky zahrejou. Mam problem to vubec nekde utrhnout. A ze by to skakalo to se mi moc nezda, je to tezky auto, takze to neskace. akorat co sem prezul zase na tyto letni a vymenil vsechny 4 tlumice tak je to citlivy na koleje tot snad jedina nevyhoda, jinac to sedi jak pribity. Vetsinou jezdim sam nebo ve dvou a par nejakych tech kramu v kufru.
tomik-tomik
Odeslal: Saturday 24 March 2007 - 20:32:28

no a to sem tam dal novej tvrdej stavitelnej podvozek a to teprve skáče.......už sem si zvykl.....sem přece jenom sportovněji založen.....

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0535 sec,0.0151 z toho dotazů.