• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek :: Re: Omega A táhne do doprava, seřízení geometrie nepomahá
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Slayer
Odeslal: Friday 29 December 2006 - 10:30:30
Zdravím. Co mám tohle auto, tak mám jeden problém, který mi v žádném servisu nepomohli vyřešit - auto táhne do prava, nemůžu mít volant rovně, vždy ho musím mít lehounce stočenej doleva. Už mi dělali 2x geometrii (ve 2 různých servisech), ale je to pořád stejný. Poslední mechanik říkal, že to seřídit nemůže, jelikož je tam na levý straně něco strženýho a on to neumí opravit, prej se s tim mam naučit jedit....
Poslední odpovědi
Vodník
Odeslal: Saturday 13 January 2007 - 15:11:39

Slayer: měří se buď jak píše Legend, nebo se změří vzdálenost hrany pneumatiky k hraně blatníku (nevadí, že ta vzdálenost je šikmo a ne svisle). Přední a zadní se pochopitelně budou lišit, ale měly by být shodné pravá a levá. Ale jinak si také myslím, že to budou spíš ty čepy, to přeměření je jen pro jistotu, že ta příčina není v tom odpružení...
Slayer
Odeslal: Saturday 13 January 2007 - 14:36:50

Legend napsal ...

Slayer napsal ...

Vodník napsal ...

Ještě bych doporučil změřit světlou výšku auta na pravoboku a na levoboku. Pokud se liší, spektrum možných příčin se rozšiřuje o zavěšení kol, ramena, atd... může být ruplé pero. Nebo žeby... jestli ti to začlo po volbách...??


jak jí zmeřím?

Zaparkuješ na úplně rovném povrchu a změříš na obou stranách auta jestli je stejně vysoko nad zení. Stejně to víc vypadná na špatnou geometrii. Ono je možné, že jim to při seřizování nešlo vlevo povolit, tak akorát seřídili sbíhavost pouze na pravé straně, takže je sbíhavost OK, ale volant trochu doprava. Ta řídící tyčka jde dobře rozhýbat když se odklepne vnější kulák a vezme se do kleští. To už povolí a jde udělat geometrie na obou stranách. Zkus vyklepnout vnější kuláky na obou stranách auta, levý o závit vyšroubuj, pravý o závit utáhni, tím se nerozhodí geometrie a měl by být volant rovně.


Máš pravdu, říkali něco o tom, že to nejde povolit, jelikož je to stržený. Já se do toho pouštět nebudu, nejsem mechanik a takovéhle věci rád přenechám odborníkům, jenom bych rád konečně našel nějakého pořádného.
Legend
Odeslal: Saturday 13 January 2007 - 14:01:39

Slayer napsal ...

Vodník napsal ...

Ještě bych doporučil změřit světlou výšku auta na pravoboku a na levoboku. Pokud se liší, spektrum možných příčin se rozšiřuje o zavěšení kol, ramena, atd... může být ruplé pero. Nebo žeby... jestli ti to začlo po volbách...??


jak jí zmeřím?

Zaparkuješ na úplně rovném povrchu a změříš na obou stranách auta jestli je stejně vysoko nad zení. Stejně to víc vypadná na špatnou geometrii. Ono je možné, že jim to při seřizování nešlo vlevo povolit, tak akorát seřídili sbíhavost pouze na pravé straně, takže je sbíhavost OK, ale volant trochu doprava. Ta řídící tyčka jde dobře rozhýbat když se odklepne vnější kulák a vezme se do kleští. To už povolí a jde udělat geometrie na obou stranách. Zkus vyklepnout vnější kuláky na obou stranách auta, levý o závit vyšroubuj, pravý o závit utáhni, tím se nerozhodí geometrie a měl by být volant rovně.
Slayer
Odeslal: Saturday 13 January 2007 - 13:31:28

Vodník napsal ...

Ještě bych doporučil změřit světlou výšku auta na pravoboku a na levoboku. Pokud se liší, spektrum možných příčin se rozšiřuje o zavěšení kol, ramena, atd... může být ruplé pero. Nebo žeby... jestli ti to začlo po volbách...??


jak jí zmeřím?
Vodník
Odeslal: Monday 08 January 2007 - 09:38:07

Ještě bych doporučil změřit světlou výšku auta na pravoboku a na levoboku. Pokud se liší, spektrum možných příčin se rozšiřuje o zavěšení kol, ramena, atd... může být ruplé pero. Nebo žeby... jestli ti to začlo po volbách...??
Anonymní
Odeslal: Sunday 07 January 2007 - 16:42:16

Slayer napsal ...

JOB napsal ...

Jen pro upřesnění.Když pustíš volant , tak to jede rovně nebo musíš volant trochu stočit aby to jelo rovně. Co silentbloky a čepy ? Jestli jsou špatný tak tam můžeš dělat geometrii jakou chceš a nikdy to nebude ono.


Musím ho stočit, aby to jelo rovně. Kolik ty čepy stojí?


Jobova otazkaznela nasledovne :

Kdyz jedes rovne a volant pustis, jede auto rovne nebo zacne zatacet ?
To ze pri jizde rovne neni volnat rovne je vec sice souvisejici ale neznamena rozhozenou geometrii.
Legend
Odeslal: Sunday 07 January 2007 - 14:31:37

Zkus se podívat třeba do katalogu Elitu Odkaz nebo Auto Zralý Odkaz tam maji celekm dobré ceny. Jako dočasné řešení pomůže na jedné straně utáhnout řídící tyč tak o půl otáčky a na druhé straně auta o půl otáčky povolit. Tím by se neměla rozhodit geometrie a volant by měl být při jízdě v rovné poloze.
Slayer
Odeslal: Sunday 07 January 2007 - 14:14:42

JOB napsal ...

Jen pro upřesnění.Když pustíš volant , tak to jede rovně nebo musíš volant trochu stočit aby to jelo rovně. Co silentbloky a čepy ? Jestli jsou špatný tak tam můžeš dělat geometrii jakou chceš a nikdy to nebude ono.


Musím ho stočit, aby to jelo rovně. Kolik ty čepy stojí?
JOB
Odeslal: Friday 29 December 2006 - 11:17:48

Jen pro upřesnění.Když pustíš volant , tak to jede rovně nebo musíš volant trochu stočit aby to jelo rovně. Co silentbloky a čepy ? Jestli jsou špatný tak tam můžeš dělat geometrii jakou chceš a nikdy to nebude ono.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0563 sec,0.0110 z toho dotazů.