• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Calibra :: CALIBRA :: Calibra motor :: Re: Výfuková soustava
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Jerry
Odeslal: Thursday 11 January 2007 - 16:55:54
Ahoj
Po vymene rozvodoveho remenu a kladek následovala výmena (PODPALENYCH) vyfukovych ventilu. Po te jsem vymenil vahu vzduchu a cidlo otacek motoru. Pak jsem zjistil ze je ucpany (rozsypany) kat.
A ted to prijde !!!
Jsem pred rozhodnutim co dal. Svody mam sportovni upravene ALE na prumer 50mm coz je asi malo protoze mam snizovanou hlavu no a proto taky ten kat. shorel (cugrunt).

A radte

KAT ano - ne ?
STREDNÍ TLUMIC (ted nemam) ano - ne ?
KONCOVY DIL LADENY ano jaky ?
SPOJ MATERIAL (trubky ,priruby) koupit - udelat ?

Motor C20XE 2.0 16V

Díky
Poslední odpovědi
Jerry
Odeslal: Wednesday 07 February 2007 - 23:51:54

Tak konecne je to hotové. Nechal jsem to predelat komplet. Zustaly mi jen svody. Nechal jsem oddelat okapové roury a dal tam (podle me) neco elegantnejšího. Doporucuji všem aby s výfukem (pokud k tomu nemají jiné možnosti než já) vubec neexperimentovali. Po radách zde i jinde jsme zkoušeli ruzné varianty (napr. bez katu) a úspechem bylo rozsvícení kontrolky motoru, jeho následný nepravidelný chod a posléze chcípání. Po nainstalování katu a pár protocení kontrolka zhasla a motor se uklidnil. Celá soustava od svodu až po zadek vyšla na 12.850,-. Myslím, že je to cena velice rozumná.

Ahoj Jerry _;
VGT
Odeslal: Monday 15 January 2007 - 11:24:32

Já jsem Jerryho popis pochopil tak, že svody od hlavy motoru (parohy) má svedeny do trubky průměru 50 mm (C20XE neměl na výfuku vlnovec) Odkaz Jestli tomu tak je, tak se ptám, půjde-li to předělat na větší průměr? Mělo by. (už jen změna na 55 mm přinese zvětšení průřezu o 20%, 60 mm = 40%).
Střední díl výfuku, jak koukám do katalogu, se pro Calibru dělal jak průchozí typ, tak typ s přepážkami. Takže použít (nechat vyrobit) průchozí typ!
Zadní díl = hrozný hrnec v originálu. Nechat vyrobit něco méně monstrózního (též vyrobit průchozí typ). Je jasné, že takováto soustava bude hlučnější než originál.
Pokud bys nepoužil katalyzátor, je možné, že by ti při deceleraci mohl šlehnout plamen z výfuku. Ten katalyzátor v tento okamžik, kromě své základní funkce), působí též jako zhášeč plamene. (Do vozů bez katalyzátoru se dříve z tohoto důvodu montovaly tzv. zhášeče plamene, vypadaly přibližně takto Odkaz )
Yper
Odeslal: Monday 15 January 2007 - 08:15:03

No, VGT má pravdu, protože vyskooktanový benzín dělá tohle s oblibou - ty podpálené ventily.
Jinak si nemyslím, že 50ky svody by byly špatné. Řekl bych, že původní litinové byly mnohem užší - ony se tváří jako široké, ale ve skutečnosti tam jsou světlosti mnohem menší.
Svody se předělávají přeci hlavně proto, aby všechny výfuky od válců byly stejné - tím se zaručí stejné namáhání všech pístů.
Jiná věc pak je, jakou světlost má trubka od nich k vlnovci!?
VGT
Odeslal: Sunday 14 January 2007 - 22:47:13

Jerry napsal ...

A radte
KAT ano - ne ?
STREDNÍ TLUMIC (ted nemam) ano - ne ?
KONCOVY DIL LADENY ano jaky ?
SPOJ MATERIAL (trubky ,priruby) koupit - udelat ?

Těžko veřejně seriózně radit ve smyslu - poruš zákom - víš snad, co myslím ....
Odkaz
No a pak bych asi ten výfuk nechal udělat z většího průměru trubky (půjdou ty svody předělat ?), střední tlumič použít (je to v podstatě průchozí perforovaná trubka, odpor plynům neklade a přesto sníží hluk), zadní tlumič nějaký průchozí typ.
Nevím, co se stalo na tvém autě, ale jedna z možností jak podpálit ventily a zničit katalyzátor je použít vysokooktanový benzín do motoru, který na to nebyl zkonstruován (co lambdasonda, přežila to?). Pokud má motor vysoký kompresní poměr (řádově tak 13:1) a k tomu naprogramové zapalování (a jiné věci), tak je to OK. To ale tvůj C20XE, byť nějak upravovaný,řekl bych, nebude.

Jerry
Odeslal: Sunday 14 January 2007 - 13:11:52

Takhle dopadly ventily v Calibre. Ten první je z potkaný Omegy.

Odkaz
Jerry
Odeslal: Sunday 14 January 2007 - 12:52:32

No práve. Pùvodni majitel udelal sportovni svody a nasypal je do 50 mm trubky tak ze zase vlastne vonicem. No a co se tyka paliva jezdim jenom k shellce no a dost casto tam sypu ten V-POWER RACING.
Vono to líp jede (teda jezdilo)
VGT
Odeslal: Saturday 13 January 2007 - 20:18:43

Jerry napsal ...

....následovala výmena (PODPALENYCH) vyfukovych ventilu.... Pak jsem zjistil ze je ucpany (rozsypany) kat.

No a jestli ještě můžeš napsat, že používáš benzín 100 oktanů, tak jsme u jádra pudla.
Ty tvoje výfukové svody mají přírubu na průměr 50 mm?
Jerry
Odeslal: Saturday 13 January 2007 - 15:45:46

Omlouvam se sem se zapomel prihlasit (
Anonymní
Odeslal: Saturday 13 January 2007 - 15:43:24

Tom napsal ...

Jerry:já mám lepší,já ho mám propálenej ty sis ho mohl ohnout ve svìráku _;


Ne ne leda že by byl sverák hlava motoru a kladivo píst. Omega B 2.0 16V ecotek

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0656 sec,0.0275 z toho dotazů.