• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra motor :: Re: postupná akcelerace po prudkém sešlápnutí plynu
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
JanS
Odeslal: Wednesday 15 March 2006 - 22:20:57
Dobrý den.
Mám Opel Astra F Caravan 1.6 rok výroby 98, motor X16SZR. Mám problém s akcelerací vozu - po sešlápnutí pedálu plynu je rychlost postupně, ale hlavně pomalu vzrůstající - žádný odpych. Na dálnici jedu nejvíše 120-130km/h a dostat se na vyšší hodnotu je hrozná práce pokud zrovna nejedu z kopce.
Mám pocit jako by mi tam působyl nějaký omezovač. Auto se tak dříve nechovalo a dosahovalo běžně 160km/h.
Včera jsem byl na diagnostice motoru u Oplu = tlaky válců - OK, rozvody - OK. Prý po odpojení výfuku je stav akcelerace výrazně lepší. Připadá mi takováto nejistá diagnostika u autorizovaného servisu hodně ošizená - prý možná ucpané výfukové potrubí - rozpadlý katalyzátor, ale z toho jak to podali je také možnost - možná je to něco jiného.... V této konferenci jsem se dočetl, že odpojením výfuku jde výkon o nějakých 8KW nahoru, takže to, že to akceleruje lépe neznamená, že je to výfukem.

Mám dotaz - co by mohlo být ještě příčinou takového líného chování motoru. Palivo používám kvalitní, palivový i vzduchový filtr jsem vyměnil... Dávat jen tak 16000kč za katalyzátor, když to nemusí být příčina, je pro mne hodně velký přepych.
Případně existují nějaké neoriginál náhrady katalyzátorů do 5000kč?

Děkuji za odpověď na alespoň nějakou mou otázku. třeba mi jen napovězte jakým směrem se ubírat a já si to už někde nastuduji.
Poslední odpovědi
Anonymní
Odeslal: Friday 21 April 2006 - 14:42:45

Dobrý den.
Chci se s vámi podělit o výsledek řešení mého problému. Přišel na něj jeden koumes, co dělá auta srdcem, jen pouhým poslechem motoru.

Příčinou všech problémů s akcelerací byl volný (plandal tam jak hadr ve větru) rozvodový řemen. Takže ať se jdou technici od Libereckého Oplu, co mají diagnostické přístroje jen na parádu a velkou kapsu na peníze, zahrabat do hnoje. Už se vidím jak bych čuměl s hubou dokořán po zakoupení jimi doporučovaného katalizátoru za 16táců.....
NIO
Odeslal: Monday 20 March 2006 - 17:11:03

jeste me napadl potenciometr skrtici klapky--- nastavuje zatez.
astraman
Odeslal: Monday 20 March 2006 - 17:02:34

Co palivový čerpadlo, dává správný tlak?
Mike
Odeslal: Thursday 16 March 2006 - 21:33:16

tak oprava, tady je citace dopisu, je to ze Zari 2004
"Dobrý den,originál stojí cca 23000,- a neoriginál 9000,- Kč včetně DPH.
Životnost obou by měla být přibližně stejná.
S pozdravem Autotechnik Zralý"
Mike
Odeslal: Thursday 16 March 2006 - 21:29:45

mam stejny problem jako JanS se stejnym autem, akorat to je Astra G. Slapnu na plyn jako kdyz slapnete do h***a.
Zajimave je, ze mi mechanik urcil i podobnou pricinu (bez diagnostiky, ale je to dobry motorar). Take se mi do toho nechtelo a nechce. Muzu jen potrdit, ze jsem jezdil s Atrsou F s timhle motorem a tek reagoval okamzite a nechalo se s nim jet i 180 na 4.
Jen pro info, nevim kde to sehnat jinde, ale kdyz jsem se tenkrat ptal Zraleho na ty katy, tak mi psal 22 tis. za orig a 14 tis. za neorig!!! Ale je to uz asi 1,5 roku.
qpc
Odeslal: Thursday 16 March 2006 - 20:05:04

[quote]Na místě to reaguje na sešlápnutí okamžitě - jde do otáček, ale v zátěži to je chcíplé.

Měl jsem podezření na plynový pedál - protože to do určité polohy pedálu reaguje - polovina dráhy, pak už ten nárůst je pozvolný. Pri seslápnutí až na podlahu to prostě akceleruje do těch 3500 otáček skokově a pak pozvolna unaveným nárustem otáček (v zátěži) . Mohlo ukazovat na nějakou špatnou přípravu směsy? Ono by i to přiškrcení výkonu na toto mohlo poukazovat.

když to v klidu ,,jde za plynem,, a při jízdě ne,nepřibržduje ti něco?
martin
Odeslal: Thursday 16 March 2006 - 19:02:39

jezdil sem v hodně astrách i vectrách a musim říct že 60 procent jich dělalo to co ty popisuješ,pomalej nárůst otáček a škubání,nepohodlná jízda je to,čim to ale nevim
JanS
Odeslal: Thursday 16 March 2006 - 09:34:28

Na místě to reaguje na sešlápnutí okamžitě - jde do otáček, ale v zátěži to je chcíplé.

Měl jsem podezření na plynový pedál - protože to do určité polohy pedálu reaguje - polovina dráhy, pak už ten nárůst je pozvolný. Pri seslápnutí až na podlahu to prostě akceleruje do těch 3500 otáček skokově a pak pozvolna unaveným nárustem otáček (v zátěži) . Mohlo ukazovat na nějakou špatnou přípravu směsy? Ono by i to přiškrcení výkonu na toto mohlo poukazovat.

Měl jsem baterii na nabíječce než jsem jel do servisu holt je ta zima už dlouhá a baterie si řekla o nabití, ale předpokládám, že by se do registru závad nějaká závada zapsala než jsme tam dojel - vzdálenost 30km
NIO
Odeslal: Thursday 16 March 2006 - 09:21:35

zalezi na tom jak se to chova kdyz to vytocis na miste bez zateze motoru. pokud to i tak jde pomalu, tak pokud to je vyfukem, dost znacne se hreje sberny potrubi. Muze to delat i lambda sonda ze pise ze je smes bohata a jednotka to utahuje na benzinu, nebo i pootevreny eGR a jeste nehlasi chybu.Nebo maly tlak paliva.
Vahu v tomhle motoru nehledej.
Ale zajimave ze podle hodnot to na diagu nevideli.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0839 sec,0.0307 z toho dotazů.